Ieper Westhoek rally 2004.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor StevenK » ma jul 05, 2004 6:09

David Westenbrink wrote:
Waarom zou je weigeren tot nakeuring van iets?

Volgens pitstop gaat het erom dat Bijvelds bij de nakeuring geweigerd heeft een onderdeel dat bij de nakeuring niet op de auto zat te overhandigen.

Bij mijn weten gaat de nakeuring alleen maar om de auto zoals 'ie daar staat, en zijn er alleen enkele turbo-gerelateerde onderdelen waarvan ook de spares gekeurd mogen worden.

Als ze mij bij een nakeuring zouden vragen éénder wel onderdeel dat niet op de auto zit op dat moment, dan krijgen ze dat ook niet, tot ze me aan kunnen tonen dat ik mijn auto met alle gebruikte onderdelen bij de keuring aan moet bieden.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor bugs » ma jul 05, 2004 8:01

illegaal of niet bijvelds gaat gewoon hard

Maar hij rommelt genoeg met de auto en slaat zelf zijn ruiten in als hij weigert, dus steven wat jij zegt is gewoon domme praat, de man heeft zijn naam nu al niet mee en door dit soort domme acties maakt hij het er niet beter op terecht of onterecht

buiten dat alles heb ik colsoul al eens horen zeggen " als hij op het podium komt in belgie gaat hij voor de bijl" en dat klopt dus!!!
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor StevenK » ma jul 05, 2004 8:23

bugs wrote:
illegaal of niet bijvelds gaat gewoon hard

Maar hij rommelt genoeg met de auto en slaat zelf zijn ruiten in als hij weigert, dus steven wat jij zegt is gewoon domme praat,

Wat is er dom aan ? Een équipe mag toch op z'n strepen gaan staan ? Bijvelds wordt al jaren geconfronteerd met allerlei situaties waar bij de controle elk boutje omgedraaid wordt.

En met 'rommelt genoeg' bedoel je ongetwijfeld dat 'ie de grenzen van het reglement opzoekt. En dat is ook onderdeel van de sport. Of wil je nu zeggen dat 'ie maar een tamme grN moet bouwen, omdat iedereen toch zegt dat 'ie illegaal is ?

de man heeft zijn naam nu al niet mee en door dit soort domme acties maakt hij het er niet beter op terecht of onterecht

buiten dat alles heb ik colsoul al eens horen zeggen " als hij op het podium komt in belgie gaat hij voor de bijl" en dat klopt dus!!!

Dat Colsoul en Bijvelds geen vrienden zijn, is al langer bekend.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor cvgn » ma jul 05, 2004 8:24

" buiten dat alles heb ik colsoul al eens horen zeggen " als hij op het podium komt in belgie gaat hij voor de bijl" en dat klopt dus!!!"
_____________________________________________

Wie de heren Colsoul een beetje weet in te schatten weet dat het pure JALOUZIE is.
Zelf kunnen ze bij wijze van spreken nog geen deuk in een pakje boter rijden maar anderen die wel degelijk een partijtje kunnen rijden zwart maken daar staan ze om bekend. Als Larry Cols met een Mitsu had gereden was hij er wel uitgepikt om te kijken of er iets af te keuren valt.

Het is een peroonlijke vete tussen de Bijveldjes en de Colsoulmensen.

Ook al zijn ze uit de einduitslag geschrapt Peter en Piet hebben een puike prestatie neergezet daar in Ieper.

Groeten uit Roosendaal
groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor billy » ma jul 05, 2004 8:40

Ok, dus ze hebben geweigerd iets aan de technische keuring te overhandigen. Maar uit de woorden van Steven maak ik op dat ze (waarschijnlijk) niet verplicht zijn om dat te doen. De regels zijn voor iedereen hetzelfde, of men je verdenkt van rotzooien of niet.

En CVGN; dat is het lastigste aan te tonen; dat iemand jaloers zou zijn, maar dat ze niet kunnen rijden ben ik niet met je eens. En op het gebied van preperatie doen ze het toch goed. Maar stel je eens voor dat je een bedrijf hebt, 50 man in dienst, een stuk of 30 klanten en er komt een Erpenaar die harder gaat dan de auto's die jij bouwt. Het commerciele belang is groot, want ze willen de klanten behouden, en ze denken dat het reglementair niet klopt. Ik vind dat ze gelijk hebben, maar als blijkt dat Bijvelds geen regels overtreed wordt het tijd dat ze ophouden met die hetze.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Hammie » ma jul 05, 2004 8:40

Gewoon door blijven rijden ooit komt het goed daar heb ik alle vertrouwen in.
Maar we zullen zien waar het schip strand.

:D:D:D Jan-Arie
Citroen Saxo 16V
Hammie
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jun 02, 2002 15:31
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor StevenK » ma jul 05, 2004 9:03

billy wrote:
Ok, dus ze hebben geweigerd iets aan de technische keuring te overhandigen.

Dat is wat uit de site van pitstop opmaak. Daar staat dat Bijvelds geweigerd heeft een onderdeel dat eerder vervangen was te overhandigen.

(Overigens vraag ik me dan ook meteen af hoe bekend is geworden dat er een onderdeel vervangen is.)
Maar uit de woorden van Steven maak ik op dat ze (waarschijnlijk) niet verplicht zijn om dat te doen. De regels zijn voor iedereen hetzelfde, of men je verdenkt van rotzooien of niet.

Klopt. Het is de auto die nagekeurd wordt, niet de onderdelen die niet op de auto zitten. De enige uitzondering, voor zover ik weet, is de eventuele reserve-turbo en de onderdelen die daar verzegeld op zitten.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor sander » ma jul 05, 2004 9:14

Is het niet zo dat op de groep N een aantal onderdelen verplicht gemonteerd moeten worden?, zie onder andere de homologatie.
Of dat in dit specifieke geval van toepassing weet ik niet.
sander
 
Berichten: 68
Geregistreerd: do dec 12, 2002 11:26

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor bugs » ma jul 05, 2004 9:19

als alles reglementair is waar maken ze zich dan druk om

zet de complete servicetruck bij de TC en ze zoeken het zich maar uit!!!
en steven je kan wel gaan zeiken over de regels maar daar kom je dus ook niet verder mee!!
maar ja dat durven de bijveldsen niet.

en wat betreft die uitspraak, die kwam van guy zelf en die kan dus wel een potje sturen.
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor StevenK » ma jul 05, 2004 9:22

sander wrote:
Is het niet zo dat op de groep N een aantal onderdelen verplicht gemonteerd moeten worden?, zie onder andere de homologatie.
Of dat in dit specifieke geval van toepassing weet ik niet.

Ik begrijp uit het relaas dat er op de service een onderdeel vervangen is en dat bij de nakeuring naar het oude onderdeel gevraagd is. Het is dus niet zo dat er een onderdeel ontbrak ofzo.

En dat kan, voor zover ik de reglement ken, niet. Als ze dat onderdeel hadden willen keuren, hadden ze dat ter plekke moeten doen.

Vergelijk het maar met remblokken: er wordt bij de nakeuring toch ook niet gevraagd om de blokken die er bij laatste service onder vandaan zijn gekomen ?

De auto zoals deze bij de nakeuring staat, moet aan de regels voldoen en als er in de tussentijd iets anders op die auto heeft gezeten, hadden ze maar op dat moment moeten controleren of verzegelen.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor pipo » ma jul 05, 2004 10:07

Jullie doen precies ofdat men in belgie achterlijk zijn op de tecnische keuring !!!
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor bugs » ma jul 05, 2004 10:24

pipo wrote:
Jullie doen precies ofdat men in belgie achterlijk zijn op de tecnische keuring !!!


he he kan ik u eindelijk eens gelijk geven pipo.

p.s. hoe is het jullie verlopen zondag?
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Patmeister » ma jul 05, 2004 10:33

pipo wrote:
Jullie doen precies ofdat men in belgie achterlijk zijn op de tecnische keuring !!!


Dat "Achterlijk" valt wel mee, er stond iemand van de technische keuring bij de laatste service bij auto nr.19

Patrick.
Patrick Faber.
Avatar gebruiker
Patmeister
 
Berichten: 895
Geregistreerd: vr maart 29, 2002 19:43
Woonplaats: Uithoorn

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor billy » ma jul 05, 2004 10:39

pipo wrote:
Jullie doen precies ofdat men in belgie achterlijk zijn op de tecnische keuring !!!


Nou, dat heb je van mij niet kunnen lezen, want volgens mij staat de rally van Ieper onder supervisie van de FIA en geldt dat ook voor de TC.

Maar laat ik het nog maar een keer vragen: wat voor problemen waren er dan in Engeland?
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor niek » ma jul 05, 2004 10:55

dit komt van een andere website :

"Runner-up Peter Bijvelds was excluded for irregularities surrounding his Lancer’s air bypass valve and wastegate, while 10-second jump start penalties were applied to Xavier Bouche and Patrick Snijers, who therefore finished third and fourth."
niek
 
Berichten: 389
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:38
Woonplaats: Rijsbergen

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten