van eck schreef:Het is helaas zo geworden dat de jeugd niets meer voelt voor vrijwilligerswerk, de goede daargelaten natuurlijk he, maar die zijn helaas in de minderheid. zo bloed een mooie sport langzaam dood helaas.
Niet zo dramatisch zeg
DE jeugd bestaat niet!!!!!!!!!! Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar van deze opmerkingen gaan mij de nekharen overeind staan.
Dit heeft niets met jeugd te maken, helemaal niets!
Als je het dan zo wilt stellen, moet je zeggen dat de mensen in zijn algemeenheid minder voelen voor vrijwilligerswerk. Dan klopt het. En dát is een maatschappelijk gegeven die o.a. individualisering wordt genoemd.
Dus niet DE jeugd. En vergeet niet dat jongeren ons vaak een spiegel voorhouden!
Ik weet niet hoe jong (:wink:) je bent, maar je opmerking klopt niet.
En dan nog bloed onze sport niet dood, kom op zeg, omdat het moeilijker wordt (en is dat wel echt zo, was dit in het verleden makkelijk? Ik betwijfel het) om mensen te vinden die een geel hesje aan willen trekken. Dit vind ik nu echt een melancholische gedachte.
Misschien is het een 'onderzoek' waard waaróm men dit niet zou willen (al wel eens gevraagd aan jongeren?), de antwoorden zouden je wel eens kunnen verbazen.