4e Circuit Short Rally 22-2-2014

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: 4e Circuit Short Rally 22-2-2014

Berichtdoor rally for ever » di jan 07, 2014 22:21

Dat is zeker goed nieuws!!!!
Tenminste, er vanuit gaande dat je onverhard bedoeld!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Loabarg » di jan 07, 2014 22:25

Aart schreef:GOED NIEUWS!!!!!!

Dankzij de medewerking van deelnemers, RCH, Circuit Park Zandvoort, Auto Sportief en een aantal extra sponsoren,
is het mogelijk geworden om de 4e RallyPro Circuit Shortrally toch met overhard te laten verrijden.

Wij hopen dat jullie dat kunnen waarderen en schrijf in!!!! Kom helpen!!!! Kom kijken!!!!

Mooi bericht Aart, nu dus inschrijven heren rijders!
Loabarg

Berichtdoor BasJBuitendijk » di jan 07, 2014 23:57

en een aantal extra sponsoren,

Hulde voor deze sponsors. Zet ze in de spotlights!
BasJBuitendijk

Berichtdoor van eck » di jan 07, 2014 23:59

Jaja bijdehandje :D ik (ja ik had het geschreven) bedoelde inderdaad ONverhard
Gekheid is erfelijk, je krijgt het van je kinderen 8) 8)
van eck

Berichtdoor MartijnB » wo jan 08, 2014 11:02

Loabarg schreef:
Aart schreef:GOED NIEUWS!!!!!!

Dankzij de medewerking van deelnemers, RCH, Circuit Park Zandvoort, Auto Sportief en een aantal extra sponsoren,
is het mogelijk geworden om de 4e RallyPro Circuit Shortrally toch met overhard te laten verrijden.

Wij hopen dat jullie dat kunnen waarderen en schrijf in!!!! Kom helpen!!!! Kom kijken!!!!

Mooi bericht Aart, nu dus inschrijven heren rijders!

Klinkt een beetje dwingend.......

Fijn om te horen voor de organisatie dat het toch gelukt is.
En dat het RCH laat zien met het nieuwe bestuur veel actiever te zijn dan voorheen.
MartijnB

Berichtdoor A.H.S » wo jan 08, 2014 22:05

Goed nieuws,bedankt iedereen die dit mogelijk gemaakt hebben,kom voor de 4e keer ook weer kijken.
Al was er op het circuit zelf ook wel onverhard te vinden natuurlijk :wink: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
mijn oude digitale fotoboek ;-) http://www.rallysportinbeeld.nl wordt helaas niet meer ondersteund ivm verouderde sitesoftware :-(
A.H.S

Berichtdoor rallyfan323 » do jan 09, 2014 19:06

Weet je ook direct waarvoor het extra geld nodig is..............graszaad.

Maar idd hulde voor stichting auto sportief na zo'n moeilijk jaar.
Laatst bijgewerkt door rallyfan323 op do jan 09, 2014 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Officials Are Closer Than They Appear.
rallyfan323

Berichtdoor rally for ever » do jan 09, 2014 20:48

van eck schreef:Jaja bijdehandje :D ik (ja ik had het geschreven) bedoelde inderdaad ONverhard

Hahaha, deed het mede om te zorgen dat topic bovenin lijst bleef!!
Maar altijd leuk als er gehapt wordt :mrgreen:
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

Berichtdoor Dox » vr jan 10, 2014 13:53

Er lopen op het internet (o.a. Facebook) diverse discussies omtrent het nieuwe reglement (en toekomst van de rallysport). Om ook hier even een balletje op te gooien;

Wij, de eerste inschrijvers (A. Belder / J.Dockx) voor de circuit short rally 2014, zijn van de lijst met ingeschreven deelnemers afgehaald. Dit omdat wij te horen gekregen hebben dat we met de BMW M3 niet mogen starten vanwege het gewijzigde/onduidelijke reglement rally's 2014.

Ik ben benieuwd in hoeverre de KNAF/BSR met dit nieuwe reglement, en dan met name de wijzigingen m.b.t. divisie 5 (S20/S21), dit evenement (en komende evenementen) in gevaar brengt...
Dox

Berichtdoor BarrierMan » vr jan 10, 2014 18:22

Beste Jouri,

Dat er binnen de reglementen van Div 5 meerdere aanpassingen doorgevoerd zouden gaan worden, was al in de 1e helft van 2013 bekend. Toen werd er al binnen het BSR en het RCH gesproken om de hiaten binnen de regelgeving aan te gaan passen. (Kom mede hiervoor naar alle bijeenkomsten van RCH zodat je op de hoogte blijft!) Dit met de doelstelling om de ontstane excessen terug te brengen naar aanvaardbare vormen. Dat de publicatie pas tijdens de bijeenkomst van RCH gepubliceerd is, is misschien niet optimaal. Maar dat geld ook voor de kalender van de Nederlandse evenementen. Ook deze is zeer laat t.o.v. omringende landen. Wat daar de rede voor is, is mij onbekend maar ik ga er van uit dat het een legitieme oorzaak betreft.

Maar voor zover ik het nu zie,is er geen enkel probleem om met een BMW M3 aan de start te komen, hetgeen ik inmiddels op meerdere plaatsen op internet heb gelezen. Zolang de BMW conform de originele homologatie is opgebouwd met een motor onder de 3500cc, moet deze gewoon in groep H gereden kunnen worden.

De modificatie waardoor de auto van groep H naar groep S is verhuist was volledig voor eigen risico. Dat dit nu nadelig voor jullie uitpakt is zeer jammer, maar het is niet zozeer dat hierdoor de KNAF evenementen in gevaar brengt. Het is net zoals de KNAF ook onverwachte wijzigingen van de FIA voorgeschoteld krijgt die zowel in november als ook in december 2013 nog verschillende wijzigingen voor de rally van 2014 doorvoert. Zo worden we allemaal in de autosport jaarlijks weer met wijzigingen geconfronteerd. Ook dit jaar weer. Vorig jaar was het SOS/OK bord op A4-formaat voldoende, maar dit jaar moet het ineens weer A3 worden... en zo zijn er meer wijzigingen... Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld de inhoud van de brandblusser die ineens te klein was.

Ik zie jullie "probleem" meer een vorm van "gegokt en verloren" en dat is zuur. Dat begrijp ik. Maar ik denk dat die discussie niet zozeer in het topic van de CPZ Short Rally thuis hoort. Misschien dat je er een separaat topic voor kunt gebruiken hoewel ik ook snap dat de spam op het forum en de activiteiten op facebook er nu eerder toe leiden tot een discussie elders op internet.
BarrierMan

Berichtdoor kolkie » vr jan 10, 2014 22:09

Dox schreef:Er lopen op het internet (o.a. Facebook) diverse discussies omtrent het nieuwe reglement (en toekomst van de rallysport). Om ook hier even een balletje op te gooien;

Wij, de eerste inschrijvers (A. Belder / J.Dockx) voor de circuit short rally 2014, zijn van de lijst met ingeschreven deelnemers afgehaald. Dit omdat wij te horen gekregen hebben dat we met de BMW M3 niet mogen starten vanwege het gewijzigde/onduidelijke reglement rally's 2014.

Ik ben benieuwd in hoeverre de KNAF/BSR met dit nieuwe reglement, en dan met name de wijzigingen m.b.t. divisie 5 (S20/S21), dit evenement (en komende evenementen) in gevaar brengt...

Apart :? . En je hebt wel 'schriftelijke individuele toestemming van het BSR' om te starten in groep S21 (evenals je bijrijder)?
kolkie

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr jan 10, 2014 22:24

Sorry voor het off-topic... :wink:

De BMW M3 met de 6-cilinder motor is bij mijn weten nooit toegestaan als rallyauto in de groep A! Was er niet een regel dat de motorinhoud maximaal 2500 cc moest zijn als er meer dan 2 kleppen per cilinder voorhanden waren? Aangezien deze auto nooit als groep A rallyauto gehomologeerd is geweest, zal deze ook niet in groep H mogen starten.

Ik vraag me alleen af waarom deze auto niet in de divisie 5 zou mogen starten, ik kan begrijpen dat men af wil van excessen in verband met mogelijk hoger risico voor ongevallen (waar ik persoonlijk trouwens een heel andere mening over heb!), maar dat wil niet zeggen dat je iedere M3 maar moet weren...

Edit: blijkbaar heb je een schriftelijke toestemming nodig om in deze klasse te mogen starten. (lees ik net..) Nou dat lijkt me voor deze equipe geen probleem, want met wagenbeheersing zat het wel snor heb ik vorig jaar in Zandvoort met eigen ogen kunnen zien! (rondje na rondje in perfecte drift door de Hugenholtz)

P.S. En als je voor deze klasse een toestemming nodig hebt, waarom niet voor de N4???? Vele malen gevaarlijker dan een achterwielaandrijver met veel vermogen! :?
Mark Verhoeven

Berichtdoor kolkie » za jan 11, 2014 10:27

Mark Verhoeven schreef:Sorry voor het off-topic... :wink:

De BMW M3 met de 6-cilinder motor is bij mijn weten nooit toegestaan als rallyauto in de groep A! Was er niet een regel dat de motorinhoud maximaal 2500 cc moest zijn als er meer dan 2 kleppen per cilinder voorhanden waren? Aangezien deze auto nooit als groep A rallyauto gehomologeerd is geweest, zal deze ook niet in groep H mogen starten.

Ik vraag me alleen af waarom deze auto niet in de divisie 5 zou mogen starten, ik kan begrijpen dat men af wil van excessen in verband met mogelijk hoger risico voor ongevallen (waar ik persoonlijk trouwens een heel andere mening over heb!), maar dat wil niet zeggen dat je iedere M3 maar moet weren...

Edit: blijkbaar heb je een schriftelijke toestemming nodig om in deze klasse te mogen starten. (lees ik net..) Nou dat lijkt me voor deze equipe geen probleem, want met wagenbeheersing zat het wel snor heb ik vorig jaar in Zandvoort met eigen ogen kunnen zien! (rondje na rondje in perfecte drift door de Hugenholtz)

P.S. En als je voor deze klasse een toestemming nodig hebt, waarom niet voor de N4???? Vele malen gevaarlijker dan een achterwielaandrijver met veel vermogen! :?

Het concept van de 'M3' is volgens mij dat je voor groep S gebruik maakt van de homologatie van de 325i (2.5L) en met +25% kun je dan vrij eenvoudig wegkomen met de 3.0 M3 motor. Ik verbaas me er vooralsnog altijd over dat nog niemand dat in een E30-koets heeft gelegd 8) .
kolkie

Berichtdoor Dox » za jan 11, 2014 11:24

BarrierMan schreef:Beste Jouri,

Dat er binnen de reglementen van Div 5 meerdere aanpassingen doorgevoerd zouden gaan worden, was al in de 1e helft van 2013 bekend. Toen werd er al binnen het BSR en het RCH gesproken om de hiaten binnen de regelgeving aan te gaan passen. (Kom mede hiervoor naar alle bijeenkomsten van RCH zodat je op de hoogte blijft!) Dit met de doelstelling om de ontstane excessen terug te brengen naar aanvaardbare vormen. Dat de publicatie pas tijdens de bijeenkomst van RCH gepubliceerd is, is misschien niet optimaal. Maar dat geld ook voor de kalender van de Nederlandse evenementen. Ook deze is zeer laat t.o.v. omringende landen. Wat daar de rede voor is, is mij onbekend maar ik ga er van uit dat het een legitieme oorzaak betreft.

Maar voor zover ik het nu zie,is er geen enkel probleem om met een BMW M3 aan de start te komen, hetgeen ik inmiddels op meerdere plaatsen op internet heb gelezen. Zolang de BMW conform de originele homologatie is opgebouwd met een motor onder de 3500cc, moet deze gewoon in groep H gereden kunnen worden.

De modificatie waardoor de auto van groep H naar groep S is verhuist was volledig voor eigen risico. Dat dit nu nadelig voor jullie uitpakt is zeer jammer, maar het is niet zozeer dat hierdoor de KNAF evenementen in gevaar brengt. Het is net zoals de KNAF ook onverwachte wijzigingen van de FIA voorgeschoteld krijgt die zowel in november als ook in december 2013 nog verschillende wijzigingen voor de rally van 2014 doorvoert. Zo worden we allemaal in de autosport jaarlijks weer met wijzigingen geconfronteerd. Ook dit jaar weer. Vorig jaar was het SOS/OK bord op A4-formaat voldoende, maar dit jaar moet het ineens weer A3 worden... en zo zijn er meer wijzigingen... Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld de inhoud van de brandblusser die ineens te klein was.

Ik zie jullie "probleem" meer een vorm van "gegokt en verloren" en dat is zuur. Dat begrijp ik. Maar ik denk dat die discussie niet zozeer in het topic van de CPZ Short Rally thuis hoort. Misschien dat je er een separaat topic voor kunt gebruiken hoewel ik ook snap dat de spam op het forum en de activiteiten op facebook er nu eerder toe leiden tot een discussie elders op internet.

Beste Barrierman,

Allereerst bedankt voor je reactie. Zou je mij ook je echte naam (en eventuele functie mbt de rallysport) bekend willen maken aub?

Dat er e.a. ging wijzigen is natuurlijk evident maar je stelling dat men hiervoor bij een club aangesloten moet zijn om op de hoogte te (kunnen) blijven snijdt mijn inziens geen hout. De KNAF/BSR heeft met het uitbrengen van hun reglement en bijbehorende wijzigingen een meldplicht, het kan toch niet zo zijn dat alle rijders in NL wekelijks moeten informeren of er wellicht nog wijzigingen op het programma staan? Als rijder ga je er, na het einde van het seizoen, van uit dat je enigszins kunt bouwen op het vorige reglement. Je kunt natuurlijk niet wachten op het nieuwe reglement als dit pas 1,5 maand voor het nieuwe seizoen gepresenteerd wordt. Als hobby-rijders bouwen wij namelijk geen auto in deze tijd.... :wink:

De KNAF/BSR brengt jaarlijks een herzien reglement uit, dit moet gewoon sluitend zijn. Dat de publicatie van e.a. op een dusdanig kort tijdstip voor de start van het seizoen plaatsvind, tijdens een bijeenkomst van een club, en er zaken toegelicht worden welke in sommige gevallen niet in het reglement geschreven staan kun je als KNAF/BSR toch niet verkocht krijgen? Late wijzigingen zoals b.v. de eis een groter OK/SOS bord in de auto aanwezig te hebben heeft natuurlijk heel wat minder impact, dat is toch niet vergelijkbaar met hetgeen wat met nu op het laatste moment invoert :roll: ..

Wat betreft je stelling over het starten met de M3 in de H-klasse, zie bovenstaand antwoord van Mark Verhoeven (waarvoor dank Mark!)

Je spreekt over een modificatie welke wij doorgevoerd hebben waardoor de auto in de S-klasse valt, kun je mij toelichten welke modificatie(s) je hiermee precies bedoelt?

Dat deze discussie niet helemaal in dit topic thuishoort ben ik volledig met je eens maar dat deze nieuwe regels dit evenement in gevaar brengt/kan brengen kunnen we denk ik niet omheen. Als ik het me goed herinner werd vorig jaar het minimum aantal deelnemers in een erg laat stadium behaald. Deze wedstrijd wordt door rijders vaak gezien als start van het seizoen en test. Het is heel aannemelijk dat er diverse (nieuwe) divisie 5 rijders zijn die hier nu geen gebruik van kunnen maken met de gevolgen van dien.
Dox

Berichtdoor Dox » za jan 11, 2014 11:27

kolkie schreef:
Dox schreef:Er lopen op het internet (o.a. Facebook) diverse discussies omtrent het nieuwe reglement (en toekomst van de rallysport). Om ook hier even een balletje op te gooien;

Apart :? . En je hebt wel 'schriftelijke individuele toestemming van het BSR' om te starten in groep S21 (evenals je bijrijder)?

Schriftelijke aanvragen zijn reeds ingediend, hierop hebben wij echter nog geen reactie op mogen ontvangen. Toonaangevend is dat toen ik naar de KNAF belde naar wie ik deze aanvragen moest sturen, zij mij mededeelden geen idee te hebben en ik de eerste was die dit vroeg...

Ook op onze aanvraag de auto voor divisie 5 te keuren (november 2013 ingediend) hebben wij tot op heden nog geen terugkoppeling ontvangen.

P.s.: ik ben de bijrijder in dit geval ;)
Dox

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden