whemink schreef:Helemaal mee eens, ik ben ook van mening dat de slechtere stukken ( al dan niet in combinatie met goed verstand) juist mooi zijn en echt bij rallyrijden horen. Door dat goed in te schatten is er juist daar winst te halen. Bij veel rally's in nederland laait die discussie weer op, maar op de bewuste plekken staat altijd een hoop publiek en wordt ook vaak het klassement gemaakt.
Ben het helemaal met je eens! Onverhard hoord gewoon bij de rallysport en als je dat niet wil of daar problemen mee hebt moet je een andere vorm van autosport zoeken. Ik snap best dat niet iedereen de financiele middelen heeft om meerdere set-ups te kunnen rijden. Maar het lijkt me toch dat je wel weet wat een rally inhoud voordat je er aan begint. Ik kan me niet voorstellen dat je raar op kijkt als je ineens onverhard tegen komt.
Als je graag alleen industrie proefen wilt rijden kun je naar mijn mening beter in assen of zandvoort gaan rijden, daar heb je mooi glade banen.
De charme van de sport zit hem voor mij, en ik denk voor heel veel rally fans, voornamelijk in de wisselende omstandigheden waar de rijders mee om moeten gaan.
Er is wel wat voor te zeggen dat het onverhard dan nog wel door te komen moet zijn. Als ik sommige foto's zie van de proef bij hellendoorn dan is dat onverhard wel heel dramatisch, maar dat er een gat ontstaat bij notter kan gebeuren. Heb ook genoeg onboards gezien waarbij rijders wel opletten en er voor op de rem gingen waardoor ze er prima doorheen kwamen.
Misschien is het een mogelijkheid om meer tijd tussen de proefen te zetten zodat proef geïnspecteerd kan worden en waarnodig een beetje bijgewerkt...