[BK/ONK] Omloop van Vlaanderen (Roeselare) 6-7 september 13

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor cvgn » za sep 07, 2013 11:54

Ook rallyteam Breda eruit, door crash. Equipe is Ok.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn

Berichtdoor sebas » za sep 07, 2013 14:14

Langenakens er ook uit door kapotte koppakking
sebas

Berichtdoor cvgn » za sep 07, 2013 19:07

Snijers en Faes uit de wedstrijd gehaald.

http://www.bfo-brc.be/news.asp?language=nl&id=1516

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel.
cvgn

Berichtdoor Mark Wielens » za sep 07, 2013 19:15

Hermen Kobus helaas ook uit de wedstrijd, op de jump bij Passendale is de aandrijfas afgebroken.

groetjes Mark.
Mark Wielens

Berichtdoor richard rs » za sep 07, 2013 22:30

zo ook weer terug van mooie rally dag :wink:
stukje industrie gezien maar dat is echt super slecht geregeld daar,kun nergens komen en ze starten daar gewoon om de minut met gevolg dat je 4auto's achter elkaar aan heb :?:
richard rs

Berichtdoor TWENGELTJE » zo sep 08, 2013 7:37

Dat doen ze overal richard , starten om de minuut
TWENGELTJE

Berichtdoor richard rs » zo sep 08, 2013 8:47

Waarom komen ze hier dan precies achter elkaar of er net voor?en bij ons niet?
richard rs

Berichtdoor Sjeik1981 » zo sep 08, 2013 9:02

zie ff filmpje van Amsterda, proef luttenberg, hengelo zuid uzw. Alle/meeste industrieproeven zij rondkoersen
Sjeik1981

Berichtdoor TWENGELTJE » zo sep 08, 2013 9:53

richard rs schreef:Waarom komen ze hier dan precies achter elkaar of er net voor?en bij ons niet?

omdat dan waarschijnlijk een rondje precies op de minuut uit komt en als je geen 15 seconden regeling nodig hebt kan dat gebeuren ook in nederland
TWENGELTJE

Berichtdoor richard rs » zo sep 08, 2013 12:10

Oké duidelijk :wink:
Vond het voor de kijker wel leuk maar als rijder niet denk ik :!:

Zag Kuipers net achter Toyota komen en hier door zijn snelste tijd vergaan!was 3sec langzamer dan loix ondanks het ophouden.
richard rs

OvV op Fancam TV

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo sep 08, 2013 17:48

Volgende week zondag op Fancam TV de tweede aflevering van de Omloop van Vlaanderen. Hopelijk met een eerbetoon aan Timo vd Marel en Rebecca Smart voor hun overwinning met de Ford Fiesta R2 en veel aandacht voor 9 deelnemers uit NL. Had Kevin (die andere) vD. geen last gehad van een gebroken (?) vinger, dan waren het er 10 geweest.
Vraagje: als je beelden gebruikt van RTL Rally Report moet je dan 'Fancam'
vermelden in je filmpje? Is er een jurist in de zaal, die mij kan uitleggen hoe "openbaar" beelden op YouTube zijn? Volgens mij betekent "openbaar"
dat iedereen ze mag bekijken. Schaamteloos overnemen en in je eigen reportage plakken zonder bronvermelding is toch iets anders?
En is het juridisch toegestaan, is er dan nog zoiets als goed fatsoen? Als je zo je geld moet verdienen....pffffffff :(
Sponsoring snap ik. De autosport kan niet zonder. Ik ben daar helemaal voor, maar wel graag met inachtneming van de goede smaak. Als beelden van sponsors belangrijker worden dan sportieve prestaties, dan moet ook de sponsor zich eens achter de oren krabben.

Mijn video van de OvV staat nog op het vuur, maar is bijna gaar. Eerst even de bloeddruk laten dalen.
BasJBuitendijk

Re: OvV op Fancam TV

Berichtdoor StevenK » zo sep 08, 2013 21:46

BasJBuitendijk schreef:Is er een jurist in de zaal, die mij kan uitleggen hoe "openbaar" beelden op YouTube zijn? Volgens mij betekent "openbaar"
dat iedereen ze mag bekijken. Schaamteloos overnemen en in je eigen reportage plakken zonder bronvermelding is toch iets anders?

Riep daar iemand?

Het feit dat er sprake is van een toegestane 'openbaarmaking' maakt niet dat anderen het materiaal zelf openbaar mogen maken of mogen ver/bewerken.

Als je andermans materiaal wil gebruiken, moet je daar toestemming voor hebben.

Zie hier: http://www.youtube.com/yt/copyright/nl/ voor de uitleg die youtube zelf ook geeft.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo sep 08, 2013 22:35

Riep daar iemand?

Fijn dat je reageert Steven. Bedankt.
Mijn conclusie is dat mij onrecht aangedaan is, en niet voor de eerste keer.
Mediagiganten met goed georganiseerde juridische afdelingen als RTL kunnen zich niet verstoppen achter 'wist ik niet', dus is er wat mij betreft sprake van een weloverwogen overtreding, en overtredingen dienen bestraft te worden. Ik ga me eens verdiepen in het beeldrecht en de gebruikelijke tarieven voor gebruik daarvan, inclusief de gangbare boetes voor overtredingen. Wellicht komen we tot een schikking met RTL voor het gebruik van beeldmateriaal van 'Fancams.' Ik denk aan een tarief per seconde. Schikken is doorgaans verstandiger (en goedkoper) dan een juridische procedure volgen, maar dat hoef ik jou als jurist niet te vertellen. Steven nogmaals bedankt en mochten er andere ''Fancams'' zijn, die zich benadeeld voelen; samen staan we sterk..
BasJBuitendijk

Berichtdoor BarrierMan » ma sep 09, 2013 6:48

Ik ben tegen onrecht en het illegaal gebruik van andermans materiaal. Maar ik wil je wel even meegeven dat het om zeep helpen van het laatste Nederlandse TV-programma met onze rallysport ook niet het doel mag zijn.

Misschien dat het tijd word om eens met die betreffende mensen te overleggen of er een vorm van samenwerking kan zijn i.p.v. tegenwerking?
BarrierMan

Berichtdoor Holkers » ma sep 09, 2013 7:45

Het gaat net zolang goed totdat er 1 gaat procederen en dan is het afgelopen met de 'fancam' maar zal er meer bronvermelding en navraag gedaan worden. Ik ben het mee eens dat je het niet zomaar moet accepteren als je dat niet wilt, want het is gewoon stelen van materiaal. Openbaar zetten zegt nog niet dat je het mag gebruiken. Een auto of fiets staat ook op de openbare weg, maar als je die meeneemt zonder te vragen krijg je ook een boete. Met beeldmateriaal is de mindset 180° anders, mensen gaan er blind vanuit dat ze het mogen gebruiken

Het argument dat een paar fancams het enige Nederlandse rallyprogramma om zeep helpen is echt kul. Dat enige Nederlandse rallyprogramma kan gewoon vragen of ze het mogen gebruiken zoals een ander dat ook doet. Willen ze het nog net die ene dag in het programma hebben zitten, dan moet je betalen, net zoals een ander dat ook doet.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden