Volgende week zondag op Fancam TV de tweede aflevering van de Omloop van Vlaanderen. Hopelijk met een eerbetoon aan Timo vd Marel en Rebecca Smart voor hun overwinning met de Ford Fiesta R2 en veel aandacht voor 9 deelnemers uit NL. Had Kevin (die andere) vD. geen last gehad van een gebroken (?) vinger, dan waren het er 10 geweest.
Vraagje: als je beelden gebruikt van RTL Rally Report moet je dan 'Fancam'
vermelden in je filmpje? Is er een jurist in de zaal, die mij kan uitleggen hoe "openbaar" beelden op YouTube zijn? Volgens mij betekent "openbaar"
dat iedereen ze mag bekijken. Schaamteloos overnemen en in je eigen reportage plakken zonder bronvermelding is toch iets anders?
En is het juridisch toegestaan, is er dan nog zoiets als goed fatsoen? Als je zo je geld moet verdienen....pffffffff
Sponsoring snap ik. De autosport kan niet zonder. Ik ben daar helemaal voor, maar wel graag met inachtneming van de goede smaak. Als beelden van sponsors belangrijker worden dan sportieve prestaties, dan moet ook de sponsor zich eens achter de oren krabben.
Mijn video van de OvV staat nog op het vuur, maar is bijna gaar. Eerst even de bloeddruk laten dalen.