Dakar 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor roger2010 » do mei 12, 2011 18:39

even wat recht zetten de route uitleg was niet in het eveluon ben er zelf geweest was in een hotel in het centrum.
zag daar inderdaat veel bekende en nieuwe mensen.
kuipers jr en sr
merkenstein,loon,deijne,de rooy,enz,enz

nu komende dakar zullen veel x-raid rijders met de mini starten dus komen er 6x bmw x3 vrij

de lancers klopt zijn er 3 in nederland

vw is bezig aan het onderzoeken om de wagens prive in te zetten en terranova heeft eerste keus die wil het heleteam overnemen.

bij de trucks was het niet verassend dan stacey naar de rooy ging.
roger2010

Berichtdoor wopper » do mei 12, 2011 22:20

Hm hm Hans Stacey naar De Rooy............... :?

MAN had Hans Stacey zijn gang moeten laten gaan, denk dat het MAN team dan best goede kaarten had gehad voor een overwining :shock:

Maja zag ook laats dat Hans Stacey zijn MAN trucks had verruilt voor DAF trucks. Wel te verstaan voor zijn olie handel.......
wopper

Berichtdoor alleskids1971 » vr mei 13, 2011 5:31

De BMW X3cc zal ongetwijfeld op de markt komen, maar dan zonder service crew , want X-Raid heeft de handen al vol aan de het verbeteren en in de wedstrijd houden van de 5 tot 6 Mini Countrymans. Voor Van Merksteijn zou het geen probleem moeten zijn.
alleskids1971

Berichtdoor beelen86 » za mei 14, 2011 15:03

Ik weet dan Hans Becks 2 nieuwe wagens aan het bouwen is. 1 voor zichzelf en 1 die hij al verkocht/verhuurd heeft. De naam van de andere is nog niet bekend.

Het team van De Rooy is verhuist van bouwlocatie. Niet meer op zijn eigen terrein in Son maar om de hoek heeft hij een grotere hal gehuurd voor de bouw.

Het feit dat Hans Stacey zich bij De Rooy heeft gemeld heeft niks te maken mijn zijn zakelijke keuze voor het merk DAF ipv MAN. De Rooy rijd echter Iveco in de Dakar en zo ongeveer elk merk voor de zaak. Ik denk dat het bij die 2 familie's gewoon is wie het meeste betaald met dat merk gaan ze rijden.

(deze informatie heb ik persoonlijk uit zeer betrouwbare bronnen dus is niet lukraak bij elkaar verzonnen)
beelen86

Berichtdoor mantaboy » zo mei 15, 2011 21:01

Laatst moest Stacey toch betalen voor een truck voor zijn zaak dus waar je de wijsheid vandaan haalt dat ze betaald krijgen voor een truck??? :roll:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor alleskids1971 » zo mei 15, 2011 21:13

Ik denk dat Paul bedoelt welk merk, welke dealer, de meeste korting bied om zoveel mogelijk trucks af te nemen voor het bedrijf. Stacey Oliehandel kan met Kamaz en De Rooy Transport met Tatra's rijden als die merken een goede deal bieden. Dat staat los van de rally truck.
alleskids1971

Berichtdoor beelen86 » ma mei 16, 2011 15:41

Idd zo bedoelde ik het. Stacey heeft voor de rally alleen een goede aanbieding gekregen van De Rooy, oftewel voor niet teveel geld in een goede wagen rijden.

Zijn zakelijke wagens moet hij idd zelf betalen ja. Hij heeft de DAF's namelijk op mijn werk gekocht. Wij hebben zeer goede contacten met de familie de rooy (huren een hal bij ons voor de DAKAR) en een monteur van Hans Becks is mijn chef werkplaats. Dus wat dat betrefd zit ik op 3 fronten redelijk dichtbij het vuur
beelen86

Berichtdoor alleskids1971 » ma mei 16, 2011 16:00

@ Paul. wordt er van Stacey verwacht dat hij een (kleine) bijdrage levert , net als dat Adua en Vila sponsorgeld meebrengen, of is Hans uitgenodigt als familielid en neemt Stacey alleen zijn ervaring en rijvaardigheid mee?

Stacey liet doorschemeren meerdere aanbieidingen te hebben. Hij was in gesprek met Mercedes en MAN Rusland?
alleskids1971

Berichtdoor beelen86 » ma mei 16, 2011 17:14

Ik neem aan dat hij met een deel eigen reclame zal rijden en dus ook zelf wat geld mee heeft moeten nemen (ik weet niet of dit sponsorgeld is of eigen geld) maar de Iveco's van De Rooy zijn al aan het niveau van de kamaz. Maar gerard kon het door zijn rug niet aan.
beelen86

Berichtdoor alleskids1971 » ma mei 30, 2011 19:00

Orlando Terronava - die gelinkt wordt aan een overname van VW's Dakar team - gaat met Overdrive Racing in zee om een VW Amarok T1 in het Argentijns cross country kampioenschap. Jean Marc Fortin wordt zijn navigator.
http://www.rallyraid.es/2011/05/orly-te ... rive-10905

Riwald Recycling was 1 van de hoofdsponsors van Marcel Schoo. Het heeft nu de Ginaf overgekocht en gaat die als snelle service inzetten namens Wevers Sport, met Richard Huzink aan het stuur. Er zijn 3 Mitsubishi Racing Lancers in Nederland, en behalve Bernard Ten Brinke, worden Eric Wevers en Gert Huzink gelinkt als rijders (en dus geen Eric van Loon ??)

http://mxenr.hyves.nl/
alleskids1971

Berichtdoor erikjan » ma mei 30, 2011 19:12

bij een show van automaterialenzaak AST in Vriezenveen stond afgelopen weekend een Ginaf met Riwald en Wevers Sport stickers, + stickers van de "Dakar" 2012...
erikjan

Berichtdoor plAntoon » ma mei 30, 2011 19:34

Ik heb vrijdagmiddag tijdens de verkenningen van de ELE aan Gert Huzink gevraagd wie er met de Ginaf van Marcel Schoo gaat rijden. Dat wordt zijn broer, als snelle service voor de 3 Racing Lancers. Zelf gaat ie met Erik van Loon en Bernhard Ten Brinke in de 3 Racing Lancers van start. 2e bestuurder(s) nog niet helemaal rond, team en monteurs wel, dat heb ik van Erik Wevers gehoord.
plAntoon

Berichtdoor pedduhwick » di mei 31, 2011 11:27

Dus na de rally wereld gaat Erik ook de verhuur en ondersteuning doen in de Dakar... Netjes! :D
pedduhwick

Berichtdoor Jan » di mei 31, 2011 11:35

Die Ginaf van Riwald reed afgelopen vrijdag en ik denk ook de zaterdag in Vriezenveen rond bij een demodag van AST. Gaaf joh, dat bulderende geluid door de Vriezenveense straten... :wink:
Jan

Berichtdoor alleskids1971 » di mei 31, 2011 18:21

Deed Wevers Sport ook al de service tijdens de 2011 Dakar voor Van Loon? VanLoon reed in samenwerking met XDakar trucks, maar de monteurs kwamen volgens mij van Wevers Sport.
alleskids1971

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden