Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Aart schreef:GOED NIEUWS!!!!!!
Dankzij de medewerking van deelnemers, RCH, Circuit Park Zandvoort, Auto Sportief en een aantal extra sponsoren,
is het mogelijk geworden om de 4e RallyPro Circuit Shortrally toch met overhard te laten verrijden.
Wij hopen dat jullie dat kunnen waarderen en schrijf in!!!! Kom helpen!!!! Kom kijken!!!!
en een aantal extra sponsoren,
Loabarg schreef:Aart schreef:GOED NIEUWS!!!!!!
Dankzij de medewerking van deelnemers, RCH, Circuit Park Zandvoort, Auto Sportief en een aantal extra sponsoren,
is het mogelijk geworden om de 4e RallyPro Circuit Shortrally toch met overhard te laten verrijden.
Wij hopen dat jullie dat kunnen waarderen en schrijf in!!!! Kom helpen!!!! Kom kijken!!!!
Mooi bericht Aart, nu dus inschrijven heren rijders!

van eck schreef:Jaja bijdehandjeik (ja ik had het geschreven) bedoelde inderdaad ONverhard
Dox schreef:Er lopen op het internet (o.a. Facebook) diverse discussies omtrent het nieuwe reglement (en toekomst van de rallysport). Om ook hier even een balletje op te gooien;
Wij, de eerste inschrijvers (A. Belder / J.Dockx) voor de circuit short rally 2014, zijn van de lijst met ingeschreven deelnemers afgehaald. Dit omdat wij te horen gekregen hebben dat we met de BMW M3 niet mogen starten vanwege het gewijzigde/onduidelijke reglement rally's 2014.
Ik ben benieuwd in hoeverre de KNAF/BSR met dit nieuwe reglement, en dan met name de wijzigingen m.b.t. divisie 5 (S20/S21), dit evenement (en komende evenementen) in gevaar brengt...
Mark Verhoeven schreef:Sorry voor het off-topic...
De BMW M3 met de 6-cilinder motor is bij mijn weten nooit toegestaan als rallyauto in de groep A! Was er niet een regel dat de motorinhoud maximaal 2500 cc moest zijn als er meer dan 2 kleppen per cilinder voorhanden waren? Aangezien deze auto nooit als groep A rallyauto gehomologeerd is geweest, zal deze ook niet in groep H mogen starten.
Ik vraag me alleen af waarom deze auto niet in de divisie 5 zou mogen starten, ik kan begrijpen dat men af wil van excessen in verband met mogelijk hoger risico voor ongevallen (waar ik persoonlijk trouwens een heel andere mening over heb!), maar dat wil niet zeggen dat je iedere M3 maar moet weren...
Edit: blijkbaar heb je een schriftelijke toestemming nodig om in deze klasse te mogen starten. (lees ik net..) Nou dat lijkt me voor deze equipe geen probleem, want met wagenbeheersing zat het wel snor heb ik vorig jaar in Zandvoort met eigen ogen kunnen zien! (rondje na rondje in perfecte drift door de Hugenholtz)
P.S. En als je voor deze klasse een toestemming nodig hebt, waarom niet voor de N4???? Vele malen gevaarlijker dan een achterwielaandrijver met veel vermogen!
BarrierMan schreef:Beste Jouri,
Dat er binnen de reglementen van Div 5 meerdere aanpassingen doorgevoerd zouden gaan worden, was al in de 1e helft van 2013 bekend. Toen werd er al binnen het BSR en het RCH gesproken om de hiaten binnen de regelgeving aan te gaan passen. (Kom mede hiervoor naar alle bijeenkomsten van RCH zodat je op de hoogte blijft!) Dit met de doelstelling om de ontstane excessen terug te brengen naar aanvaardbare vormen. Dat de publicatie pas tijdens de bijeenkomst van RCH gepubliceerd is, is misschien niet optimaal. Maar dat geld ook voor de kalender van de Nederlandse evenementen. Ook deze is zeer laat t.o.v. omringende landen. Wat daar de rede voor is, is mij onbekend maar ik ga er van uit dat het een legitieme oorzaak betreft.
Maar voor zover ik het nu zie,is er geen enkel probleem om met een BMW M3 aan de start te komen, hetgeen ik inmiddels op meerdere plaatsen op internet heb gelezen. Zolang de BMW conform de originele homologatie is opgebouwd met een motor onder de 3500cc, moet deze gewoon in groep H gereden kunnen worden.
De modificatie waardoor de auto van groep H naar groep S is verhuist was volledig voor eigen risico. Dat dit nu nadelig voor jullie uitpakt is zeer jammer, maar het is niet zozeer dat hierdoor de KNAF evenementen in gevaar brengt. Het is net zoals de KNAF ook onverwachte wijzigingen van de FIA voorgeschoteld krijgt die zowel in november als ook in december 2013 nog verschillende wijzigingen voor de rally van 2014 doorvoert. Zo worden we allemaal in de autosport jaarlijks weer met wijzigingen geconfronteerd. Ook dit jaar weer. Vorig jaar was het SOS/OK bord op A4-formaat voldoende, maar dit jaar moet het ineens weer A3 worden... en zo zijn er meer wijzigingen... Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld de inhoud van de brandblusser die ineens te klein was.
Ik zie jullie "probleem" meer een vorm van "gegokt en verloren" en dat is zuur. Dat begrijp ik. Maar ik denk dat die discussie niet zozeer in het topic van de CPZ Short Rally thuis hoort. Misschien dat je er een separaat topic voor kunt gebruiken hoewel ik ook snap dat de spam op het forum en de activiteiten op facebook er nu eerder toe leiden tot een discussie elders op internet.
kolkie schreef:Dox schreef:Er lopen op het internet (o.a. Facebook) diverse discussies omtrent het nieuwe reglement (en toekomst van de rallysport). Om ook hier even een balletje op te gooien;
Wij, de eerste inschrijvers (A. Belder / J.Dockx) voor de circuit short rally 2014, zijn van de lijst met ingeschreven deelnemers afgehaald. Dit omdat wij te horen gekregen hebben dat we met de BMW M3 niet mogen starten vanwege het gewijzigde/onduidelijke reglement rally's 2014.
Ik ben benieuwd in hoeverre de KNAF/BSR met dit nieuwe reglement, en dan met name de wijzigingen m.b.t. divisie 5 (S20/S21), dit evenement (en komende evenementen) in gevaar brengt...
Apart. En je hebt wel 'schriftelijke individuele toestemming van het BSR' om te starten in groep S21 (evenals je bijrijder)?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast