WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » zo dec 09, 2012 23:16

Vind hem juist enorm strak. Niks meer aan doen :)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor rvgrally » zo dec 09, 2012 23:19

+1... gas erop!!!
rvgrally

Berichtdoor alleskids1971 » zo dec 09, 2012 23:26

MartijnS schreef:Vind hem juist enorm strak. Niks meer aan doen :)

behalve met een gummetje de R weg halen.
verder een strak en verfrissende outfit, en geen bulderende rode stier op de wagen, maar een bescheiden stiert.
Volkswagen runt de show en het budget, de rest moet blij zijn dat ze op de wagen mogen
alleskids1971

Berichtdoor Lejan » ma dec 10, 2012 17:35

Saai zoals we van VW gewend zijn , saai is hun huisstijl .
Lejan

Berichtdoor hans van altena » ma dec 10, 2012 22:27

Lejan schreef:

Saai zoals we van VW gewend zijn , saai is hun huisstijl .

Strak, saai en vooral SNEL ; daar gaat het om ! 8) 8) 8)
Nu nog de goede mannekes op de juiste plaats en gaan ............... :D :D
Na bijna jaartje testen verwacht ik wel e.e.a. !!! :lol:
hans van altena

Berichtdoor Holkers » di dec 11, 2012 13:56

Een normale C4/C3/DS3 is ook bagger als huisvrouwagentje, maar toch pakken ze keer op keer de wereldtitel in het WRC. Ergo, wat een enorme bak onzin over dat dingen saai zijn, of dat er een raam naar beneden valt. VW is een enorm professionele organisatie die niets tot het toeval wil overlaten. Een vol jaar testen, hun rijders het WK laten rijden om zo belangrijke ervaring op te doen, het geld, de mensen erachter. Stuk voor stuk redenen om niet te twijfelen aan de auto qua betrouwbaarheid. Snelheid moet blijken, is lastig te meten zonder directe concurrentie op wedstrijdniveau maar het zou mij heel erg verbazen als ze per kilometer seconden aan de broek krijgen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor tiemen » di dec 11, 2012 16:31

Holkers schreef:Snelheid moet blijken, is lastig te meten zonder directe concurrentie op wedstrijdniveau maar het zou mij heel erg verbazen als ze per kilometer seconden aan de broek krijgen.

Ik denk/vermoed dat zowel Citroën als 'Ford' niet veel sneller zullen zijn, ALS ze al sneller zijn!
VW heeft veruit de beste rijders bezetting, gekoppeld aan het andere wat je schreef over VW, denk ik dat VW in het debuutjaar minimaal 1 rally zal gaan winnen...
Meedoen voor de titel is misschien nog te vroeg, maar ook dat zou me niets verbazen..

(en nee, ik heb helemaal niets met die Duitse hokken voordat iemand dat zou gaan denken ;))
tiemen

Berichtdoor JVDR » di dec 11, 2012 16:39

JVDR

Berichtdoor WRC fan » di dec 11, 2012 17:16

Wat een lelijk hok! Maar in ieder geval wel goed voor de sport dat er een extra team bij komt.
WRC fan

Berichtdoor rvgrally » di dec 11, 2012 17:48

Zoveel vertrouwe als ik in vw heb, heb ik fat niet bij de i20. hierover denk ik, 13 keer een nul resultaat!
rvgrally

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 11, 2012 18:12

Zoveel vertrouwe als ik in vw heb, heb ik fat niet bij de i20.

Wacht maar af. Hyundai is kapitaalkrachtig, ambitieus en innovatief. Bovendien hebben ze in het verleden al aan het WRC geroken. Dat gaat helemaal goed komen. Ik kan mij nog herinneren dat in Europa de Zweedse, Engelse, Duitse, Italiaanse, Franse etc. merken de rallysport beheersten en plotseling waren daar de Mitsubishi's en Toyota's. En heeft Subaru het ook niet aardig gedaan? De beurt is nu aan Zuid Korea en je mag mij in 2015 aan deze post herinneren :-)
Ik vind trouwens dat die i20 er geweldig uitziet, net als de Polo. Smoelen allebei lekker modern (zei de youngtimer liefhebber).
Nu maar afwachten of Toyota (Yaris) zich voldoende uitgedaagd voelt
en wanneer Mitsubishi de opvolger van de Colt introduceert. Daarna kun je een nieuwe generatie verwachten van auto's uit India, Vietnam, Thailand en Brazilie. Bob Dylan zong het al...
BasJBuitendijk

Berichtdoor Lejan » di dec 11, 2012 18:16

Arfman schreef:Zal mij benieuwen wanneer de eerste Polo R WRC uitvalt met kapotte bobines of wanneer de rijder zich kapotschrikt als ineens alle ramen naar beneden donderen, of 1 van de andere typische VW kwaaltjes ...

volgens mij hebben ze net als tegenwoordig alle WRC/S2000's vaste ramen met schuifjes.
Lejan

Berichtdoor rvgrally » di dec 11, 2012 20:11

BasJBuitendijk schreef:

Wacht maar af. Hyundai is kapitaalkrachtig, ambitieus en innovatief. Bovendien hebben ze in het verleden al aan het WRC geroken.

Ik hoop t van harte, maar ik kan me geen hyundai wrc herinneren die ook maar een klein beetje competief is geweest, maar goed laat allemaal maar komen, mij hoor je niet klagen!
rvgrally

Berichtdoor Alex_79 » di dec 11, 2012 21:05

Grote verschil met de laatste keer is dat Hyundai het nu helemaal zelf aanpakt. De Accent WRC werd door Motor Sport Developments ontwikkeld nadat ze eerder de Hyundai Coupe rallyklaar hadden gemaakt voor de F2 klasse, waarme toen in het Brits Kampioenschap werd gereden. En eigenlijk zat alles tegen. Bij MSD zat niet veel ervaring op het gebied van WRC-auto's, dus ze moesten met een gelimiteerd budget opnieuw het wiel uitvinden. Toch was de auto geavanceerder van opzet dan bijvoorbeeld de Seat Cordoba WRC, maar er was gewoon te weinig geld en te weinig tijd om de auto's goed te ontwikkelen. Toen Nick Clipson MSD ook nog verliet was het vlug bekeken en trok Hyundai zich weer terug. Als je kijkt hoe ze eerst Rhys Millen in de rallycross en zijn Pike's Peak endeavours hebben ondersteund, is dit geen halfhartige slappe hap.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor EvoV6 » di dec 11, 2012 22:16

rvgrally schreef:
BasJBuitendijk schreef:

Wacht maar af. Hyundai is kapitaalkrachtig, ambitieus en innovatief. Bovendien hebben ze in het verleden al aan het WRC geroken.

Ik hoop t van harte, maar ik kan me geen hyundai wrc herinneren die ook maar een klein beetje competief is geweest, maar goed laat allemaal maar komen, mij hoor je niet klagen!

Ben heeel benieuwd hoe Hyundai t aanpakt. Maar de Accent WRC was in zijn laatste jaar best goed volgens mij. En vet geluid. Toen in Duitsland gezien en 1x in NL. (keer hellendoorn ofzo?)

Hyundai pakt het minder opzichtig aan als VW denk ik.
We wachten t af.
EvoV6

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden