Erik schreef:m.b.t. de veiligheid viel het mij op dat de 0-wagen van vd Heuvel sr. geen geluidssignalen had, enkel de balk met verlichting.
Na de Toyota Landcruiser Veligheidswagen heb je 10 minuten niks, en dan komt daar de 0-wagen op volle snelheid aan.
Tussen de Landcruiser en de 0-wagen is er nog veel publiek dat een plekje gaat zoeken langs het parcours. Je bent dan afhankelijk van goed oplettende officials die een fluitsignaal geven (en dat doen ze uiteraard keurig), maar op de tussenstukken zonder officials loop je wel onnodig risico..
Op een gegeven moment kwam Heuvel Senior op de Noordelijke proef bij Kampen, de 2e van 3 keer, vol aangereden een vrij snelle blinde links-rechtscombinatie. Komt er ineens een VW golfje de hoek om. Die had daar geen 5 seconden later moeten aankomen. De official schrok zich lam! Iedereen eigenlijk. Hoe kwam dat dan?
Over publiek dat zich niet weet te gedragen en officials die er al dan niet wat van durven zeggen: 20 minuten voor dat Nagelerweg 1 begon liep ik een ronje over de proef. Ik liep op 5 meter van de weg, maar wel door een uitremzone. Krijg ik me daar een preek van een, overigens wat norse' official! Ik werd er bijna bang van. Dus het kan wel.
Overigens heb ik me verder uitstekend vermaakt, en heb ik maar weinig last gehad van mensen die zich niet goed gedroegen. Enkel wat gezinnetjes, die niet goed op hun kinderen letten bij het oversteken, en wat zatte jeugd op het indstrieterrein, die netjes achter een hek stonden, maar wel heel hard lelijke dingen schreeuwden naar iedereen. En ik heb genoten van een spannende rally!