WRC ADAC Rally Deutschland 2013

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » ma aug 26, 2013 7:39

Wat een rally zeg.. mooie dingen en minder mooie dingen. Verschrikkelijk van de dood van de twee rijders. Bericht kwam mij door op de KP Peterberg, wat op zich toch super mooie proef is. Helaas dan ook op de terugreis moeten horen van twee man publiek wat gewond was geraakt. Vond het ook al toevallig dat het ineens stil lag. Maar hier heb ik nog wel een kanttekening. A: er wordt met twee maten gemeten, ene keer maag e.e.a. wel andere keer niet. Even ter verduidelijking je moet natuurlijk wel je eigen verantwoording hebben, ik heb ook fouten gemaakt door niet altijd (1x) op verkeerde plek te staan. B: er zijn gewoon te weinig goed georganiseerde publiekspunten. OP de laatste proef maar 4?????? en zaterdags op de Peterberg maar 3!
Sjeik1981

Berichtdoor David Westenbrink » ma aug 26, 2013 12:44

Ik heb eea aan foto's gezien, maar wat is er eigenlijk geraakt? Zo te zien iets laags en gemeens... Een hinkelstein?
David Westenbrink

Berichtdoor Paperclip » ma aug 26, 2013 12:55

Georganiseerd publiekspunt of niet, je hoort je eigen verantwoordelijkheid toch ook wel te kennen(/NEMEN!)? Je staat niet snel helemaal veilig langs een proef, maar je kunt risico's meestal ook prima beperken vind ik.
Ik heb de klap van gister zelf gelukkig niet gezien, de hairpin waar Aksa rechtdoor schoot was voor ons net buiten zicht vanwege struiken boven in de galerie. We zagen de auto de wijnranken in duiken met vliegende personen erachteraan die helaas bewegingsloos bleven liggen. En met ons waren er denk ik wel duizenden anderen die dit alles (al dan niet beter) hebben zien gebeuren. Hopelijk maar weer eens de zoveelste les dat rally kijken óók gevaarlijk kan zijn en dat je altijd op een verantwoordelijke plek kijkt.
Ook al is het 'maar' het achterveld dat langs komt terwijl je onderweg bent naar de auto om naar huis te gaan. Ik kan me namelijk wel iets voorstellen dat deze twee toeschouwers zich aan het verplaatsen waren, maar als er dan een auto aan komt zorg je toch dat je even uit de buurt blijft van de proef?
Hopelijk komen de twee toeschouwers er weer snel 100% bovenop en gaan ze in het vervolg weer veel en verstandig rally kijken. En datzelfde geld natuurlijk voor de betrokken equipe, zo'n aanrijding zal vast niet in de koude kleren gaan zitten.
Paperclip

Berichtdoor EvoV6 » ma aug 26, 2013 13:28

Zo ben ook terug uit een verrassende en helaas ook dramatische rally dit jaar.

- Zo eerst het verrassende nieuws dat Ogier eruit lag.
- Toen schrok ik me even later rot op de radio met het nieuws van het ongeluk met 2 NL rallyrijders! Gecondoleerd aan alle nabestaanden.
- Zondags ineens vernemen dat Latvala er ineens niet meer aan leiding lag. (wat heeft hij nu gemaakt? iets met crash door opengaande deur? en op welke WP?)
- Dan zondags op Dronthal ineens niks meer langs zien komen en uiteindelijk maar naar auto terug gegaan met bange vermoedens... die later ook bevestigd werden door de radio. "Gelukkig" vermelde de radio duidelijk dat ze in verboden zone hadden gestaan..
Wel apart dat dit nieuws alleen op RPR1 radio was en even later niks op WRD of andere zenders er iets over zeiden.
- En tot slot een verdiende maar zeer verrassende overwinning voor Sordo. VW heeft echt vet de snelste auto maar staat zeer verassend in hun eigen thuis rally met lege handen.
EvoV6

Berichtdoor lennartrallypower » ma aug 26, 2013 13:29

Guy V. schreef:
lennartrallypower schreef:nou let maar op. en top 10 kan nog fouten maken he

Nou? :)

Inderdaad bijna gelukt, op een haar (11,5 minuut) na.
:)

No offence.

Groet,

Guy

tja misschien niet alle proeven gereden ? zaterdag al 1 proef minder he
lennartrallypower

Berichtdoor Sjeik1981 » ma aug 26, 2013 13:29

Oh ik ben het helemaal met je eens Robert, laat dat voorop staan. Alleen mensen gaan alternatieven zoeken en nemen dan toch wel enige risico`s.! Dat bedoel ik ermee en dat mag je ook wel beetje de organisatie aan rekenen. Niet het ongeluk zelf, laat dat ook weer voorop staan. Het moet gewoon allemaal zoveel mogelijk bij elkaar gestampt op een plaats. Wat voor organisaties op deze manier controleerbaar zou moeten zijn.!
Sjeik1981

Berichtdoor Guy V. » ma aug 26, 2013 14:24

lennartrallypower schreef:
Guy V. schreef:

No offence.

Groet,

Guy

Ja, met die ene keer Panzerplatte erbij had hij het waarschijnlijk wel gehaald. Het scheelde immers maar een haar...

Groet,

Guy
Guy V.

Berichtdoor kraats » ma aug 26, 2013 18:00

Dat Sordo heeft gewonnen heeft ie te danken aan de officials die bij de crash van Latvala en Neuville stonden. Ze brachten Sordo bijna tot stilstand omdat zij het te glad vonden.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor riesjaar » ma aug 26, 2013 18:13

EvoV6
Zo ben ook terug uit een verrassende en helaas ook dramatische rally dit jaar.

- Zo eerst het verrassende nieuws dat Ogier eruit lag.
- Toen schrok ik me even later rot op de radio met het nieuws van het ongeluk met 2 NL rallyrijders! Gecondoleerd aan alle nabestaanden.
- Zondags ineens vernemen dat Latvala er ineens niet meer aan leiding lag. (wat heeft hij nu gemaakt? iets met crash door opengaande deur? en op welke WP?)
- Dan zondags op Dronthal ineens niks meer langs zien komen en uiteindelijk maar naar auto terug gegaan met bange vermoedens... die later ook bevestigd werden door de radio. "Gelukkig" vermelde de radio duidelijk dat ze in verboden zone hadden gestaan..
Wel apart dat dit nieuws alleen op RPR1 radio was en even later niks op WRD of andere zenders er iets over zeiden.
- En tot slot een verdiende maar zeer verrassende overwinning voor Sordo. VW heeft echt vet de snelste auto maar staat zeer verassend in hun eigen thuis rally met lege handen.

Latvala is op de proef Stein en Wein 2 dwars gegaan en heeft rechts
achter een stapel boomstammen geraakt, een stukje verder op de proef
is de wielophanging rechts achter afgebroken en is toen van de weg in de
struiken gevlogen.
Trouwens Neuville heeft ook op de dezelfde plaats die boomstammen
geraakt alleen heeft Neuville deze met de achterkant geraakt zodat
de uitlaat dicht geknepen was en dus niet over het volle vermogen
kon beschikken. en zo heeft Sordo bijna 8 sec. goed gemaakt t.o.v.
Neuville

Sordo was anders ook verrassend snel het hele weekend, zat op de loer
op foutjes van nummer 1 en 2 wat ook gebeurde.
Een verdiende winnaar,als Neuville het had gewonnen was dit ook verdiend.

Drohntal hebben wij de 1e doorgang onder aan de Galleria gestaan bij
de grote weg, de 2e doorgang aan een haarspeld in het bos voor Neumagen-Drohn,
wij zagen de heli landen, maar wisten niet wat er loos was, dat las
ik pas toen ik thuis was op het internet

Al het al ondanks de trieste gebeurtenissen een spectaculaire wedstrijd
gezien, waar op het scherpst van de snede werd gestreden om de
overwinning.
riesjaar

Berichtdoor Sjeik1981 » ma aug 26, 2013 18:24

Ik denk dat met Sordo gewoon de verdiende winnaar is, hij was idd constant snel. Misschien niet de snelste, maar wel diegene die het snelst was en de auto op de baan kon houden. Daarbij vond ik bijvoorbeeld het rijden van Kubica en Evans zeer opvallend heel goed en super snel. Zie deze jongens volgend jaar wel in fabrieksmateriaal rijden. Daarbij bij de two wheel driver mannen als Cronin en Tiedemann super goed. Moet ook nog steeds toegeven dat een jongen als Sep Wiegand een super talent is, helaas knalde hij er hard af op de Peterberg, lang vast gestaan. Mijn god was een proef was dat, deze was echt super tricky. Heeel veel auto`s zien spinnen in de greppels. Had op het punt gestaan bergop met al die bochten. Blijf het toch een gave proef vinden. Heel goed alternatief voor de Panzerplatte. Vorig jaar ook gekeken, wel redelijk druk punt dit jaar. Al met al wel een super rally. Helaas die twee tal ongelukken dan he.
Sjeik1981

Berichtdoor EvoV6 » ma aug 26, 2013 20:40

Evans en Kubica verraste mij zeker ook idd!
en Evans rijdt al helemaal in dezelfde kleuren als de "fabrieks" WRC Fords en is engelsman...dus ik denk dat die voor volgend jaar wel goed zit.

En thanks voor uitleg Latvala. Zo langs de proeven en op de radio word je slecht op de hoogte gehouden van alles. Vond RPR1 "rallyradio" een lachtertje.. weinig nieuws.
EvoV6

Berichtdoor lennartrallypower » ma aug 26, 2013 20:41

Guy V. schreef:
lennartrallypower schreef:
Guy V. schreef:

No offence.

Groet,

Guy

Ja, met die ene keer Panzerplatte erbij had hij het waarschijnlijk wel gehaald. Het scheelde immers maar een haar...

Groet,

Guy

ja zeker ben nog steeds heel zeker van ooit gehoord dat ze dan fouten gingen maken door de druk die ze voelen omdat ogier er aan komt
lennartrallypower

Berichtdoor pedduhwick » ma aug 26, 2013 21:39

Wederom weer een mooie rally gezien, jammer van weer het zwarte randje.. Nabestaanden gecondoleerd en veel sterkte.

Woensdag shakedown gekeken op een aantal verschillende plekken en hier viel inderdaad de snelheid van Wiegand, Kubica en Evans al op. Deze jongens komen zeker wel nog wel een stapje hoger uit. De snelste man, helaas niet de constantste, vond ik toch Ogier, wat gaat die man hard!

Donderdag stonden we op WP3 Mittelmosel op het punt waar Ogier er vanaf ging. Toen de 00 langs was dachten we al dat het niet goed kon gaan en dat bleek wel toen Ogier volledig z'n rempunt miste (hopelijk kunnen we de beelden van de risicocam nog terughalen). Hij was overigens ook niet de laatste, ook een Opel Adam miste z'n rempunt hier maar nam alleen nog een aantal wijnranken meer mee.

Gistermorgen nog op WP15/16 Dronthal gestaan, was achteraf een *raar* puntje. Onder andere Vossen verslikte zich hier en dacht 1 afslag eerder af te kunnen maar keek raar op toen daar een lint gespannen was. :wink:

Al met al een aantal "mooie" dagen achter de rug!
pedduhwick

Berichtdoor Damian » wo aug 28, 2013 18:32

Ik heb ook wat foto's gezien van het ongeval met de TR7.

Ik kan echter niet helemaal plaatsen wat er precies mis ging. De auto maakt de jump, op zich niet heel hoog, lijk dan te zijn gaan glijden en met de linkerkant tegen bomen tot stilstand gekomen? Gingen ze dan zo verschrikkelijk hard? Ik kan dat op foto's niet echt beoordelen. Ik neem aan dat het uit den boze is dat iemand die er een filmpje van heeft dat hier post?
Damian

Berichtdoor Ton » wo aug 28, 2013 20:39

Filmpje ????? Moet je niet willen !
Ton

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden