Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
uw official op stap schreef:@ JP Ff goed lezen wat ik zeg: Ik adviseer de borden: Doorgaand Rijverkeer Gestremd te passeren, dit omdat je geen doorgaand verkeer bent. En als je dan bij een geslotenverklaring uit komt, dan hoor je als automobilist met een rijbewijs te weten dat je daar niet voorbij mag.
Pruttel schreef:Ik heb me prima vermaakt als berger!
Mocht na KP1 direct de proef op, Nissan 350Z recht de sloot in. Die vervolgens ergens gedropt waar de rijders het niet mee eens waren... Maar orders van de proevenchef, dus helaas voor de rijders kon ik er niks aan doen.
Tevens was er een Mitsubishi Colt dwars door een redelijk dik hek het weiland ingevlogen, waarbij een paal bijna dwars door het dashboard heen kwam, geluk gehad dus. De Colt had wel flinke voorschade, voorwielen stonden vast tegen de carrosserie dus goeie klap gemaakt.
Toen weer op m'n plekkie naast de ambu gaan staan en KP3 mooi afgekeken. Ondertussen het bericht gekregen dat ik alweer aan het werk mocht na de sluitauto. Een BMW 325i tegen de boom aan, eenmaal daar aangekomen bleek het nog wel een goeie klapper te zijn geweest, de auto rolde dan ook niet meer naar behoren. BMW op de vrachtwagen gezet, en door naar de chicane, waar een gele Astra de sloot in was gejoekeld. Netjes de vrachtwagen ervoor gezet, stond klaar om deze eruit te halen, krijg ik ineens te horen dat dit te lang zou duren en dat deze maar moest blijven liggen... Dussss, iets verder gereden en de BMW eraf gezet buiten de proef. Toen weer omgedraaid richting de chicane, en zie ik tot mijn verbazing dat de Astra er al uit is gehaald met behulp van een personenauto (?). Maar goed, ik weer terug naar m'n plekkie en daar stond ik weer ruim een half uur te kijken voordat de eerste auto weer van start ging. Dus eigenlijk had ik de Astra er ook wel uit kunnen halen, maar goed.
KP5 ging ook mooi, totdat er ineens vanalles gebeurde, de ambulance reed vol gas weg, linksaf, terwijl er rechts een Nissan 350Z iets te ver de sloot in gleed. Ik uiteraard even informeren, en toen hoorde ik van een ernstige klapper. Maar ik had nog geen opdracht om de proef op te rijden naar de klapper toe. Wel krijg ik de opdracht dat ik die Nissan maar even snel eruit moest halen, zo gezegd, zo gedaan. Nissan eruit, die zo weer verder kon rijden, en toen de proef verder opgereden naar de klapper toe. Eenmaal daar aan gekomen zag ik dat het de Seat betrof, snel de vrachtwagen gedraaid, want ze wouden de proef weer laten herstarten. Gelukkig was een collega aanwezig als official die mij even kon helpen, dus het duurde dan ook nog geen 5 minuten en de Seat stond bovenop de vrachtwagen. Zo snel als ik kon weer terug naar de start, maar toen ik daar was kreeg ik al het bericht dat de proef werd geneutraliseerd. Dus de Seat iets beter vastgezet en toen kwamen de heren van de eerdergenoemde Colt vragen of ik hun auto bij de finish neer kon zetten. Zeker kan dat meneer, dus de Colt achterin de schep gehangen en deze bij de finish gedropt. Toen de Seat nog bij de heer Eep Borgers thuisgebracht en daarna vond ik het mooi geweest en ging ik weer richting het thuisfront.
Hier nog een fotootje van de klapper, echt krom die auto.
Starkoo schreef:Vind het ook maar onzin, gewoon een veeg wagen in zetten naar de laatst keer kp! Ook is het dan wat duurder, snijden hoort gewoon bij de rallysport!PatrickTwente schreef:Trouwens voor de organisatie nog wel even een +1 voor het niet neerzetten van die palen (of hoe je ze ook wil noemen) in de berm. daardoor kon er soms goed gesneden worden wat weer spektakel opleverde.
Loabarg schreef:Starkoo schreef:Vind het ook maar onzin, gewoon een veeg wagen in zetten naar de laatst keer kp! Ook is het dan wat duurder, snijden hoort gewoon bij de rallysport!PatrickTwente schreef:Trouwens voor de organisatie nog wel even een +1 voor het niet neerzetten van die palen (of hoe je ze ook wil noemen) in de berm. daardoor kon er soms goed gesneden worden wat weer spektakel opleverde.
@Ronald
kan de rekening naar jouw adres gezonden worden, je moet al gauw aan e1500 bij een beetje rally denk ik zo
Loabarg schreef:Starkoo schreef:Vind het ook maar onzin, gewoon een veeg wagen in zetten naar de laatst keer kp! Ook is het dan wat duurder, snijden hoort gewoon bij de rallysport!PatrickTwente schreef:Trouwens voor de organisatie nog wel even een +1 voor het niet neerzetten van die palen (of hoe je ze ook wil noemen) in de berm. daardoor kon er soms goed gesneden worden wat weer spektakel opleverde.
@Ronald
kan de rekening naar jouw adres gezonden worden, je moet al gauw aan e1500 bij een beetje rally denk ik zo
uw official op stap schreef:Het probleem met veegzuigwagens is dat ze wel bediend moeten worden. En omdat er nu al heel veel van deze mensen gevraagd wordt in het weekend (wegwerkzaamheden), zul je niet snel een veegzuigwagen gratis krijgen.
Tja als ik in de quote 500 had gestaan b.v had ik het wel willen betalen, maar ja daar sta ik niet in. Rally's betalen wel voor schade aan de bermen maar als ik zie wat de gemeente Haaksbergen aan de weg heeft gedaan met berm herstel, is er heel weining aan gedaan, ja een beetje gebrokenpuin in de bochten gegooit (dat gebrokenpuin werd overigens al elk jaar aangebracht er was nog geen rally in die tijd) , lijkt mij niet dat heel veel geld moet kosten. Maar ja een sponsor er voor zoeken is tegenwoordig wel lastig.Pruttel schreef:Een beetje veegwagen doet dat toch wel als sponsoring?
Starkoo schreef:Tja als ik in de quote 500 had gestaan b.v had ik het wel willen betalen, maar ja daar sta ik niet in. Rally's betalen wel voor schade aan de bermen maar als ik zie wat de gemeente Haaksbergen aan de weg heeft gedaan met berm herstel, is er heel weining aan gedaan, ja een beetje gebrokenpuin in de bochten gegooit (dat gebrokenpuin werd overigens al elk jaar aangebracht er was nog geen rally in die tijd) , lijkt mij niet dat heel veel geld moet kosten. Maar ja een sponsor er voor zoeken is tegenwoordig wel lastig.Pruttel schreef:Een beetje veegwagen doet dat toch wel als sponsoring?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast