Hellendoornrally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » do sep 20, 2012 11:53

voor wat betreft snelheidscontroles; in Twente gebruikt men vaak dit soort auto's :

http://www.flitsservice.nl/cm_php/kente ... php?id=828

de camera staat achterin, de auto's zijn herkenbaar aan een soort van luchthappertje op het dak.

dus in principe oppassen voor alle lichte bedrijfsauto's in de berm ;-)
erikjan

Berichtdoor Focusfan » do sep 20, 2012 11:59

Mark Wielens schreef:Juist....de Hellendoornrallyorganisatie moet het hebben van zoveel mogelijk rallyinfotassen te verkopen.

De rally te organiseren kost maar liefst €150.000.-.
Komen ze dit jaar niet uit de kosten, dat is er 2013 waarschijnlijk geen rally meer, zo werd het verwoord door de voorzitter.

Voor 15 euro heb je wel twee dagen spektakel.

Koop allen een rallyinfopakket en steun de organisatie !!!!!!

groetjes Mark.

Dat zullen we zeker doen Mark (doen dat sowieso bij alle rallies), maar wordt het niet eens tijd dat jullie ietwat "moderner" worden !! Alleen afhankelijk zijn van infopakketje is in de huidige tijd is economisch gezien niet meer mogelijk. Waarom geen entree op de proeven ??? Op de Luttenberg doen jullie het wel!!
Schakel verenigingen in (subsidies van overheid worden steeds minder)
Polsbandje 20 euro / infopakket 10 (bij aankoop polsbandje 5) Denk dat dit meer opleverd dan het huidege systeem ! Zelfs in |Duitsland bij WRC werkt men zo !!
Focusfan

Berichtdoor Mark Wielens » do sep 20, 2012 12:24

Jullie........

@focusfan.....Ik zit niet in de organisatie hoor.

Ik weet alleen dat het handen vol geld kost wat ik gehoord heb. Daar staan vele rallyliefhebbers den ik niet bij stil. Alleen al de vergunningen...kosten al duten!!!!!!

Het is al een hele organisatie, dus dan ook nog eens info rond sturen......ik denk dat de organisatie al blij is, dat er zoveel vrijwilligers belangenloos meehelpen.

groetjes Mark.
Mark Wielens

Berichtdoor henk11 » do sep 20, 2012 12:39

Mark Wielens schreef:Jullie........

@focusfan.....Ik zit niet in de organisatie hoor.

Ik weet alleen dat het handen vol geld kost wat ik gehoord heb. Daar staan vele rallyliefhebbers den ik niet bij stil. Alleen al de vergunningen...kosten al duten!!!!!!

Het is al een hele organisatie, dus dan ook nog eens info rond sturen......ik denk dat de organisatie al blij is, dat er zoveel vrijwilligers belangenloos meehelpen.

groetjes Mark.

Jup klopt!Helemaal met je eens Mark, @focus fan de regels in duitsland zijn ook anders,verguningen kosten daar geen geld,omdat ze al blij zijn dat de wrc der komt ;) Dus we moeten gewoon trots zijn hoe de Hellendoorn Rally elk jaar weer op poten wordt gezet!Zonder vrijwilligers geen rally!!
henk11

Berichtdoor klokje1983 » do sep 20, 2012 13:08

Nog een paar uurtjes en dan een progamma boekje halen.
klokje1983

Berichtdoor rvgrally » do sep 20, 2012 13:34

[quote="klokje1983"]Nog een paar uurtjes en dan een progamma boekje halen.[/quo

Klap klap, heel goed hoor, ook fijn dat je even meld...dus....]
rvgrally

Berichtdoor hans vermeer » do sep 20, 2012 13:46

heren, hartelijk dank voor alle tips die hier gegeven worden, met name de snelheidscontroles 8)

Ik heb ook de discussie over het heffen van toegangsbewijzen (polsbandjes)
en de info (in pakketten) gevolgd.

Het blijft in Nederland opmerkelijk dat met name de informatie over de proeven alleen te verkrijgen is door middel van het aanschaffen van een pakketje ter plaatse. Dit is voor alle rallyfans die van ver komen heel vervelend omdat je geen planning vooraf kunt maken en dus altijd genoodzaakt bent om eerst naar een verkooppunt te gaan. Dit was 30 jaren geleden al zo, maar toen hadden we nog geen moderne communicatie-middelen.

Volgens mij zit het probleem vast op een ander punt. Als ik me goed herinner, is het zo dat er op het gebruik van de openbare weg geen toegangsgelden mogen worden geheven. (waarom dit wel kan bij de Luttenbergring en het servicepark, weet ik ook niet) Dus heeft de organisatie geen mogelijkheid om toegangskaarten te verkopen aan/bij een proef.
Om toch wat geld te beuren wordt dit opgelost op de huidige wijze d.m.v. de verkoop van infopakketten. Hier is niets op tegen, maar het lost de ouderwetse wijze van informatieverschaffing niet op.

Een oplossing die mijn inziens wel mogelijk moet zijn, naar analogie van bijvoorbeeld de Deutschlandrally. Rallyinformatie vooraf via de website van de rally (tegen betaling) bestellen.
Hier zullen ook wel weer bezwaren aan kleven, maar het is wel iets van deze tijd :wink:

Ik wens iedereen een leuke rally :lol:

Hans
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
hans vermeer

Berichtdoor roy l » do sep 20, 2012 14:16

Enkele foto's van de test van van Merksteijn Motorsport ter voorbereiding op de Hellendoorn Rally:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roy l

Berichtdoor WRC fan » do sep 20, 2012 15:34

rallybart schreef:
WRC fan schreef:
rallybart schreef:http://www.youtube.com/watch?v=CB5Z1VQeJO8
Weten jullie waar de punten op 0:35 met swaanen en 0:45 met kuipers zijn,
en 0:33 met de 350z in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=CB5Z1VQeJO8 .
het is het eerste jaar dat ik naar hellendoorn kom. Weten jullie anders ook nog leuke punten om te staan.

Je hebt twee keer dezelfde link toegevoegd ;) Dat eerste punt is KP Ypelo, vlak onder Wierden. De coördinaten daarvan zijn: +52° 20' 20.77", +6° 35' 40.34". Het tweede punt is de KP bij Hellendoorn. De coördinaten daarvan zijn: +52° 24' 43.86", +6° 27' 25.48". Het derde punt wat je vraagt weet ik niet omdat de link niet klopt.

Ik weet niet of deze punten er allebei inzitten. Volgens mij heb ik iemand op dit forum horen zeggen dat kp Ypelo in tegenovergestelde richting verreden wordt, ten opzichte van de voorgaande 2 jaren. Het punt bij KP Hellendoorn is sowieso mooi, maakt niet uit welke kant ze daar op rijden.

ik bedoelde 0:33 in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2nxAANexOGg

Zelfde punt als Swaanen in het andere filmpje :wink: Wordt dit jaar andersom gereden dus ik weet niet of het nog steeds een mooi punt is. Ik ga er zelf in ieder geval wel kijken.
WRC fan

Berichtdoor Sjeik1981 » do sep 20, 2012 16:37

Waarom kop je een All Stages ticket bij de Exotic Green Rally.....? En er zullen nog wel meer zijn waaronder de ELE Rally.
Sjeik1981

Berichtdoor Focusfan » do sep 20, 2012 17:05

Sjeik1981 schreef:Waarom kop je een All Stages ticket bij de Exotic Green Rally.....? En er zullen nog wel meer zijn waaronder de ELE Rally.

Ben je in 1 keer van alle gezeur af en je steunt de organisatie !! En daar gaat het toch om tenslotte. Wat mij betreft mogen ze de infopakketten op 25 euro zetten, dan nog, want je zult toch inkomsten moeten krijgen. Persoonlijk denkt ik dat het de echte rally-fans ook niets uitmaakt , want het is je hobby en een hobby kost nu eenmaal geld.
Focusfan

Berichtdoor steven16V » do sep 20, 2012 17:16

25euro voor een heel weekend is een mooie prijs volgens mij en houd je ook rottigheid weg bij de proeven volgens mij
steven16V

Berichtdoor Sjeik1981 » do sep 20, 2012 18:01

Daar doelde ik ook op, maar blijft raar dat je e.e.a. niet kan online kan aanschaffen. Afgelopen jaar veel moeite moeten doen om überhaupt een kaartje en boekje aan te schaffen bij de Exotic Green Rally nog net bij Hotel Princeville in Breda eentje kunnen krijgen en zelfs daar waren m.n. de boekjes ook niet meer dik bezaaid. Op dat vlak staat bij mij de organisatie van de Hengelo rally op 1.
Sjeik1981

Berichtdoor RG-Rallysport » do sep 20, 2012 18:55

hans vermeer schreef:heren, hartelijk dank voor alle tips die hier gegeven worden, met name de snelheidscontroles 8)

Ik heb ook de discussie over het heffen van toegangsbewijzen (polsbandjes)
en de info (in pakketten) gevolgd.

Het blijft in Nederland opmerkelijk dat met name de informatie over de proeven alleen te verkrijgen is door middel van het aanschaffen van een pakketje ter plaatse. Dit is voor alle rallyfans die van ver komen heel vervelend omdat je geen planning vooraf kunt maken en dus altijd genoodzaakt bent om eerst naar een verkooppunt te gaan. Dit was 30 jaren geleden al zo, maar toen hadden we nog geen moderne communicatie-middelen.

Volgens mij zit het probleem vast op een ander punt. Als ik me goed herinner, is het zo dat er op het gebruik van de openbare weg geen toegangsgelden mogen worden geheven. (waarom dit wel kan bij de Luttenbergring en het servicepark, weet ik ook niet) Dus heeft de organisatie geen mogelijkheid om toegangskaarten te verkopen aan/bij een proef.
Om toch wat geld te beuren wordt dit opgelost op de huidige wijze d.m.v. de verkoop van infopakketten. Hier is niets op tegen, maar het lost de ouderwetse wijze van informatieverschaffing niet op.

Een oplossing die mijn inziens wel mogelijk moet zijn, naar analogie van bijvoorbeeld de Deutschlandrally. Rallyinformatie vooraf via de website van de rally (tegen betaling) bestellen.
Hier zullen ook wel weer bezwaren aan kleven, maar het is wel iets van deze tijd :wink:

Ik wens iedereen een leuke rally :lol:

Hans

Servicepark is geen openbare weg en de KP's op dat moment ook niet, staan gesloten verklaringen vaak en niet iedereen mag er meer over .... dus kan het wel echter zijn aan toegans controles ook kosten verbonden denk aan extra mensen hekken etc etc en dat moet wel tegen elkaar op wegen ....
RG-Rallysport

Berichtdoor rallyvidsreport » do sep 20, 2012 19:13

Hallo medeforum leden

ik ga nu misschien een heel ontoepasselijk misschien wel associaal berichtje posten, het gaat over de hellendoorn rally deze zou ik gaan bezoeken met een maat maat door omstandigheden is daar geen plek meer in de auto aangezien daar maar 2 plaatsen zijn helaas jammer. nu is mijn vraag is er iemand waar ik eventueel mee mag rijden? durf het eigenlijk niet te vragen, dat si nog voor mij de enige optie en deze rally zou ik zo graag eens willen bezoeken en helaas kan mijn vader niet meer rijden en zal dit ook niet meer kunnen doen en moeder heeft andere activiteiten en heeft er weinig interesse in. ik zelf ben woonachtig in roosendaal.

Groeten,

Kevin

ojaa en zelf rijbewijs heb ik nog niet duurt helaas iets langer dat ik verwacht had haha moet nog voor de eerste keer praktijk gaan doen :)
rallyvidsreport

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden