Hellendoornrally 2009

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Pleegje » za sep 26, 2009 9:25

nokjeout schreef:....

Nokjeout..
Misschien is het een idee om je eerst eens te verdiepen in wat een official kan en mag. En ook wat de eisen zijn voordat je je official mag noemen. Verder de regels die jij zegt..gelden voor openbaar terrein en dat is een rally-proef niet. En op een afgesloten terrein bepaalt de organisatie wie verantwoordelijk is voor bepaalde zaken.

@Leo..als je iets persoonlijks tegen mij hebt..wees dan een grote en volwassen vent en spreek me aan via een PM en niet via een topic. Het topic is bedoelt om op basis van argumenten; tegen-argumenten en ervaringen een discussie te voeren..

Maar nogmaals...DEZE topic ging over de rally in Hellendoorn. Mods..kan de topic afgesplitst worden voordat er nog verder uitgewaaid wordt?? Alvast bedankt.
Pleegje

Berichtdoor TWENGELTJE » za sep 26, 2009 9:32

Ik zie een mega pukkel die een hoop commentaar heeft maar niet in het openbaar durft schijnbaar
In sommige opzichten heb je gelijk alleen ben je wel erg laagdunkend over de official Ik zou ook zeggen sluit je aan bij een club en anders onthoud je van dergelijk commentaar
TWENGELTJE

Berichtdoor Pleegje » za sep 26, 2009 9:38

TWENGELTJE schreef:...
In sommige opzichten heb je gelijk alleen ben je wel erg laagdunkend over de official Ik zou ook zeggen sluit je aan bij een club en anders onthoud je van dergelijk commentaar

Dit geldt voor een aantal personen die in deze topic reageren. Deze personen hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt. Helaas vervuilt dat de discussie waar het om gaat..verbetering van de bestaande situatie. De personen die wel normaal (inhoudelijk en niet op de persoon) reageren weten waar de klepel hangt en hoe deze geluid moet worden om verandering tot stand te brengen. Met deze mensen kun je zaken doen..voor de rest..de beste stuurlui staan aan wal...veel roepen en weinig doen in de praktijk.

Maar Twengeltje..ik zie je wle weer in Hengelo. Weet alleen niet op welke KP's ik sta met de gele auto.
Laatst bijgewerkt door Pleegje op za sep 26, 2009 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Pleegje

LOH RallyTV

Berichtdoor LOHtje » za sep 26, 2009 10:44

Leo schreef:
MartijnB schreef:
opelpower schreef:
ZZR Fan schreef:Op TV Oost vond ik de berichtgeving over beide heren gisteravond wel heel slordig. Nieuwszender onwaardig.

Nou RTL Rally Report dan.. wat een waardeloos programma is dat zeg! Niets over het ongelukt, niets over regionale rijders, alleen die domme WRC rotzooi zoals altijd. Stel kanslozen bij RTL :evil: .

Allereerst geloof ik niet dat dat ongeluk iets is om op tv uit te zenden....of om uberhaubt te vermelden.
Daar kweek je alleen maar negatieve kritiek mee.
Daarnaast over je WRC rommel, ik kan dat deels met je eens zijn.
Maar kijk eens goed na de voor en aftiteling van RR dit programma word mede mogelijk gemaakt door:.....

En ja als de locale heren graag op de tv willen....
Ik weet de kosten per minuut voor RR en daar rij je een paar wedstrijden voor als amateur

Ik vond de uitzending van afgelopen zondag goed.
Ik hoef niks over een ongeluk te horen, en het gaat om een wedstrijd en daar telt alleen de 1e plaats.
En dat willen we allemaal zien, zie ook nooit geen samen vatting van een 6e klas amateur voetbal verenging op de tv.
Wie op tv wil, moet gewoon meer gas gaan geven dan komt het van zelf wel goed.

Afgelopen week weer erg druk geweest met de montage van LOH RallyTV en deze staat (als het lukt) vanaf maandag online op www.lokaleomroephellendoorn.nl Voor de mensen die niet in de gemeente hellendoorn wonen en toch meer willen zien dan rijders die crashen of zendtijd gekocht hebben ;-)
Voor inwonders van de gemeente hellendoorn draait de herhaling dit weekend nog op de LOH (elk oneven uur)
Ik heb m'n best gedaan dus reacties/opmerkingen zijn welkom.
Overigens staat de korte voorbeschouwing op de rally nog op Youtube, trefwoord "loh rallytv"
Steef Blikman
LOHtje

Berichtdoor tiemen » za sep 26, 2009 11:19

Pleegje schreef:
TWENGELTJE schreef:Ik zie een mega pukkel die een hoop commentaar heeft maar niet in het openbaar durft schijnbaar

Dit geldt voor een aantal personen die in deze topic reageren. Deze personen hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt. Helaas vervuilt dat de discussie waar het om gaat..verbetering van de bestaande situatie. De personen die wel normaal (inhoudelijk en niet op de persoon) reageren weten waar de klepel hangt en hoe deze geluid moet worden om verandering tot stand te brengen. Met deze mensen kun je zaken doen..voor de rest..de beste stuurlui staan aan wal...veel roepen en weinig doen in de praktijk.

Ik weet niet of je mij bedoeld met deze opmerking, Pleegje en Twengeltje, maar ik voel mij in ieder geval aangesproken.
Is de opmerking 'ik zie een mega pukkel', niet gespeeld op de persoon?

Nergens heb ik in ieder geval het op de persoon gespeeld, of er moet weer anders over gedacht worden sommigen zien het nl anders dan ik :wink: , ik heb een aantal vragen geformuleerd waarover men zou kunnen nadenken als officials. En dat wij gele hesjes nodig zijn, zoals je schreef Pedro, dat klopt, maar daar hoor je mij ook niet over klagen. Wel over de altijd genoemde veiligheid m.b.t. aflinten. Ik weet heel goed dat dit volgens plan gaat van de KNAF, maar dit wil niet zeggen dat de KNAF ALTIJD gelijk heeft! Ook daar werken mensen, en een kenmerk van de homo sapiens is nu eenmaal dat deze fouten kunnen en mogen maken. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat met boerenverstand sommige zaken niet te begrijpen zijn voor een normale rallyliefhebber. In de bijna 20 jaar dat ik rally's bezoek heb ik veel veranderingen gezien, ook in de veiligheid, sommigen zijn een verbetering, maar er zijn ook verslechteringen waarneembaar. Helaas voelen sommige personen zich op hun ... getrapt als je dit verteld. Dit is met feiten te staven.
tiemen

RallyReport

Berichtdoor LOHtje » za sep 26, 2009 11:24

Zojuist even RR gekeken op internet. Zie kritiek op het verslag dat alleen over de top gaat die zendtijd heeft ingekocht, maar hoe je het ook bekijkt, hij staat er en dag later wel met een verslag dat top in elkaar zit!
Dit jaar voor het eerst zelf een hele uitzending in elkaar moeten draaien en monteren en ik kan je zeggen dat dat tegenvalt.
Straks deel 2 van RR kijken, altijd leerzaam :-)
LOHtje

Berichtdoor crx303 » za sep 26, 2009 11:46

tiemen schreef:
Pleegje schreef:
TWENGELTJE schreef:Ik zie een mega pukkel die een hoop commentaar heeft maar niet in het openbaar durft schijnbaar

Ik weet niet of je mij bedoeld met deze opmerking, Pleegje en Twengeltje, maar ik voel mij in ieder geval aangesproken.
Is de opmerking 'ik zie een mega pukkel', niet gespeeld op de persoon?

Nergens heb ik in ieder geval het op de persoon gespeeld, of er moet weer anders over gedacht worden sommigen zien het nl anders dan ik :wink: , ik heb een aantal vragen geformuleerd waarover men zou kunnen nadenken als officials. En dat wij gele hesjes nodig zijn, zoals je schreef Pedro, dat klopt, maar daar hoor je mij ook niet over klagen. Wel over de altijd genoemde veiligheid m.b.t. aflinten. Ik weet heel goed dat dit volgens plan gaat van de KNAF, maar dit wil niet zeggen dat de KNAF ALTIJD gelijk heeft! Ook daar werken mensen, en een kenmerk van de homo sapiens is nu eenmaal dat deze fouten kunnen en mogen maken. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat met boerenverstand sommige zaken niet te begrijpen zijn voor een normale rallyliefhebber. In de bijna 20 jaar dat ik rally's bezoek heb ik veel veranderingen gezien, ook in de veiligheid, sommigen zijn een verbetering, maar er zijn ook verslechteringen waarneembaar. Helaas voelen sommige personen zich op hun ... getrapt als je dit verteld. Dit is met feiten te staven.

nokjeoutOffline
Totaal berichten: 15
Leeftijd: 79
Naam: mega pukkel

:wink:
crx303

Berichtdoor MartijnS » za sep 26, 2009 11:51

Het is Wim Echten voor de geinteresseerden ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Re: RallyReport

Berichtdoor TWENGELTJE » za sep 26, 2009 11:53

LOHtje schreef:Zojuist even RR gekeken op internet. Zie kritiek op het verslag dat alleen over de top gaat die zendtijd heeft ingekocht, maar hoe je het ook bekijkt, hij staat er en dag later wel met een verslag dat top in elkaar zit!
Dit jaar voor het eerst zelf een hele uitzending in elkaar moeten draaien en monteren en ik kan je zeggen dat dat tegenvalt.
Straks deel 2 van RR kijken, altijd leerzaam :-)

Heel goed dat jij dit in elkaar draait steef, wacht vol spanning op maandag
P.S de uitzending van RR van vanmiddag is de herhaling van vorige week
Deel 2 is morgen
TWENGELTJE

Berichtdoor Pleegje » za sep 26, 2009 12:26

@ Tiemen,

Sorry..heb het scheldwoord over het hoofd gezien. Daar ben ik het ook niet mee eens. Mijn aanvullende reactie was vooral op het 2e gedeelte.
Heb het even weggehaald in mijn citaat.

Mijn excuses voor mijn onbedoelde scheldkannonade.

Ik blijf wel achter het feit staan dat hier heeeel veel mensen schreeuwen en heel weinig mensen daadwerkelijk ook stappen ondernemen om de problemen op te lossen of erachter zien te komen hoe de verantwoordelijkheden liggen.
En je kan je druk maken om zaken..maar op een groot aantal aspecten (zoals aflinten) heb je totaal geen invloed op. Dus..richt je energie op zaken die je wel kunt beinvloeden..zoals het aantal officials opwaarderen!!
Pleegje

Berichtdoor rally-idioot » za sep 26, 2009 12:49

Bij de samenvatting op de LOH werd ook gezegd door Altena dat zijn stuur inderdaad uit zijn handen schoot, en dat hij daardoor in de sloot belandde. Ze waren er allebei nog vrij nuchter onder in ieder geval :D
rally-idioot

Berichtdoor uw official op stap » za sep 26, 2009 12:53

roadster36 schreef:mischien ideetje

Op alle middelbare scholen moeten alle scholieren van af dit jaar verplicht een stage doen.
Scholieren zijn zelf vrij om hier een keuze te maken wat en hoe ,als het maar onbetaald vrijwilligerswerk is.
Ik denk dat indien scholen benaderd worden door officalclubs er best wel wat jongeren zijn dit graag willen doen.
Okee de meeste weten van toeten nog blazen ,maar begeleid door ervaren officals zou er zo maar wat aanwas te vinden zijn .

Gr Jan

Hier wordt iig werk van gemaakt, bedankt voor de tip.
uw official op stap

Berichtdoor uw official op stap » za sep 26, 2009 12:53

roadster36 schreef:mischien ideetje

Op alle middelbare scholen moeten alle scholieren van af dit jaar verplicht een stage doen.
Scholieren zijn zelf vrij om hier een keuze te maken wat en hoe ,als het maar onbetaald vrijwilligerswerk is.
Ik denk dat indien scholen benaderd worden door officalclubs er best wel wat jongeren zijn dit graag willen doen.
Okee de meeste weten van toeten nog blazen ,maar begeleid door ervaren officals zou er zo maar wat aanwas te vinden zijn .

Gr Jan

Hier wordt iig werk van gemaakt, bedankt voor de tip.
uw official op stap

Berichtdoor PatrickTwente » za sep 26, 2009 13:31

de samenvatting van de LOH zat weer goed inmekaar.
Echt respect voor die mensen die het vrijwillig doen.
PatrickTwente

Berichtdoor nokjeout » za sep 26, 2009 14:28

Nokjeout..
Misschien is het een idee om je eerst eens te verdiepen in wat een official kan en mag. En ook wat de eisen zijn voordat je je official mag noemen. Verder de regels die jij zegt..gelden voor openbaar terrein en dat is een rally-proef niet. En op een afgesloten terrein bepaalt de organisatie wie verantwoordelijk is voor bepaalde zaken.

Ach ik doe meer dan rallysport pers en kan vergelijken.
Ben baco bij wieler/skeeler wedstrijden met licentie om te fotograferen bij wielerkoersen en skeeler wedstrijden.
Ja ja daar moet je ook diploma's voor halen anno 2009 om te fotograferen.
Dit is puur een verzekering technisch verhaal.
Geld voor knaf net zo.
Je hebt een licentie van de knaf dat je verzerkerd bent voor het lint.
En voor toezicht houden op het publiek en aflintting nikts meer.

die jij zegt..gelden voor openbaar terrein

Klopt je praat in de vergunning aanvraag over een openbaar gesloten terrein
Daar bepaald mede de gemeente over.
De gemeente geeft de eisen aan waar je aan moet voldoen.
En geloof mij de gemeenten wijken niet af van regels ,maar organisatie's wel omdat ze de kennis gewoon niet in huis hebben.

En aan kennis ontbreekt het daar nog wel eens, in die gele knaf hesjes.
Hier laat ik het bij
nokjeout

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden