WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor briljant » vr dec 09, 2011 23:18

WRC fan schreef:Dat wat die jongens (in hun eerste keer) in een S2000 hebben laten zien in vergelijking met wat Dennis in een half seizoen met een S2000 heeft laten zien zegt genoeg, lijkt mij. Niets ten nadele van Kuipers Jr. hor, want hij heeft wel degelijk talent. Maar Kevin en Hans zijn denk ik net even een klasse beter.
Toen Kevin en Hans voor het eerst in een S2000 stapten hadden ze beide al veel meer kilometers gereden in andere rally auto's t.o.v. Dennis nu.
Dennis reed vorig jaar al top 10 met een S2000.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Harry37 » za dec 10, 2011 11:50

stefan schreef:
Harry37 schreef:Geen tijd, wel geld.......1+1=??????? Ik weet nog wel talenten die daar om zitten te "springen"

ik vind dit een beetje 'geneuzel'. Ik zou het niet logisch vinden om iemand anders in de auto te laten rijden omdat deze 'iets' beter is. Waarom zouden ze een auto meegeven aan bv. een abbring en zelf niet rijden? Misschien om je sponsor in beeld te brengen, maar dan dnek ik dat je wel van betere huizen moet komen en bij een top5 moet belanden wil je je in de picture rijden en je naam goed in beeld te krijgen.
dit is mijn mening erover.

Nou ja zeg, geneuzel......wat heeft PvM nou laten zien dan afgelopen jaar. Oja alleen in Duitsland was het iets beter als DK, alleen maar omdat deze pech had.
En juist door die "talenten" te laten rijden kom je als sponsor goed in beeld.

Maar goed jij als "kenner" ziet het blijkbaar anders.
Harry37

=

Berichtdoor rvgrally » za dec 10, 2011 11:52

+1
rvgrally

Berichtdoor official No. 27768 » za dec 10, 2011 12:09

Hopelijk gaan de V. Merksteijn´s in plaats van het WRC weer af en toe in Nederland rijden.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor alleskids1971 » za dec 10, 2011 12:12

Abbring en Weijs hebben inderdaad flink kunnen testen met de Fabia S2000 van Volkswagen Motorsport, voordat ze aan de top meedraaiden in de S2000-klasse in het WRC en voor de klasse overwinning gingen. Maar er stond ook gigantisch veel druk op hun schouders, met kansen op een fabriekscocntract. Kuipers kon in alle rust oefenen en ervaring opdoen met de Fiesta S2000, niemand verwachte iets van hem of had grote verwachtingen. Weijs had zelf maar kort getest met de Fabia voordat hij een grandiooos visitekaartje af gaf in Yprs.

Voor alle duidleijkheid, Dennis Kuipers is meer dan een ruikelooszoontje die met geld van de familie speelt, hij kan heus een potje sturen. Maar Abbring en Weijs staan toch echt net een tree (of 2) hoger op de talentenladder.
alleskids1971

-

Berichtdoor rvgrally » za dec 10, 2011 12:27

zonder euro punten hebben ze/we er zo weinig aan
helaas :roll: :?
rvgrally

Berichtdoor richard rs » za dec 10, 2011 12:56

Maar dennis heeft meer laten zien in het WRC :wink:.
En de gert moet eerst maar eens zien of ze daar bij kunnen komen 8)
richard rs

Berichtdoor MartijnB » za dec 10, 2011 13:11

Quote uit de krant wellicht een beetje erg overdreven:

"De Van Merksteijn’s behoorden de laatste jaren tot de Europese topcoureurs"

Das nou net het verschil Merkstein vs Kuipers.

Arogantie ten top. Weinig presteren. vs Niet al te veel woorden nuchter en wel wat presteren
MartijnB

Berichtdoor Holkers » za dec 10, 2011 13:27

Doen andere teams gelukkig nooit...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

-

Berichtdoor rvgrally » za dec 10, 2011 13:52

qua reclame is het wel gelukt met van merk... dus doel bereikt... voor kuipers is rijden belangrijker denk ik... dus beide zijn in mijn ogen tevree... dus... iedereen tevree en wij hebben wat te didcu
rvgrally

Berichtdoor alleskids1971 » za dec 10, 2011 14:06

richard rs schreef:Maar dennis heeft meer laten zien in het WRC :wink:.

..heeft meer kansen gekregen om te laten zien in het WRC ;), maakt nogal een verschil. Helaas zal het allemaal vooral theorie blijven wat voor talenten Weijs en Abbring zijn/hadden kunnen zijn
alleskids1971

Berichtdoor jordysport » za dec 10, 2011 16:19

briljant schreef:Dat denk ik ook, maar we hebben ze nog nooit in vergelijkbare auto's gelijktijdig zien rijden.

Hopelijk komt het er nog een keer van.
Als er naast Dennis een talent als Weijs of Abring instapt zijn ze allemaal in staat om voorin mee te doen. Maakt dan niet zoveel uit wie er sneller is maar als dat onder de vlag van Ipatec is zal dat zeker nog meer positieve publiciteit opleveren en dat is wat de Nederlandse rally nodig heeft.

Twee Nederlanders in de top tien van de WRC zal zeker goed wezen voor de sport. En daar profiteert iedereen van.
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor alleskids1971 » za dec 10, 2011 16:33

jordysport schreef:
briljant schreef:Dat denk ik ook, maar we hebben ze nog nooit in vergelijkbare auto's gelijktijdig zien rijden.

Hopelijk komt het er nog een keer van.
Als er naast Dennis een talent als Weijs of Abring instapt zijn ze allemaal in staat om voorin mee te doen. Maakt dan niet zoveel uit wie er sneller is maar als dat onder de vlag van Ipatec is zal dat zeker nog meer positieve publiciteit opleveren en dat is wat de Nederlandse rally nodig heeft.

Twee Nederlanders in de top tien van de WRC zal zeker goed wezen voor de sport. En daar profiteert iedereen van.

En het kan geen kwaad een second opinion te hebben op de afstelling van de auto. Iemand als Abring of Weijs kan goed het gevoel van de auto overbrengen op de engineers en de wagen nog beter afstellen, waardoor Kuipers zelf ook beter rijd.
alleskids1971

Berichtdoor Sjeik1981 » za dec 10, 2011 16:35

alleskids1971 schreef:Abbring en Weijs hebben inderdaad flink kunnen testen met de Fabia S2000 van Volkswagen Motorsport, voordat ze aan de top meedraaiden in de S2000-klasse in het WRC en voor de klasse overwinning gingen.

Vergeet even niet dat toen Hans Weijs in Ieper starte hij nog nooit, in ieder geval in wedstrijd verband, nog nooit in een S2000 heeft gereden en zich dan vervolgens naar de derde plek reed. Wat uiteindelijk ook tweede werd door diskwalificatie van Boufier. Van Abbring weet ik het niet, maar volgens mij was ook in Engeland het debuut van Abbring in een S2000, dus testen was er volgens mij niet bij. Deze 2 jongens zijn mijnsziens de allergrootste talenten van de Ned. autosport. Alleen het onbreekt ze gewoon aan geld.
Sjeik1981

Berichtdoor Eight_Gear » za dec 10, 2011 16:55

Voor diegenen die twijfelen aan het talent van Weijs en Abbring:

Kuipers en van Merksteijn reden tijdens de Hellendoorn hard. Jeroen Swaanen heeft mij daar positief verrast door toch heel redelijk het tempo van die 2 te volgen en zelfs een scratch te rijden op KP2.

Tijdens de Nederlandrally reed Weijs voor het eerst in de Focus WRC in competitieverband en hij blies iedereen weg, inclusief Swaanen. Wat als Weijs een WRC had gereden tijdens de Hellendoorn?

Kevin Abbring reed tijdens zijn 2e KP ooit in een S2000 een 6e tijd in het WRC. Dat is toch ongekend? Ja, het was op asfalt met gravel banden en de omstandigheden waren tricky en de meeste WRC rijders reden niet voor 100%, maar toch. Hij was in ieder geval ook sneller dan Kuipers.

Natuurlijk is dit heel eenvoudig bekeken zo en in de praktijk zal het ongetwijfeld enigsinds anders liggen, maar het geeft aan dat Abbring en Weijs jr. toch wel een klasse beter zijn dan Van Merksteijn en Kuipers.

Kijk, Kuipers doet het gewoon erg goed in het WRC en daar geniet ik van. Maar de gedachte dat er gewoon 2 talenten zijn die in principe, met wat meer ervaring o.a, voor het podium kunnen meestrijden tijdens WRC evenementen, daar raak ik toch enigsinds gefrustreert van.
Eight_Gear

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden