door Eight_Gear » za dec 10, 2011 16:55
Voor diegenen die twijfelen aan het talent van Weijs en Abbring:
Kuipers en van Merksteijn reden tijdens de Hellendoorn hard. Jeroen Swaanen heeft mij daar positief verrast door toch heel redelijk het tempo van die 2 te volgen en zelfs een scratch te rijden op KP2.
Tijdens de Nederlandrally reed Weijs voor het eerst in de Focus WRC in competitieverband en hij blies iedereen weg, inclusief Swaanen. Wat als Weijs een WRC had gereden tijdens de Hellendoorn?
Kevin Abbring reed tijdens zijn 2e KP ooit in een S2000 een 6e tijd in het WRC. Dat is toch ongekend? Ja, het was op asfalt met gravel banden en de omstandigheden waren tricky en de meeste WRC rijders reden niet voor 100%, maar toch. Hij was in ieder geval ook sneller dan Kuipers.
Natuurlijk is dit heel eenvoudig bekeken zo en in de praktijk zal het ongetwijfeld enigsinds anders liggen, maar het geeft aan dat Abbring en Weijs jr. toch wel een klasse beter zijn dan Van Merksteijn en Kuipers.
Kijk, Kuipers doet het gewoon erg goed in het WRC en daar geniet ik van. Maar de gedachte dat er gewoon 2 talenten zijn die in principe, met wat meer ervaring o.a, voor het podium kunnen meestrijden tijdens WRC evenementen, daar raak ik toch enigsinds gefrustreert van.