Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » vr sep 25, 2009 8:15

David Westenbrink schreef:Waar zijn de tijden dat je in de rallysport nog moest overleven...

Niet zeiken... RIJDEN!
Zo praat jij ook niet meer David als je je hele Aston Martin aan gort gereden hebt op dit onverhard.
(met verkennen lag het er heel anders bij dus je notes kloppen echt niet meer)
Bastiaan van Lingen
briljant

Re: re

Berichtdoor leor888 » vr sep 25, 2009 8:22

MartijnB schreef:Ga eens in Belgie of Duitsland rijden.....

Onverhard genoeg alleen de kwaliteit is stukken beter door de andere en stevigere ondergrond dan in Nederland

Uiteraaard ook hier in Zweden geen last van wegschuivend zand. Hier zijn alle rallies nagenoeg 100% gravel (op wat sprints na). Zowel de ondergrond als de toplaag zijn harder.
De bovenlaag wordt ook nog bewerkt met een soort van olieachtige substantie zodat het minder wegstuift geloof ik. (Het haar is niet alleen maar 'stoffig' na een rallybezoek)

Maar hier worden rijders weer verrast door grote stenen die eerst niet in de notes stonden, maar door de hoeveelheid rijders bloot zijn komen te liggen. zowel in 'wel snijden' bochten als in het track zelf.
Je wilt niet weten hoeveel klagende rallyrijders met lekke banden, verstoorde uitlijning, kromme assen etc op de fora rondlopen.

Ik vind wel dat de nederlandse zandweggetjes meer thuis horen bij autocross dan bij rally, maar alleen asfalt zou toch ook weer jammer zijn.
leor888

Berichtdoor nkroeze » vr sep 25, 2009 8:33

Grappig dat je dat zegt Roel, de enige wedstrijd die ik in Zweden gereden heb, was de tweede doorgang echt bizar slecht, vooral in het bos (aangezien de ondergrond daar altijd minder hard is). Mij hoor je niet klagen, ik vind het prachtig!
nkroeze

Berichtdoor nkroeze » vr sep 25, 2009 8:35

briljant schreef:
David Westenbrink schreef:Waar zijn de tijden dat je in de rallysport nog moest overleven...

Niet zeiken... RIJDEN!
Zo praat jij ook niet meer David als je je hele Aston Martin aan gort gereden hebt op dit onverhard.
(met verkennen lag het er heel anders bij dus je notes kloppen echt niet meer)

Je rijdt hem nog echt zelf stuk Bastiaan, en de gaten die erin zaten, zaten allemaal op/rond het rempunt, dus een hele grote verrassing qua locatie was het niet (wil niet zeggen dat wij niet verrast werden hoor.... Maar dat hoort erbij!)
nkroeze

Berichtdoor Frevo » vr sep 25, 2009 10:01

Das het andere uiterste he. Ik vind onverhard geweldig, maar blijkbaar was die proef niet geschikt om 2x te rijden. Misschien wel met een minder sneller auto, maar als je zien hoe bijvoorbeeld die Evo's vliegen..
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor uw official op stap » vr sep 25, 2009 11:18

Wat mij tijdens de laatste proef opviel was dat er niet één nissan met onbeschadigde achterkant langs kwam.
Verder hebben we nog steeds geen aanmeldingen extra gehad als officials. En dat terwijl het in Hellendoorn maar net goed gegaan is.
Er staan vaak zoveel mensen langs de proef die (helaas) nog sneller reageren dan officials. Waarom trekken die geen geel hesje aan?
Ik vrees met grote vreze dat er binnenkort wel eens proeven ingekort moeten gaan worden omdat het met de bezetting niet rond gekomen is.
En dan sta je daar als rijder of publiek.
uw official op stap

Berichtdoor van eck » vr sep 25, 2009 12:22

uw official op stap schreef:Wat mij tijdens de laatste proef opviel was dat er niet één nissan met onbeschadigde achterkant langs kwam.
Verder hebben we nog steeds geen aanmeldingen extra gehad als officials. En dat terwijl het in Hellendoorn maar net goed gegaan is.
Er staan vaak zoveel mensen langs de proef die (helaas) nog sneller reageren dan officials. Waarom trekken die geen geel hesje aan?
Ik vrees met grote vreze dat er binnenkort wel eens proeven ingekort moeten gaan worden omdat het met de bezetting niet rond gekomen is.

hier sluit ik me helemaal bij aan rinus!! Ik denk dat we zelfs onderbezet gewerkt hebben daar want diverse post waren te krap of zelfs niet bemand/vrouwd. Ik heb daar geen goed gevoel over hoor.Het is helaas zo geworden dat de jeugd niets meer voelt voor vrijwilligerswerk, de goede daargelaten natuurlijk he, maar die zijn helaas in de minderheid. zo bloed een mooie sport langzaam dood helaas.
van eck

Berichtdoor RobinV-Rally » vr sep 25, 2009 12:33

van eck schreef:
uw official op stap schreef:Wat mij tijdens de laatste proef opviel was dat er niet één nissan met onbeschadigde achterkant langs kwam.

hier sluit ik me helemaal bij aan rinus!! Ik denk dat we zelfs onderbezet gewerkt hebben daar want diverse post waren te krap of zelfs niet bemand/vrouwd. Ik heb daar geen goed gevoel over hoor.Het is helaas zo geworden dat de jeugd niets meer voelt voor vrijwilligerswerk, de goede daargelaten natuurlijk he, maar die zijn helaas in de minderheid. zo bloed een mooie sport langzaam dood helaas.

Op KP13 stonden wij in een bocht waar een jongen en een meisje lekker van het weer en elkaar aan het genieten waren als official, die geen beslissing durfden te nemen toen er iets gebeuerde (een man in een Rescue overal die n probleem met zn auto had, deze in de uitremzone zette en weigerde 1e instantie daar weg te gaan tot de 000 kwam en hem buiten het parcours neerzette, maar die man wilde weer terug en stond ons als toeschouwers te bedreigen! Maar die 2 zeiden niks.) Terwijl 1 bocht verder, waar Van Eldik spinde de 2e x, op dat moment 6 (!!!) marshalls/safety mensen stonden. 6 op 1 punt, waar totaal geen gevaar was voor publiek! Zeer vreemd.
Maar er ijn genoeg jonge marshalls, daar ligt het niet aan, alleen de positionering van deze jongeren wel. Je kunt 2 mensen die 17/18 zijn niet op een gevaarlijk punt zetten, tenzij je er 1 volwassen official bij zet. Makkelijk lullen vanaf mijn bureaustoel, dat klopt, maar qua positionering en samenstelling van teampjes kan dit probleem sterk verminderd worden.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor tiemen » vr sep 25, 2009 12:34

van eck schreef:Het is helaas zo geworden dat de jeugd niets meer voelt voor vrijwilligerswerk, de goede daargelaten natuurlijk he, maar die zijn helaas in de minderheid. zo bloed een mooie sport langzaam dood helaas.

Niet zo dramatisch zeg :(
DE jeugd bestaat niet!!!!!!!!!! Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar van deze opmerkingen gaan mij de nekharen overeind staan.
Dit heeft niets met jeugd te maken, helemaal niets!
Als je het dan zo wilt stellen, moet je zeggen dat de mensen in zijn algemeenheid minder voelen voor vrijwilligerswerk. Dan klopt het. En dát is een maatschappelijk gegeven die o.a. individualisering wordt genoemd.

Dus niet DE jeugd. En vergeet niet dat jongeren ons vaak een spiegel voorhouden!
Ik weet niet hoe jong (:wink:) je bent, maar je opmerking klopt niet.

En dan nog bloed onze sport niet dood, kom op zeg, omdat het moeilijker wordt (en is dat wel echt zo, was dit in het verleden makkelijk? Ik betwijfel het) om mensen te vinden die een geel hesje aan willen trekken. Dit vind ik nu echt een melancholische gedachte.

Misschien is het een 'onderzoek' waard waaróm men dit niet zou willen (al wel eens gevraagd aan jongeren?), de antwoorden zouden je wel eens kunnen verbazen.
tiemen

Berichtdoor Dennis014 » vr sep 25, 2009 12:37

van eck schreef:

Ja hoor, het ligt weer aan de jeugd. Lekker makkelijk weer.
Misschien heeft de jeugd er wel geen zin meer in omdat de "volwassenen" er altijd over lopen te zeiken dat we het toch niet goed doen. Of misschien komt het wel doordat de "o-zo-geweldige-volwassenen" ons wel niet goed hebben op gevoed.
Of heeeeel heeeeeeeeel misschien komt het wel omdat we allemaal door moeten studeren omdat we anders geen toekomst hebben en dat we dus, zoals ik, dik 1600 euro aan schoolgeld kwijt zijn int jaar en daarbij nog 1000 euro aan boeken moeten betalen van 90 euro studiefinanciering per maand (simpele rekensom leert dan dat ik dus 1400 euro tekort kom) en dat we dan moeten werken naast school, op zaterdag of zondag, en dus geen tijd hebben....Maar dat zal het wel niet zijn, het ligt er waarschijnlijk aan dat de jeugd allemaal tuig is...
Dennis014

Berichtdoor official No. 27768 » vr sep 25, 2009 12:57

Volgens mij heeft het ook andere redenen...één ervan is de bekendheid van rally in het algemeen en official worden zelf. Een andere issue is de tijd / kosten die je wel maakt maar behalve een schildje je er weinig voor terug krijgt, iets dat voor velen toch echt te weinig is. Het uitdelen van kleine flyers, het promoten in de "media" en misschien iets anders in het lunchpakketje dan zo'n groen giftig energiedrankje :roll: Een circuitdag, een rondje meerijden o.i.d. zou het misschien aantrekkelijker maken.

Mij maakt het niet zo heel veel uit en ik vind het gewoon leuk om te doen maar ja, ik kan me zeer goed voorstellen dat je ontmoedigd raakt na een paar keer, het te duur vindt EN dat je liever achter het lintje staat.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor uw official op stap » vr sep 25, 2009 12:59

Voor de mensen die het wel ernstig nemen dat er binnenkort wel eens proeven ingekort kunnen gaan worden deze link:

http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... 452#180452

En ben je nu jeugd of geen jeugd, al denk je dat er een onderzoek moet komen naar van alles en nog wat, en al heb je een hele lieve vriendin, iedereen met verantwoordelijkheidsgevoel is welkom.
En je hoeft ook niet naar elk evenement.
Maar feit is en blijft dat het in Hellendoorn alleen door kunst en vliegwerk toch nog goed gekomen is.
Alleen dat zien de toeschouwers die het allemaal zoveel beter weten niet.

Wij zouden deze oproep echt niet plaatsen als we erg ruim in de mensen zouden zitten, maar dat is nu eenmaal niet zo.

Laat nu eens zien dat je echt betrokken bent bij onze sport en geef je op.
uw official op stap

Berichtdoor Mevo » vr sep 25, 2009 13:01

Dennis014 schreef:
van eck schreef:

Ja hoor, het ligt weer aan de jeugd. Lekker makkelijk weer.
Misschien heeft de jeugd er wel geen zin meer in omdat de "volwassenen" er altijd over lopen te zeiken dat we het toch niet goed doen. Of misschien komt het wel doordat de "o-zo-geweldige-volwassenen" ons wel niet goed hebben op gevoed.
Of heeeeel heeeeeeeeel misschien komt het wel omdat we allemaal door moeten studeren omdat we anders geen toekomst hebben en dat we dus, zoals ik, dik 1600 euro aan schoolgeld kwijt zijn int jaar en daarbij nog 1000 euro aan boeken moeten betalen van 90 euro studiefinanciering per maand (simpele rekensom leert dan dat ik dus 1400 euro tekort kom) en dat we dan moeten werken naast school, op zaterdag of zondag, en dus geen tijd hebben....Maar dat zal het wel niet zijn, het ligt er waarschijnlijk aan dat de jeugd allemaal tuig is...

Ik als 20 jarige zou graag mijn steentje bijdragen aan de rallysport. Helaas wil ik dit niet doen als official, dit om meerdere redenen. Éen van die redenen is dat tegenwoordig belachelijke stukken worden afgelint. Ik vind dat je het publiek het 'rally gevoel' moet geven. Daarmee bedoel ik niet het in gevaar brengen van mensen, maar de mensen wel een eigen verantwoordelijkheid geven bij het betreden van een proef. Je raakt de mensen niet door op 25 meter van een haakse bocht af te linten. Je kan met je gezonde verstand heel goed bepalen of een plek veilig is ja of nee. Natuurlijk blijft aflinten een vereiste, maar met gezond verstand. Ik erger me als 'rally toeschouwer' hier steeds vaker aan.
Aan de bovenstaande reden kan de official waarschijnlijk weinig doen. De KNAF zal dit aflinten regelen.
Voor mij: graag een pakketje kopen, helpen van een official graag, maar kijken naar de rally als of er een F-16 gaat opstijgen NEE!
Mevo

Berichtdoor Holkers » vr sep 25, 2009 13:04

Heerlijk. Eerst mensen afschieten op gebrek aan leeftijd, verantwoordelijkheids gevoel en 'het beter weten' om vervolgens al jankend op de blote knie-en te vragen of ze gezellig willen samenwerken...

Als je mensen wilt werven, mag je wel andere manier van communiceren gebruiken.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor mmrizio » vr sep 25, 2009 13:07

Dennis014 schreef:Of heeeeel heeeeeeeeel misschien komt het wel omdat we allemaal door moeten studeren omdat we anders geen toekomst hebben en dat we dus, zoals ik, dik 1600 euro aan schoolgeld kwijt zijn int jaar en daarbij nog 1000 euro aan boeken moeten betalen van 90 euro studiefinanciering per maand (simpele rekensom leert dan dat ik dus 1400 euro tekort kom)

Volgens mij kom jij in aanmerking voor korting op het schoolgeld :twisted:

Maar verder is het allemaal een beetje off topic....

Maurice
mmrizio

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden