cor schreef:ik mis nog enkele lokale rijders iemand hier nog wat over bekend?
Hoezo? Is de inschrijving al gesloten dan?
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Groen licht voor rijden rallyproef
vrijdag 21 augustus 2009 | 11:18 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 21 augustus 2009 | 11:20
Tekstgrootte
NIJVERDAL - De Stichting Hellendoorn Rally heeft van burgemeester en wethouders van Hellendoorn toestemming gekregen om volgende maand in deze gemeente twee klassementsproeven te houden.
Het gaat concreet om de proef Eelen en Rhaan/Marle op vrijdag 18 september en de proef Daarle op zaterdag 19 september. Beide proeven worden twee keer verreden door de deelnemers aan de 28e editie van dit rally-evenement. Het college heeft evenmin bezwaar tegen het gebruik van het terrein bij hippisch centrum 't Oale Spoor aan de Pastoor Rientjesstraat in Hellendoorn als start- en finishplaats van de Hellendoorn Rally en als parc fermé. Behalve in Hellendoorn worden dit jaar ook klassementsproeven verreden in de gemeenten Rijssen-Holten, Wierden, Twenterand en Raalte.
Alvorens het college toestemming gaf voor het houden van klassementsproeven op Hellendoorns grondgebied is er uitgebreid overlegd tussen de organisatie, brandweer en gemeentelijke afdeling wegen, riool en verkeer. In het kader van de proeven moet immers een aantal wegen tijdelijk worden afgesloten voor het doorgaande verkeer. Dat zijn hoofdzakelijk minder belangrijke wegen in het buitengebied, maar voor de proef Eelen en Rhaan/Marle moeten ook de Schuilenburgerweg en de Meester Werkmanstraat tijdelijk dicht. En dat zijn beide gemeentelijke hoofdwegen. Het doorgaande verkeer ondervindt momenteel al overlast vanwege de voorbereidende werkzaamheden voor het realiseren van het Combiplan en de daarbijhorende langdurige afsluiting van belangrijke noord-zuid routes in Nijverdal. De vraag is of het afsluiten van andere hoofdwegen elders in de gemeente niet tot te grote verkeersproblemen zal leiden. De rally-organisatie en de gemeente schatten in dat de consequenties van een tijdelijke afsluiting van de Schuilenburgerweg en de Meester Werkmanstraat niet al te groot zullen zijn. Temeer daar het doorgaande verkeer middels borden ruim van tevoren wordt gewezen op de afsluitingen en de omleidingen.
Sjeik1981 schreef:Sanderboy schreef:leuk speel kameraadje voor faron de bij voor de h12 klasse
leuk dat die ook komt
Ja idd Ad Smits erbij is wel relax, hij reed toch aardig de keien uit de straat afgelopen zaterdag
Robert Rally schreef:even een vraagje voor omwonenden van de rally,
wij wonen zelf aan een proef die normaal elk jaar word gereden.
maar wij hebben nog geen brief thuis gehad en normaal hebben wij die al thuis. voor een kameraad van mij geldt het zelfde.
nu wil ik weten of er omwonenden zijn die de brief al wel hebben gekregen.
zo ja, dan hebben wij pech gehad en komt de rally dit jaar niet bij ons langs.
alvast bedankt
Robert Rally schreef:even een vraagje voor omwonenden van de rally,
wij wonen zelf aan een proef die normaal elk jaar word gereden.
maar wij hebben nog geen brief thuis gehad en normaal hebben wij die al thuis. voor een kameraad van mij geldt het zelfde.
nu wil ik weten of er omwonenden zijn die de brief al wel hebben gekregen.
zo ja, dan hebben wij pech gehad en komt de rally dit jaar niet bij ons langs.
alvast bedankt
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 252 gasten