WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor BeeCee » wo okt 10, 2012 7:55

alleskids1971 schreef:het lijkt mij dat Loeb de 5 rallies kiest die hem het beste liggen en waar hij zich het lekkerst voelt. ik gok Monte Carlo, Sweden, Frankrijk, Duitsland.

Ik tel er maar 4.
Zweden zou hij eventueel ook doen omdat dat dat nog steeds een uitdaging voor hem is. (wrc.com)
Laat ik daar nu toevallig heen gaan.
BeeCee

Berichtdoor Alex_79 » wo okt 10, 2012 9:22

Sjeik1981 schreef:Gaat interessant jaar worden. Ben benieuwd welke rally`s Loeb gaat doen.
Blijf het wel beetje raar vinden dat ze Neuville nu niet naar het fabrieksteam halen.

Ik niet. Is vergelijkbaar met de situatie in de F1 bij Ferrari. Je hebt een absolute kopman (Hirvonen) en een goede waterdrager die ook punten kan pakken als het misloopt. Sordo kent het team, is heel snel in asfalt-rally's en past volledig in dat waterdragerplaatje. Neuville nog een jaartje als Citroen junior betekent dat ie net zoals afgelopen weekend ook voor eigen kans kan gaan en dat eventuele foutjes geen verstrekkende gevolgen hebben voor het constructeurskampioenschap.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor alleskids1971 » wo okt 10, 2012 10:36

BeeCee schreef:
alleskids1971 schreef:het lijkt mij dat Loeb de 5 rallies kiest die hem het beste liggen en waar hij zich het lekkerst voelt. ik gok Monte Carlo, Sweden, Frankrijk, Duitsland.

Ik tel er maar 4.
Zweden zou hij eventueel ook doen omdat dat dat nog steeds een uitdaging voor hem is. (wrc.com)
Laat ik daar nu toevallig heen gaan.

het zijn er inderdaad 4, van de 4 OF 5 die hij in 2013 zal rijden. de 4 die het meest logisch klinken voor Loeb om te doen.
alleskids1971

Berichtdoor Sjeik1981 » wo okt 10, 2012 11:08

Alex_79 schreef:
Sjeik1981 schreef:Gaat interessant jaar worden. Ben benieuwd welke rally`s Loeb gaat doen.
Blijf het wel beetje raar vinden dat ze Neuville nu niet naar het fabrieksteam halen.

Ik niet. Is vergelijkbaar met de situatie in de F1 bij Ferrari. Je hebt een absolute kopman (Hirvonen) en een goede waterdrager die ook punten kan pakken als het misloopt. Sordo kent het team, is heel snel in asfalt-rally's en past volledig in dat waterdragerplaatje. Neuville nog een jaartje als Citroen junior betekent dat ie net zoals afgelopen weekend ook voor eigen kans kan gaan en dat eventuele foutjes geen verstrekkende gevolgen hebben voor het constructeurskampioenschap.

Daar zou je idd zo maar eens gelijk in kunnen hebben. En daarbij is een jaartje in de luwte nog niet zo gek voor zijn ontwikkeling. Ben benieuwd volgend jaar. Misschie dat hij dit jaar nog dat 1 stappie kan maken en wel naar het podium.
Sjeik1981

Berichtdoor Madwilly » do okt 11, 2012 7:50

Hans Weijs jr met DS 3 WRC in Spanje, volgens het bekende Duitse Magazine!
Madwilly

Berichtdoor Hein » do okt 11, 2012 8:17

Mwaah, ik zit redelijk dicht bij het vuur. Kom zelfs net bij de Fam Weijs vandaan vanwege een probleempje in mijn eigen auto.

Als ik af moet gaan op de verbaasde gezichten van hen, dan lijkt me dit een stug verhaal. Hans Jr is contractueel aan VW gebonden. Een start in een Citroen DS3 zal volgens mij niet echt de goedkeuring van de mannen in Hannover kunnen wegdragen.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Madwilly » do okt 11, 2012 8:18

Ok Hein, maar als het zo zou zijn is het toch geweldig?
Madwilly

Berichtdoor Hein » do okt 11, 2012 8:23

Dat wel. Ik zou het ook ernstig toejuichen. Spanje is de plaats van zijn eerste JWRC zege, maar ook van zijn grootste teleurstelling (verspelen van de JWRC titel in 2010).

Maar nogmaals ik kan me niet voorstellen dat VW toestaat dat hij in een DS3 gaat zitten.

Vooralsnog hou ik het op wishfull thinking.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Madwilly » do okt 11, 2012 8:30

Zo is het, ik was er bij in Spanje 2 jaar terug.....daar moest ik ook gelijk aan denken....maar toch het zou een mooie gelegenheid zijn.
Madwilly

Berichtdoor Alex_79 » do okt 11, 2012 10:48

Als ik het artikel van onze Oosterburen lees heeft Hans als spotter voor Nasser Al-Attiyah gewerkt in Duitsland en is daarbij deze mogelijkheid boven komen drijven. Lijkt me heel aannemelijk aangezien Al-Attiyah in Frankrijk zijn laatste rally reed omdat hij zich op het Middle East Rally Championship concentreert. Neuville verdedigt op Sardinie de kleuren van Qatar en Weijs dus schijnbaar in Catalonië.

Het wordt niet als wishfull thinking geruchten gebracht, Al Attiyah en Weijs worden gewoon geciteerd. Sordo kreeg eerder ook gewoon toestemming van Prodrive om voor Ford uit te komen. Maar oké, we wachten af.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor alleskids1971 » do okt 11, 2012 12:23

waarom zou VW hier tegen zijn? het draagt alleen maar bij aan zijn ervaring. er is geen gevaar dat Weijs geheimen van VW zou kunnen overbrieven aan Citroen. Voor zover ik er over hoor in de media is Hans niet betrokken bij d eontwikkeling van de Polo WRC.

Volgens mij is het plaatsen van Weijs bij VW Zuid Afrika meer een vriendendienst dan een opleidings programma
alleskids1971

Berichtdoor Sjeik1981 » do okt 11, 2012 13:01

Ik denk dat Hans Weijs jr. nooit echt kans heeft/had om in te stappen bij Volkswagen. Hopelijk behouden ze het junior team voor volgend en laten ze een aantal rijders met de auto`s van nu rijden (lees de Fabia`s) waaronder Weijs en Abbring. Desnoods zoals Mikkelsen deed in het IRC of ERC.
Sjeik1981

Berichtdoor Eight_Gear » do okt 11, 2012 15:08

Eight_Gear

Berichtdoor Arjan19 » do okt 11, 2012 15:20

het staat er.. en lees op steeds meer forums zijn deelname aan spanje... 8)
Arjan19

Berichtdoor Oeteldonkie » do okt 11, 2012 15:29

Arjan19 schreef:het staat er.. en lees op steeds meer forums zijn deelname aan spanje... 8)

Zelfs Cally Weijs reageert spontaan ;), dus zal toch wel waar zijn :)
Oeteldonkie

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden