Pagina 14 van 17

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:16
door StevenK
pipo wrote:
Billy dit is echt het laatste wat ik erover ga vertellen geloof het of niet ik was in Engeland getuige van wat er gebeurd is met ...dus !En op het forum is daar niks van verschenen en das maar beter zo !

Geert,

Je zegt dat er niks over verschenen is op 't forum, maar jij bent degene die juist met deze beschuldiging het forum op gaat.

Zeg dan gewoon wat er was, of zeg niks. Op deze manier wakker je alleen de roddels aan.

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:16
door marcel de jong
op de site van bijveldsstaat een uitleg over het voorval
misschien ben ik niet zo op de hoogte van techniek
maar wat is het voordeel dat bijvelds zou hebben met dat maatverschil van 0.2 mm
het zou dienen om de turbo te beschermen

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:33
door StevenK
marcel de jong wrote:
op de site van bijveldsstaat een uitleg over het voorval
misschien ben ik niet zo op de hoogte van techniek
maar wat is het voordeel dat bijvelds zou hebben met dat maatverschil van 0.2 mm
het zou dienen om de turbo te beschermen

Niet alle grN regels zijn erop gericht performance-verbetering te voorkomen.

De basis van grN is heel éénvoudig: alleen datgene mag afwijken van de straatauto, wat in de homologatie staat.

Elk niet-gehomologeerd onderdeel kan daarom tot diskwalificatie leiden.

Voorbeeld: in mijn auto zit de gehomologeerde handrem, een nogal duur apparaat; als ik een goedkope 2-cilinder handrem had gemonteerd, had ik daar geen enkel voordeel van gehad, maar toch was dan mijn auto illegaal geweest.

Zo zijn er ook regelmatig voorbeelden van vervanging van een origineel onderdeel door een onderdeel dat minder slijt (en vaak ook zwaarder is, bijvoorbeeld een vliegwiel). Dit wordt eigenlijk alleen maar uit kostenoverweging gedaan en toch leidt het tot diskwalificatie.

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:41
door Hammie
Ik heb er geen verstand van mischien een klein beetje maar als je het verhaal leest gaat het helemaal nergens over ik vind het sch**t egaal en het is al helemaal jammer dat als je blijkbaar in beroep wilt gaan je gelijk 5000 euro lichter bent.
Ik hoop dat ze in Duitsland iedereen om de oren rijden en dan mischien wel is een keer winnen.. (in de groep n dan he voor dat iedereen weer begint te roepen)

Maar als het niet in de boeken staat en niet op de lijst van Mistubishi waar halen hun dan hun informatie vandaan of hebben ze gewoon een lijst per type auto waar alle waardes opstaan en weet iemand mischien waar die lijst staat dat wil ik dan wel is lezen..

:D Jan-Arie

[Edited by Hammie on 07-05-2004 at 09:43 PM GMT]

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:47
door StevenK
Hammie wrote:
Maar als het niet in de boeken staat en niet op de lijst van Mistubishi waar halen hun dan hun informatie vandaan of hebben ze gewoon een lijst per type auto waar alle waardes opstaan en weet iemand mischien waar die lijst staat dat wil ik dan wel is lezen..

:D Jan-Arie

[Edited by Hammie on 07-05-2004 at 09:43 PM GMT]

Er zijn vast wel genoeg andere teams die willen laten zien hoe een origineel onderdeel eruit ziet..

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:52
door Mivali
Sreven, schoot me te binnen:

Renault Clio Maxi Cosi...? Koopal heeft vast nog wel wat spullen om je Maxi Cosi op te leuken....Gefeliciteerd nog!

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:53
door StevenK
mivali wrote:
Sreven, schoot me te binnen:

Renault Clio Maxi Cosi...? Koopal heeft vast nog wel wat spullen om je Maxi Cosi op te leuken....Gefeliciteerd nog!

Hm.. Da's wel een goed idee :D

Bedankt.

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 21:54
door billy
Nu ik de verklaring heb gelezen is het terecht dat ze uit de wedstrijd zijn gehaald. De regels gelden voor iedereen, en je kan mij niet vertellen dat men het niet met opzet heeft gedaan. Is dus heel erg dom geweest van de familie Bijvelds, want iedereen die riep dat ze al die tijd illegaal waren hebben nu gelijk gekregen.

Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 22:11
door Hammie
Steven wrote:
Hammie wrote:



Er zijn vast wel genoeg andere teams die willen laten zien hoe een origineel onderdeel eruit ziet..


Ok als dat zo is Then i will rest my case

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 22:16
door David Westenbrink
Heb het ook gelezen..

Het verhaal steekt dus iets anders in elkaar dan hier op het forum in eerste instantie werd geroepen... grr :S

Er is dus niet bewust gehandeld wat ik in eerste instantie vernam.

Dit is inderdaad erg verneukeratief waar Bijvelds eigenlijk niks aan kon doen.

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: ma jul 05, 2004 23:14
door Mr.T
kraats wrote:
Mr.T wrote:
Steven,

Wil jij zeggen dat jou auto conform de goede homologatie is dan !!!!!!!!
===========================
Het Tietje?
Waarom krijg ik berichten dat ik jouw zou zijn? IK BEN JOU NIET!!!!!
Waarom moet ik nu nog tijd steken in dat oeverloze domme gezwets van jouw?

Patrick geef jij eens even aan dat de IP adressen verschillen? bvd.

Enne het gaat er niet om of je volgens de homologatie rijdt maar of TC leden de auto mooi vinden verder gaat het nergens over.
En als je eenmaal niet bevriend bent met de heren of ze je niet kunnen gebruiken ben je het haasje.


Zeg Kraats, dat wij verschillende mensen blijkt wel uit het fijt waarop je reageert. Als je hier last van hebt moet je niet bij mij zijn maar bij die gene die jou daar mee lastig vallen. En over dat oeverloze domme gezwets, ja iemand met meer dan 20 jaar ervaring in de rallysport heeft weet donders goed waar die het over heeft, in tegenstelling tot de meeste bezoekers van dit forum.

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 7:37
door bugs
jongens geef het nu gewoon toe

de hollanders komen op een eerlijke manier gewoon NIET mee in belgie!!!

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 7:49
door billy
David Westenbrink wrote:

Er is dus niet bewust gehandeld wat ik in eerste instantie vernam.

Dit is inderdaad erg verneukeratief waar Bijvelds eigenlijk niks aan kon doen.



Waar basseer jij dat dan op? Ze hebben toch gewoon een onderdeel gebruikt dat niet legaal is?

Het lijkt mij juist heel sterk dat ze niet wisten dat ze gebruik zouden maken van een onderdeel dat niet conform de reglementen is. Ik maak er juist uit op dat zij opzettelijk een ander onderdeel hebben gebruikt dan dat toegestaan is.

Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

BerichtGeplaatst: di jul 06, 2004 8:27
door David Westenbrink
billy wrote:
David Westenbrink wrote:


Waar basseer.... toegestaan is.


Quote Bijvels:
"In de herkeuring is gebleken dat de lucht doorlaat die dient voor de beveiliging van de turbo niet origineel was en laat geen 1,2 millimeter maar 1 millimeter lucht door. We hebben direct na afloop van de rally beroep aangetekend omdat het onderdeel niet op de FIA lijst geregistreerd stond en ook voor kwam op de lijst van Mitsubishi zelf. Tevens bevordert dit onderdeel niet de prestaties van de auto."

Ervan uitgaande dat er hier niet wordt geluld. Uit een afwijking van 0,2mm op het betreffende onderdeel dat hier wordt genoemd kun je niet opmaken dat er bewust illegaal gehandeld is. Zeker gezien de laatste regel.

Regels zijn regels, maar het blijft verneukeratief.

Misschien is er een turbo expert hier op het forum die het een en ander kan uitleggen?? Leren we nog eens wat :)

[Edited by David Westenbrink on 07-06-2004 at 08:31 AM GMT]