29e RallyPro Short Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor pass-media » vr sep 02, 2011 7:53

Sjeik1981 schreef:
erikjan schreef:ik kom zondag voor het eerst naar de Short Rally in Amsterdam, zijn er nog parkeeradviezen om bijvoorbeeld bij de Coentunnelproef te komen ?

echt veel aanknopingspunten dan ik op de site van de organisatie niet vinden, als volslagen onbekende in onze Hoofdstad... ;-)

Dat wijst zich vanzelf, niet te missen. Een advies kom op tijd en niet gaan hoppen.

Waarom zou je niet gaan hoppen? Ik kom ook voor de eerste keer naar A'dam en had het idee om eerst 2 keer Abberdaan te gaan kijken, om vervolgens 2 keer de Coentunnelproef te gaan kijken.

Alle tips zijn welkom :wink:
pass-media

Berichtdoor Sjeik1981 » vr sep 02, 2011 8:03

Parking kan groot probleem zijn, tis misschien wel te lopen. Je kan geluk hebben dat je bij terugkomst nog een plekkie hebt. Jaar of 4 terug ook gedaan, voor mijn gevoel bij terugkomst een plekkie gevonden, auto neer gezet. Na de rally waperde een leuk geel papiertje onder de ruitenwisser. Je kan bijv wel de laatste doorkomst op de Aberdaan doen, daar is parkeren minder lastig. Dat ga ik dit jaar proberen, maar de Coentunnelproef levert genoeg punten op om te blijven voor 4 omlopen waarbij op grootste deel ook nog per omloop de autos 3 keer ziet.
Sjeik1981

Berichtdoor pass-media » vr sep 02, 2011 8:17

Misschien toch maar voor de eerste jaar 4 omlopen gaan kijken op de Coentunnelproef. wilde zoiezo bij de hairpin gaan kijken bij Boels aan de Kabelweg als die er nog inzit. en dan per omloop een andere punt zoeken.
pass-media

Berichtdoor Codieo » vr sep 02, 2011 8:27

Niet helemaal mee eens. Ja, het is inderdaad druk rond het Coentunnel restaurant, maar aan de andere kant van de A10 kan je altijd prima parkeren. Zelf zet ik hem vaak in de Turbinestraat neer, je steekt de weg over en je staat op de proef. Bijkomend voordeel, de politie heeft hier regelmatig hun verzamelpost, dus je auto staat nog lekker veilig ook. Tip, tussen de proeven kan je prima hoppen, je moet alleen wel gelijk na het einde van de proef vertrekken om een leuk (kijk en parkeer)plekje te vinden
Codieo

Berichtdoor mmrizio » vr sep 02, 2011 8:48

Hoppen is prima te doen, maar niet echt nodig. 'De andere proef' heeft weinig spectaculairs. Zoals al eerder vermeld: Kijk wel uit onderweg. Ik zal mijn fotoreportage van de route tussen de proeven nog een keertje quoten :wink: .

mmrizio schreef:7 September was geen gewone dag in Amsterdam West. Het was de dag van de jaarlijkse rallysprint, waarbij boefjes en ander schorriemorrie uit het hele land de hoofdstad onveilig komen maken - en de clubkas komen spekken.

Dat betekende vroeg opstaan voor de lokale hoeders van de wet. Eerst lege rolletjes in de camera doen…

Afbeelding

Daarna de aanhanger goed parkeren, zodat de criminele bezoekers een mooie spektaculaire foto van een laag standpunt kunnen krijgen.

Afbeelding

en de auto zelf een stukje verderop aan de andere kant parkeren....

Afbeelding

terwijl de collega’s de boel in de gaten houden...

Afbeelding

Soms is voor je kijken echter beter. Gelukkig is er ook materieel om terug op kantoor te komen.

Afbeelding

Terwijl het halve kantoor al op weg was naar de plaats des onheils.

Afbeelding

Als het regent zoeken de motormuizen een droog plekje op, in de tent ...

Afbeelding

wordt het fietspad met de Golf bewaakt,

Afbeelding

en de straten met de Pajero.

Afbeelding

Nu zult u zich wel afvragen: waarom geen foto van de Beste Vrienden met de laserpistolen? Nou, zij hadden de buit vroeg binnen en staan bij de gelegaliseerde snelheidsmaniakken te kijken. Hier staan ze nog af te kicken van een paar uur intensief laseren.

Afbeelding

Geen zorgen, met wat spierverslappers krijgen ze hun arm volgende week wel weer naar beneden.

Intussen geldt het aloude spreekwoord “Opgestaan is plaats vergaan” bij de laserpost.

Afbeelding

[Vrijwel alle foto's zijn gemaakt op de 5 km lange route van proef 4 via service naar proef 5!]

Ik moet wel zeggen dat ze vorig jaar een stuk minder irritant aanwezig waren!

Maurice
mmrizio

Berichtdoor fordmeister » vr sep 02, 2011 10:59

wat [piep] zijn het toch ook
fordmeister

Berichtdoor erikjan » vr sep 02, 2011 11:22

bedankt voor de tips !

en ik ben niet zo'n hopper bij een sprint, meestal graaf ik me in bij 1 bocht of een combinatie ervan ;-)
erikjan

Berichtdoor mikek » vr sep 02, 2011 11:30

Wat is dat toch altijd een gezeik over de politie hier.

Als u zich gewoon aan de regels houd heeft u ook geen last van de politie.

Er is voldoende parkeer gelegenheid als u maar bereid bent om een (klein)stukje te lopen.

Als u tijdens het verplaatsen tussen de 2 proeven max 50 rijd is er niets aan de hand.

De grote proef aan de gyroscoopweg ligt op nog geen 10 minuten lopen vanaf station amsterdam-sloterdijk dus dat is ook een optie.

Het deelnemersveld is van begin tot eind boeiend dus u hoeft niet perse meteen na de toppers van proef te wisselen en als u dat dan toch wilt doen houd u aan de snelheid.

Bij elke rally is de politie masaal aanwezig dus ook hier.

groeten mike
mikek

Berichtdoor antoine » vr sep 02, 2011 11:36

Ik denk ook wel dat een echte liefhebber zich tijdens zo'n evenement aan de regeltjes houd. Het zijn meer de dagjes mensen die wel eens willen laten zien wat zij kunnen met hun auto...
Het is ook een gegeven dat mensen zo min mogelijk willen lopen, het liefst nog parkeren ze op de proef.

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor mmrizio » vr sep 02, 2011 11:49

mikek schreef:Wat is dat toch altijd een gezeik over de politie hier.

....

Je hebt natuurlijk gelijk, dat je er zelf (ook) schuld aan hebt als je problemen hebt met de politie.

Maar bij de meeste rallies helpen ze je om goed te parkeren, houden ze het evenement in goede banen en halen ze de excessen weg. Soms liggen ze in de bosjes te loeren om zo veel mogelijk te scoren.

En de inzet van de politie was de afgelopen jaren buitensporig in Amsterdam. Dan heb ik het nog niet gehad over bekeuringen bij het verkennen voor het niet gebruiken van de richtingaanwijzer en innemen van rijbewijzen bij het opwarmen van de banden (op de eigen helft). En stoppen van deelnemers met buitenlandse kentekens om de papieren (incl. ontheffing) te controleren.... die een uur geleden al gecheckt waren.

Al moet ik zeggen dat het afgelopen jaar een stuk subtieler was.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor van eck » vr sep 02, 2011 11:54

het controleren van de buitenlandse kentekens gebeurd door de douane die daar altijd rondrijden aangezien het een havengebied is. En niet alleen de deelnemers werden gecontroleerd maar iedereen met een buitenlands kenteken.
Gekheid is erfelijk, je krijgt het van je kinderen 8) 8)
van eck

Berichtdoor Dennis Abrahams » vr sep 02, 2011 13:28

mikek schreef:Wat is dat toch altijd een gezeik over de politie hier.
Als u zich gewoon aan de regels houd heeft u ook geen last van de politie.
Er is voldoende parkeer gelegenheid als u maar bereid bent om een (klein)stukje te lopen.
Als u tijdens het verplaatsen tussen de 2 proeven max 50 rijd is er niets aan de hand.
De grote proef aan de gyroscoopweg ligt op nog geen 10 minuten lopen vanaf station amsterdam-sloterdijk dus dat is ook een optie.
Het deelnemersveld is van begin tot eind boeiend dus u hoeft niet perse meteen na de toppers van proef te wisselen en als u dat dan toch wilt doen houd u aan de snelheid.
groeten mike

Mike, laat me raden .....
Politieagent van beroep ???
:)
Dennis Abrahams

Berichtdoor mikek » vr sep 02, 2011 13:38

Nee zeker niet.

Maar ik snap nooit dat er mensen zijn die zowat op de proef willen parkeren of als ze van proef wisselen denken dat ze ze ook in een rally wagen rijden.

Die mensen vragen er zelf om en gaan dan zeiken als ze een keer en bekeuring krijgen.

Als je een rally fan ben zorg er dan voor dat je op tijd bent en dat je een goede planning maakt zodat je niet zo hard tussen de proeven hoeft te scheuren.
mikek

Berichtdoor pass-media » vr sep 02, 2011 14:12

mikek schreef:Nee zeker niet.

Maar ik snap nooit dat er mensen zijn die zowat op de proef willen parkeren of als ze van proef wisselen denken dat ze ze ook in een rally wagen rijden.

Die mensen vragen er zelf om en gaan dan zeiken als ze een keer en bekeuring krijgen.

Als je een rally fan ben zorg er dan voor dat je op tijd bent en dat je een goede planning maakt zodat je niet zo hard tussen de proeven hoeft te scheuren.

AMEN 8)
pass-media

Berichtdoor Sjeik1981 » vr sep 02, 2011 15:18

mike voor overgrote deel, hoef je ons dat niet uit te leggen. De politiemacht sloeg totaal nergens op. Leek net alsof we voetbalhooligans waren.
Sjeik1981

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden