WRC Rally d'Italia Sardegna 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor EvoV6 » zo okt 21, 2012 13:46

Holkers schreef:Zijn altijd van die loze uitspraken, want niemand weet waar Volkswagen staat omdat ze niet in competitie rijden met de polo WRC. Vaak zijn nieuwkomers niet meteen voorin te vinden, maar kijk naar Citroën. Die namen een J-WRC kampioen en hadden een testjaar (in dit geval wel met 2 wedstrijden) en wonnen op 1 puntje na bijna het kampioenschap het jaar erop. Daarna won Loeb alles... Volkswagen neemt een J-WRC kampioen en heeft een testjaar... Komt bekend voor dus.

Of en waar Volkswagen staat begin volgend seizoen is onbekend, Volkswagen kennende doen ze niets halfwerk en zal het team niet achteraan bungelen (kan overigens wel) en nemen met Latvala en Ogier geen risico's.

Dat Loeb volgend jaar kampioen wordt lijkt me wel heel onwaarschijnlijk...

Zo idd. VW pakt het mega groot aan hoor. (is trouwens ook niet altijd garantie voor succes... zie dakar...waar het kleine mitsubishi met 25% van t budget an VW toch nog elke keer van hun wist te winnen)

Wat me wel opvalt aan VW is dat ze geen een rally dit jaar meepakken. Zo kun je toch beter zien waar je staat enz?
EvoV6

Berichtdoor Bartrallyfan » zo okt 21, 2012 18:56

VW heeft dit jaar ALLE rally's mee gepakt!!!! ( wel met twee fabia's) maar het team is al helemaal ingespeeld op elkaar en het WRC. En de Polo is zo goed als hij is, daar veranderen twee of drie WRC rally's niets aan, ze hebben al veel getest met de Polo en hem uiteraard zo goed mogelijk gemaakt. met de ervaring van Ogier bij Citroen zullen ze wel ongeveer weten waar de Polo staat tov. de rest.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Alex_79 » zo okt 21, 2012 20:12

Ze hebben bij VW wel geprobeerd de Polo op Sardinië of Catalunya als course car in te zetten, maar dat wilde de organisatie weer niet.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor Holkers » zo okt 21, 2012 20:21

Komt dat niet omdat het ding nog geen homologatie heeft? Lijkt me dat ze zo allerlei onderdelen kunnen testen zonder regels te schenden. Geeft ze vrijheden en als ze in een rally starten kan iedereen mee kijken bij de keuring waardoor andere teams misschien ideetjes kunnen overnemen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Eight_Gear » zo okt 21, 2012 21:09

Ze wilden inderdaad in Sardinie of Spanje debuteren met de Polo en buiten het klassement deelnemen, alleen stemden de overige fabrikanten daar tegen omdat de Polo nog niet gehomologeerd is.
Eight_Gear

Berichtdoor JoostS » ma okt 22, 2012 15:11

Mijn beelden van deze gave wedstrijd staan online, wat een proeven, omgeving en publiek!

Afbeelding

Bekijk de video in HD op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=wv85mNVxiXM&hd=1
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor A en P Rally Jan » ma okt 22, 2012 15:24

JoostS schreef:Mijn beelden van deze gave wedstrijd staan online, wat een proeven, omgeving en publiek!

Afbeelding

Bekijk de video in HD op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=wv85mNVxiXM&hd=1
Super Joost,ik zag je op de foto van Martijn al zo mooi hoog op een hoge kei staan,geweldig :)
A en P Rally Jan

Berichtdoor mmrizio » ma okt 22, 2012 20:42

Eight_Gear schreef:Ze wilden inderdaad in Sardinie of Spanje debuteren met de Polo en buiten het klassement deelnemen, alleen stemden de overige fabrikanten daar tegen omdat de Polo nog niet gehomologeerd is.

Inderdaad: Omdat VW zichzelf dan kon vergelijken met Ford en Citroen. En datgene wat ze leren meenemen in de homologatie.

En VW wilde niet eerst de homologatie indienen en daarmee de auto bevriezen.

Maar ik neem aan dat ze heel goed weten hoe veel de Polo sneller is dan de Fabia in verschillende test omstandigheden. En wat het verschil is tussen de Fabia en de Ford en Citroen toppers.
mmrizio

Berichtdoor MartijnS » ma okt 22, 2012 21:52

Mijn foto's kunnen ook wel hier denk ik? ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer te vinden op onze Facebook pagina of onze Website !
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Jan » di okt 23, 2012 12:52

Heel erg gaaf Martijn!
Jan

Berichtdoor MartijnS » di okt 23, 2012 14:02

Bedankt! :)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Holkers » di okt 23, 2012 15:51

Plaats ze even hier, daar staan de rest ook

tommeke_B schreef:Mijn foto's van deze prachtige wedstrijd staan online op http://www.rally-image.be

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor zeeland » di okt 23, 2012 16:25

he martijn foto 2 is echt mooi. wat een sfeer plaatje. :D
zeeland

Berichtdoor Bartrallyfan » di okt 23, 2012 18:14

Martijn en Joost, wat hebben jullie een mooi leven! hoeveel wk's hebben jullie dit jaar al bezocht? mooi man wij gingen "vroeger"jaarlijks naar Wales wat altijd erg gaaf was. zo veel wk's ver van huis moet wel super zijn! Ook erg mooie filmpjes en foto's altijd!!!!
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor bennie2000 » di okt 23, 2012 20:11

tommeke_B schreef:Mijn foto's van deze prachtige wedstrijd staan online op http://www.rally-image.be

mooie reeks foto's Tom
bennie2000

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden