Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » do sep 24, 2009 11:35

lol :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor AC » do sep 24, 2009 11:41

Wolter schreef:...Sommige zijn er vol over gegaan, hebben ze zelf bepaald, maar wel met de gevolgen van dien. Van de andere kant: zonder risico's te nemen kan je ook niet winnen.

Wordt het dan geen loterij? Je kan alleen maar winnen door er vol overheen te gaan (geen tijdsverlies). En dan wint diegene die het geluk heeft dat alles heel blijft...
Wolter schreef:Het leuke aan rally's is het onvoorspelbare en steeds wisselende karakter waarop je moet anticiperen. En door de elementen die daaraan bijdragen in de wedstrijd te verminderen (lees: proeven veranderen), neemt dat karakter af. En dus, in mijn ogen, ook de charme van de rallysport.

Klopt, maar wel tot op zekere hoogte. De uitdaging is zo hard mogelijk te gaan zonder rijdersfouten en de auto heel te houden. Een stuk off-road rijden valt voor mij hier niet meer onder.
Wolter schreef:En over het eendaagse evenement: Mijn mening: niet doen. Het is Hellendoorn en daar hoort ook donker bij.

Meerdaagse evenmenten zijn zoo vet! Hoe gekker hoe beter wat mij betreft (mooiste rally voor mij, BHV 2006, zaterdag hele dag knallen tot 3 uur 's nachts (want voor achterin het veld wordt het vaak veel later) en dan volgende dag met 6 proeven af maken, fantastisch!!).
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor Mark Verhoeven » do sep 24, 2009 12:07

AC schreef:
Wolter schreef:...Sommige zijn er vol over gegaan, hebben ze zelf bepaald, maar wel met de gevolgen van dien. Van de andere kant: zonder risico's te nemen kan je ook niet winnen.

Wordt het dan geen loterij? Je kan alleen maar winnen door er vol overheen te gaan (geen tijdsverlies). En dan wint diegene die het geluk heeft dat alles heel blijft...
Wolter schreef:Het leuke aan rally's is het onvoorspelbare en steeds wisselende karakter waarop je moet anticiperen. En door de elementen die daaraan bijdragen in de wedstrijd te verminderen (lees: proeven veranderen), neemt dat karakter af. En dus, in mijn ogen, ook de charme van de rallysport.

Klopt, maar wel tot op zekere hoogte. De uitdaging is zo hard mogelijk te gaan zonder rijdersfouten en de auto heel te houden. Een stuk off-road rijden valt voor mij hier niet meer onder.
Wolter schreef:En over het eendaagse evenement: Mijn mening: niet doen. Het is Hellendoorn en daar hoort ook donker bij.

Meerdaagse evenmenten zijn zoo vet! Hoe gekker hoe beter wat mij betreft (mooiste rally voor mij, BHV 2006, zaterdag hele dag knallen tot 3 uur 's nachts (want voor achterin het veld wordt het vaak veel later) en dan volgende dag met 6 proeven af maken, fantastisch!!).

Ik ben het op alle punten 100% met Robert eens!

Wat betreft het "beruchte puntje", heb inmiddels een behoorlijk aantal inboards gezien en het ligt idd in de remzone en je zou als deelnemer moeten kunnen zien dat dit een probleem kan worden als er vele auto's overheen zijn gegaan.

Verder blijf ik geen liefhebber van zulke proeven, zitten me te veel lange rechte halen in op het onverhard.

Wil het hierbij laten qua discussie. :wink:
Mark Verhoeven

Berichtdoor DaveEVO » do sep 24, 2009 12:15

Mark Verhoeven schreef:Wat betreft het "beruchte puntje", heb inmiddels een behoorlijk aantal inboards gezien en het ligt idd in de remzone en je zou als deelnemer moeten kunnen zien dat dit een probleem kan worden als er vele auto's overheen zijn gegaan.

Behalve dan als je als 1 van de eerste auto's de eerste keer over de proef gaat. Dan ligt alles er nog "netjes" bij en zal je niet zo snel je notes aanpassen voor de tweede ronde. Zeker niet omdat het rempunt van die auto's een stuk verder ligt.
Laatst bijgewerkt door DaveEVO op do sep 24, 2009 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.
DaveEVO

Berichtdoor John Raven » do sep 24, 2009 12:16

Voor Hans jr was er daarbij een andere belangrijke reden: door zijn tijdstraf op de eerste dag zat een goede klassering er niet meer in. Dat + het feit dat de auto spic & span in Spanje moest staan was voor hem voldoende reden niet meer verder te gaan. En mijns inziens had hij ook gewoon gelijk.

En over die proef bij Rijssen. De meningen zullen verdeeld zijn, maar ik vind het een 100% nix proef. Hele lange rechte stukken op onverhard. Degene met het meeste vermogen gaan daar het hardst (als ze durven natuurlijk). Verreweg de minste proef van de hele rally. Van mij mag hij er volgend jaar uit. Maar nogmaals > dat is mijn persoonlijke mening.

Het onverhard rondom Hellendoorn is meestal de tweede doortocht veel minder, om redenen die al eerder genoemd zijn > de ondergrond is zo zacht, dat het heel erg kapot gereden wordt. Dat is nu eenmaal zo en daar moet je op anticiperen.
John Raven

Berichtdoor tiemen » do sep 24, 2009 12:25

Ik kan mij als niet rijder heel goed de reacties voorstellen. De eerste doorkomst zal het nog wel gaan (al betwijfel ik dit voor de deelnemers die achterin het veld rijden), maar de 2e doorkomst gaat toch nergens meer over! Lijkt het wel Parijs-Dakar.

Deze foto's zeggen toch genoeg:
Afbeelding
(even een foto 'gebuikt' van jou Frans)

Of dit:
Afbeelding
(en ook 1 van jou Gert)

De reactie van Weijs jr. kan ik mij goed voorstellen, en mocht ik in dezelfde situatie gezeten hebben zou ik hetzelfde gedaan hebben. Volgens mij rij je je hele auto aan gort.
In dat opzichte kan ik mij je reactie goed voorstellen Mark. Wanneer je toch deelneemt wil je niet lossen, maar je 'moet' wel, anders gaat de auto stuk. Heb je trouwens vorig jaar zelf ook niet zo'n snoekduik gemaakt? Toen had je toch ook schade in de vorm van een bumper?

Het zal best wel moeilijk zijn om goed wegen te vinden, en als toeschouwer vind ik het prachtig om te zien (maar dan alleen de 1e doorkomst), maar vanuit rijdersperspectief kan ik mij goed voorstellen om vanwege het 'onverhard' (lees zandpaden) deze rally te laten schieten.
tiemen

Berichtdoor whemink » do sep 24, 2009 12:36

AC schreef: Je kan alleen maar winnen door er vol overheen te gaan (geen tijdsverlies). En dan wint diegene die het geluk heeft dat alles heel blijft....

Is dat niet de essentie van rallyrijden?
whemink

Berichtdoor AC » do sep 24, 2009 12:45

whemink schreef:
AC schreef: Je kan alleen maar winnen door er vol overheen te gaan (geen tijdsverlies). En dan wint diegene die het geluk heeft dat alles heel blijft....

Is dat niet de essentie van rallyrijden?

Het eerste deel wel, het tweede deel niet.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor A.H.S » do sep 24, 2009 12:58

Bij ons was het gat ook dieper de 2e doorkomst.
Sommige wagens hadden er meer problemen mee dan andere :roll:
Afbeelding
Maar dit hoort toch ook bij rallyrijden,en bij asfalt worden toch ook de bochten uitgereden zodat de situatie ook veranderd.
A.H.S

Berichtdoor erikjan » do sep 24, 2009 13:18

A.H.S schreef:Bij ons was het gat ook dieper de 2e doorkomst.
Afbeelding
Maar dit hoort toch ook bij rallyrijden,en bij asfalt worden toch ook de bochten uitgereden zodat de situatie ook veranderd.

tja, die Fordjes hebben een mega sneeuwschuiver die niet voor zand geschikt is...
erikjan

Berichtdoor A.H.S » do sep 24, 2009 13:45

erikjan schreef:

tja, die Fordjes hebben een mega sneeuwschuiver die niet voor zand geschikt is...

Ze egaliseren de proef wel een beetje voor de rest :wink:
Maar ik vind juist het onverhard vaak het leukst om te zien.
A.H.S

Berichtdoor TWENGELTJE » do sep 24, 2009 13:48

A.H.S schreef:
erikjan schreef:

Ze egaliseren de proef wel een beetje voor de rest :wink:
Maar ik vind juist het onverhard vaak het leukst om te zien.

Gezien de foto`s en filmpjes ben je niet de enige
TWENGELTJE

uw official op stap

Berichtdoor uw official op stap » do sep 24, 2009 15:45

Mijn verslag inclusief dringende oproep staan ook online:

http://www.motorautosport.nl/newsbringe ... DBbTRVDNca
uw official op stap

Berichtdoor TWENGELTJE » do sep 24, 2009 17:57

Goed verhaal weer rinus en nog bedankt voor je deskundige hulp op onze kp ( 1 daarle)
TWENGELTJE

Re: uw official op stap

Berichtdoor kraats » do sep 24, 2009 18:46

uw official op stap schreef:Mijn verslag inclusief dringende oproep staan ook online:

http://www.motorautosport.nl/newsbringe ... DBbTRVDNca

Rinus,

Nog bedankt voor de hulp met de lamp. Enzo.... Ben jij achtervolger van beroep ofzo :lol: Zo kort erachter... Deed je goed, nogmaals bedankt!!! :!:
Ja we dachten toen nog dat het een aandrijfas zou zijn die we even zouden repareren en dan zaterdag weer verder konden.

Op de vraag hoe kan dat nou, heren, het volgende;
We hebben de reparatie niet hoeven uitvoeren omdat er geen aandrijfas gebroken was. We hebben wel alle bouten van de versnellingsbak aan de linkerkant weer teruggeplaatst en een testrit gemaakt. Toen bleek dat er meer mis was want een vreemd geluid bij het onder druk zetten van de bak heeft ons weerhouden om op zaterdag te starten, om meer schade te voorkomen. :(
Uiteindelijk bleek de primaire as in de bak gebroken te zijn..... :cry:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden