WRC Rally d'Italia Sardegna 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Luijbregts » vr okt 19, 2012 12:52

Ik vind het wel mooi zo :-) Hier zie je wel perfect hoe belangrijk goed rubber is onder je autootje... hehe!!!!
Luijbregts

Berichtdoor Jorick » vr okt 19, 2012 13:07

Sebastien Ogier zei het volgende na SS5: "I am happy and it’s good but I have to be realistic because of the conditions.”
Dus ik denk dat de heren vooraan behoorlijk moesten vegen en daar profiteren de S2000's en de Groep N's natuurlijk van.
De Tergu-Osilo proef is behoorlijk smal en gaat in het 2de gedeelte flink bergop, dus echt veel heb je niet aan al die PK's.

Als Hirvonen blijft rijden gaat hij de volle mep pakken.
Solberg en Latvala moeten toch eens achter de oren krabben.
Ostberg heeft 2 rally's minder gereden en staat boven de fabrieksboys.
Crash Loeb & Neuville SS3
KolmanSport.com | Canon EOS 7D
Jorick

Berichtdoor JVDR » vr okt 19, 2012 15:09

Weer genoeg gebeurt op proef 7
15:02 Steering breakage for Solberg
It seems Solberg has broken his Ford's steering.

en ook Ostberg verliest tijd.

Nu Hirvonen voor Novikov en op de derde positie Tanak.
Novikov won trouwens SS6 en SS7.
JVDR

Berichtdoor Alex_79 » vr okt 19, 2012 15:31

Als ik Malcolm was wist ik het wel: Solberg eruit, Ostberg erin, f*ck de sponsor. En Novikov gaat goed met Ilka naast hem, blijft iig rustiger en rijdt voorlopig 2e :D

Edit: Ostberg heeft differentieel problemen, hij heeft alleen voorwielaandrijving. Tanak schijnt een misfire te hebben waardoor hij af en toe maar drie cilinders heeft. Wordt nog interessant op de laatste stage.

Novikov deed trouwens helemaal niet rustig aan:

wrc.com schreef:“I’m happy with everything, everything is fine,” said the Russian. “I didn’t think about the tyres, I just went flat.”
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor rallyfreak 97 » vr okt 19, 2012 18:40

Wat een rally tot nu toe mooi dat ogier en mikkelsen zo goed liggen en hoop dat ze dat blijven :lol:
rallyfreak 97

Berichtdoor rvgrally » vr okt 19, 2012 20:45

ben benieuwd of vw deze lijn doorzet met de polo wrc. Goede auto, goede keuzes, goed team lijkt mij, goede organisatie, zal mij tegen vallen als ogier volgend jaar geen kampioen word.
rvgrally

Berichtdoor JVDR » vr okt 19, 2012 21:10

rvgrally schreef:ben benieuwd of vw deze lijn doorzet met de polo wrc. Goede auto, goede keuzes, goed team lijkt mij, goede organisatie, zal mij tegen vallen als ogier volgend jaar geen kampioen word.

Of de Polo een goede auto is, moet nog maar blijken. Ogier zelf zei dit laatst nog over de Polo WRC t.o.v. de DS3 WRC: "We know we are a little bit behind but we are working hard to try to reduce this gap. The goal is to be better."
http://www.wrc.com/news/archive/sebasti ... ?fid=17670

Het kampioenschap zal volgend jaar open zijn. De favorieten zijn Hirvonen en Ogier. Met als outsiders Latvala en misschien wel zelfs Sordo. Het zal er allemaal om draaien wie de minste fouten maakt en het meest constant is. Hierdoor denk ik dat Hirvonen lichtelijk in het voordeel is.
JVDR

Berichtdoor richard rs » za okt 20, 2012 6:08

ik weet voor 100% zeker dat loeb hem wint!!!!
en anders ford!!

VW gaat echt geen kampioen worden in het eerste jaar.
richard rs

Berichtdoor henk » za okt 20, 2012 7:50

Loeb? Das knap als hij dat met maar 4 of 5 wedstrijden te rijden doet :wink:
henk

Berichtdoor Holkers » za okt 20, 2012 8:42

Zijn altijd van die loze uitspraken, want niemand weet waar Volkswagen staat omdat ze niet in competitie rijden met de polo WRC. Vaak zijn nieuwkomers niet meteen voorin te vinden, maar kijk naar Citroën. Die namen een J-WRC kampioen en hadden een testjaar (in dit geval wel met 2 wedstrijden) en wonnen op 1 puntje na bijna het kampioenschap het jaar erop. Daarna won Loeb alles... Volkswagen neemt een J-WRC kampioen en heeft een testjaar... Komt bekend voor dus.

Of en waar Volkswagen staat begin volgend seizoen is onbekend, Volkswagen kennende doen ze niets halfwerk en zal het team niet achteraan bungelen (kan overigens wel) en nemen met Latvala en Ogier geen risico's.

Dat Loeb volgend jaar kampioen wordt lijkt me wel heel onwaarschijnlijk...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

-

Berichtdoor rvgrally » za okt 20, 2012 12:02

Als iemand t kan ist loebke!! :wink: En weet je wat t is, wint loeb alles wat hij rijd en is er een kans kampioen te worden door bv de laatste 2 ook te rijden dan zal hij dat niet nalaten, en al helemaal als hij Ogier een hak kan zetten...
Het beloven in ieder geval mooie rally jaren te worden, je ziet nu al als de toppers uitvallen dat alles mogelijk is :!: :D
rvgrally

Berichtdoor JVDR » za okt 20, 2012 16:46

Ostberg rijdt vandaag erg overtuigend. Jammer dat hij gister problemen had anders had hij zeker de strijd aan kunnen gaan met Hirvonen.
Na SS8 had hij een achterstand van 4:46,0
Hij heeft dit vandaag terug gebracht naar 3:48,3
JVDR

Re: -

Berichtdoor JVDR » za okt 20, 2012 16:58

rvgrally schreef:Als iemand t kan ist loebke!! :wink: En weet je wat t is, wint loeb alles wat hij rijd en is er een kans kampioen te worden door bv de laatste 2 ook te rijden dan zal hij dat niet nalaten, en al helemaal als hij Ogier een hak kan zetten...
Het beloven in ieder geval mooie rally jaren te worden, je ziet nu al als de toppers uitvallen dat alles mogelijk is :!: :D

Ben het niet helemaal met je eens. Hirvonen zal dit seizoen waarschijnlijk meer dan 200 punten halen. Als we ervan uitgaan dat Hirvonen dat volgend jaar ook doet, dan moet Loeb minstens 8 wedstrijden meedoen en winnen. Dat zijn er wel wat meer dan de 4 á 5 wedstrijden wat Loeb in de planning had.
JVDR

Berichtdoor rvgrally » za okt 20, 2012 22:49

En als we er nou eens van uit gaan dat hirvonen dat niet doet en als, en als, niet zo serieus man, :wink: ik maak me gewoon lekker op een mooi seizoen rally, met een hoop veranderingen.... Alles kan. Nieuwe autos ,stoelendans, andere sponsers, andere teams, etc etc...
8)
rvgrally

Berichtdoor romar » zo okt 21, 2012 9:38

Powerstage nog ergens live?
romar

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden