EK Rallycross 11-12 augustus 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

europees rallycross valkenswaard 2012

Berichtdoor rallycross » ma aug 13, 2012 14:47

hoi rallyfans, ik ben net lid geworden van jullie fantastisch forum.
gisteren ben ik, net als vele van jullie naar het eurocircuit geweest voor het europees kampioenschap rallycross. Deze sport heeft alles": zeer snelle en herkenbare auto's (600 pk en van 0-100 km/h in 2.3 sec), veel actie, snelle races, zeer gezellige sfeer, je kunt de auto;s en coureurs van zeer dichtbij bekijken). Ik volg deze sport al meer dan 20 jaar en bij in al die jaren naar zeer vele wedstrijden in europa gaan kijken zoals scandinavie, oost europa. Dit jaar ben ik naar de eerste wedstrijd in Lydden Hill in engeland geweest en vorig weekend ook naar de duivelsberg in massmechelen, belgie. Eind sept ga ik ook naar de laatste wedstrijd in het duitse Buxtehude. Ben blij dat er hier vele mesne van de site ook zo enthousiast zijn over deze tak van autosport;).
groeten een grote autosport-fan
rallycross
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma aug 13, 2012 14:18
Woonplaats: eidnhoven

Berichtdoor antoine » ma aug 13, 2012 15:31

Juig niet te vroeg... :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor borbase » ma aug 13, 2012 15:40

antoine schreef:Juig niet te vroeg... :wink:

Precies
Welkom rallycross
borbase
 
Berichten: 371
Geregistreerd: vr jul 27, 2007 18:11
Woonplaats: geldrop

rallycross

Berichtdoor rallycross » ma aug 13, 2012 15:50

rallycross verdient gewoon veel meer aandacht en is het ondergeschoven kindje, begrijpt me niet verkeerd: ik volg de wrc ook al net zo lang zeker in de tijd van kankkunnen, salonen, vatanen, mc rae, loeb, etc en zeker het Group-B tijdperk:), Maar als je een willekeurige autosport liefhebber vraagt of ze wel eens van rallycross hebben gehoord of gezien, zegt 9/10: ja, van die snelle auto's 1 voor 1 door de bossen. en rallycross heeft een verkeerde naam: het "cross" gedeelte, men denkt ook al vaak aan crossen in oude kevers door de heide. Maar rallycross in onstaan in 1969 in engeland tijdens de RAC-rally:),En veel bekende coureurs hebben vroeger ge rallycrossed de vader van jenson button, franz wurz (vader van alexander wurz), andre albers (vader van christiaan albers), petter en henning solberg, etc.
gaaf dat er al wat mensen het met me eens zijn:0
rallycross
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma aug 13, 2012 14:18
Woonplaats: eidnhoven

Re: rallycross

Berichtdoor Paperclip » ma aug 13, 2012 15:58

rallycross schreef:Maar als je een willekeurige autosport liefhebber vraagt of ze wel eens van rallycross hebben gehoord of gezien, zegt 9/10: ja, van die snelle auto's 1 voor 1 door de bossen.


Grappig, ik ervaar dat juist meestal andersom.
Deze twee sporten worden inderdaad wel regelmatig door elkaar gehaald. Maar ze hebben allebei natuurlijk hun charmes.
Paperclip
 
Berichten: 449
Geregistreerd: zo jun 05, 2005 0:11
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor GérardWRM » ma aug 13, 2012 19:32

Hayo , allereerst welkom hier !

en we mochten al even kennismaken tijdens de wedstrijden gisteren !
altijd leuk om met grote rally en rallyrace ( zo heet het tegenwoordig )
fans van gedachten te wisselen !
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron