Timpreza schreef:kolkie schreef:En terug.
Viel mij tegen. Niet de rally zelf, ik zou 'm zelf dolgraag eens rijden maar ik kan geen woord Frans. Is dat erg? Vandaag wel ja. Op de site niet kunnen vinden waar ik de verkoopadressen van een rallypakketje aan kan herkennen dus eerst maar 'ns naar de service gaan (printer op werk deed raar, thuis heb ik geen printer). Dus op naar Huy. Na bij Huy pak 'm beet een uur gedaan te hebben over een stuk van minder dan een km eindelijk de auto kwijt. Aangekomen (twas inmiddels rond het middaguur): infopakketten niet meer beschikbaar, onbekend wanneer terug. Tweede keer in twaalf maanden tijd dat me dat gebeurt (gederfde inkomsten organisatie!). Dus alle starttijden van de proeven in de mobiel gezet met globaal de indicatie waar. Vervolgens op de gok naar proef 6 gereden, deze was nog bezig. Leuk punt gevonden en ik had in principe uitzicht op de crash van van Genip (ongeveer 500 meter voor mijn punt) ware het niet dat ik net de fransman naast me wilde aanspreken om even op z'n kaart te kijken...(hij: OI OI OI!). Behoorlijke klapper dus. Daarna alsnog bij 'm op de kaart gekeken en onder normale omstandigheden had ik mooi proef 1 kunnen halen ware het niet dat ik WEER een eeuwigheid op kruiptempo (letterlijk!) die stad door kon hobbelen (remember: geen kaart voor shortcuts of omwegen beschikbaar). Uiteindelijk op proef 7 beland welke na een tijdje kijken stil gelegd werd (na startnummer 77). Dus weer in de auto gestapt op zoek naar het laatste target van de dag: Ben Ahin. Op de gok gaan zoeken, de beschrijving van mezelf was namelijk 'zuidwest t.o.v. Huy'. Klopt ook wel, alleen zat ik meer in het zuiden dan in het oosten (nadat ik overigens weer 3 kwartier over 700 meter asfalt gedaan had). Kwam daardoor op de staart van proef 8 uit (wel leuk, zo'n startveld van 180 deelnemers oftewel 3 uur lang starten). En toen was ik het zat. Onee, dát was nadat ik nog een half uurtje kon wachten voor ik Huy weer UIT kon.
![]()
.
Niks positiefs dan? O jawel: er word door die knaapjes in die c2s lekker doorgereden, op sommige stukken is het verschil met een willekeurig N4 nihil te noemen. Verder is de omgeving schitterend (voor mij de rit er naartoe ook: Stavelot-Huy binnendoor,). Sfeer is goed, indrukwekkend groot startveld met behoorlijk nieuw materiaal, professionele aanpak en opzet (buiten die zepert van de info om dan). Los van de ENORME chaos qua verkeer heeft het wel wat, de start van een rally in zo'n karakterestiek stadje
. Gewoon een paar wegen compleet afsluiten en lekker langs het water of in de binnenstad sleutelen: geweldig
.
Maar al met al dus te weinig rally gezien om de trip de moeite te laten zijn. Als ik nog een keer ga koop ik eerst een oud scootertje. Zal wel achtelijk koud zijn maar je bent tenminste op calculeerbare tijden op de proeven,.
Hier sluit ik me gedeeltelijk bij aan. Wat een chaos daar op de weg, de ene file na de andere. Infopakketje gehaald bij de snelweg, onder aan de afslag dus dat ging lekker snel. Maar de rest, jeetje..En dat ondanks de aanwezigheid van zo'n pratend miepje..
Wij dus ook weinig kunnen zien, minder dan andere jaren. Wat we gezien was wel goedGelukkig ook lekker weer daar. Maar zo'n scootertje is absoluut geen slecht idee, je komt tenminste overal langs en je kunt hem naast de proef zetten..misschien iets voor volgend jaar
![]()
Greetz Timpreza
Mij viel het dus ook zeer tegen.Ben voorgaande jaren(2004+2005) ook geweest,maar toen was het niet zo druk.
Waar ik me vooral aan stoor is dat er niks in het nederlands (of belgisch nederland) is,terwijl ik toch overal met nederlanders gepraat heb. En dat het of 8 euro per proef is of 25 voor een weekend. We hebben dus 4 proeven gezien(waarvan 2 proeven rij 7
En zoals gewoonlijk weer de vele kratjes "jupiler" daar word je ook niet goed van.
Wat ik wel nog even duidelijk wil zeggen tegen al die mensen die als grapje schreeuwen dat er een auto aan komt terwijl er niks komt
Wij moeten er als kijkers/liefhebbers toch ook een beetje zorg voor dragen, of niet
Al met al moet ik wel zeggen dat ik moeie dingen gezien heb.
Nieuwe auto's,mooi landschap en veel snelheid (door de rallyrijders dan he