WRC Frankrijk 2013

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor vectrapascal » zo okt 06, 2013 9:29

Oscar Vink schreef:
vectrapascal schreef:
TWENGELTJE schreef:Zie ik dat nou goed ?
Henk Vossen snelste in klasse 3

volgens Ewrc staat hij 2de

Dit is dag 2. Overall staat hij 1e. Weliswaar weinig tegenstand. Loeb eraf op 1e kp 3e dag. :oops:

oeps verkeerd gekeken
vectrapascal

Berichtdoor vectrapascal » zo okt 06, 2013 13:17

vectrapascal

Berichtdoor bennie2000 » zo okt 06, 2013 14:19

http://www.dinamicachannel.it/streaming-online

deze heeft volgens mij wat scherpere beelden , deze was geplaatst door d. van malsen

sorry de link hierboven was beter.
bennie2000

Berichtdoor Ed.Latiers » zo okt 06, 2013 14:47

En Henk Vossen wint zomaar de "ouderwetse" Groep N!
Ed.Latiers

Berichtdoor rallyvidsreport » zo okt 06, 2013 16:04

ik kan gewoon werkelijk niet geloven dat dit de laatste rally is van loeb en dat uitgerekend op zijn laatste rally hij uit moet vallen. het kan niet anders dat hij een comeback maakt over x jaren en poging doet tot nummer 10?
rallyvidsreport

Berichtdoor Alex_79 » zo okt 06, 2013 17:01

Als zijn uitstap in de WTCC tegenvalt en hij door Yvan Muller en Robert Kubica om de oren gereden wordt, zou dat nog eens kunnen gebeuren.
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor René de Boer » zo okt 06, 2013 17:03

Die gedachte kwam bij mij ook al op, maar ik was de afgelopen dagen in de Elzas, heb Loeb bij diverse gelegenheden meegemaakt, en zijn hele houding straalt uit dat hij er echt 'klaar' mee is. Zoals hij zelf zei: "Eigenlijk was het boek 'WRC' voor mij na vorig jaar al gesloten." Hij zelf rekent ook zijn Junior-WRC-titel mee, dus heeft hij er al tien. Argumentatie: "Als Valentino Rossi zijn 125cc-titel mag tellen, dan telt bij mij die juniortitel ook."

Afgelopen donderdag werd Loeb tijdens de officiële FIA-persconferentie gevraagd of er een kans bestaat dat hij, net als Sainz, na zijn afscheid toch weer een keer zou kunnen terugkomen. Zijn antwoord was stellig: "Nee, misschien alleen een keer een lokale rally voor mijn plezier, bijvoorbeeld met mijn vrouw (zoals hij al eerder deed), maar WK zeker niet meer." En cijfers, hoe indrukwekkend ook, betekenen voor hem niet zo heel veel.

Niettemin, een indrukwekkend sportman, en een voorrecht deze periode in de sport van nabij te hebben mogen meemaken! Het feit dat er bijvoorbeeld vrijdag op de service, een uur voordat er zelfs maar een auto in zicht was, al een paar duizend mensen voor de Citroën-tenten stonden te wachten om maar een glimp van Loeb op te vangen, tegen misschien 200 man bij Volkswagen voor Ogier - die op dat moment dus al wereldkampioen was - spreekt ook boekdelen!
René de Boer

Berichtdoor rallyvidsreport » zo okt 06, 2013 18:01

ik denk ook dat loeb de gedacht heeft, voor mij is het klaar nieuwe weg zoals jullie al zeggen nieuwe generatie is op komst, bedoel namen waar loeb altijd mee concurreerde zijn grotendeels al weg. Denk ook dat zo is we hebben loeb in onze gedacht zoals het nu is en dat wilt hij zo houden denk ik zo. persoonlijk vindt ik het onthzettend jammer dat ik hem nooit hem heb zien rijden helaas.
rallyvidsreport

Berichtdoor lennartrallypower » zo okt 06, 2013 22:38

René de Boer schreef:Die gedachte kwam bij mij ook al op, maar ik was de afgelopen dagen in de Elzas, heb Loeb bij diverse gelegenheden meegemaakt, en zijn hele houding straalt uit dat hij er echt 'klaar' mee is. Zoals hij zelf zei: "Eigenlijk was het boek 'WRC' voor mij na vorig jaar al gesloten." Hij zelf rekent ook zijn Junior-WRC-titel mee, dus heeft hij er al tien. Argumentatie: "Als Valentino Rossi zijn 125cc-titel mag tellen, dan telt bij mij die juniortitel ook."

Afgelopen donderdag werd Loeb tijdens de officiële FIA-persconferentie gevraagd of er een kans bestaat dat hij, net als Sainz, na zijn afscheid toch weer een keer zou kunnen terugkomen. Zijn antwoord was stellig: "Nee, misschien alleen een keer een lokale rally voor mijn plezier, bijvoorbeeld met mijn vrouw (zoals hij al eerder deed), maar WK zeker niet meer." En cijfers, hoe indrukwekkend ook, betekenen voor hem niet zo heel veel.

Niettemin, een indrukwekkend sportman, en een voorrecht deze periode in de sport van nabij te hebben mogen meemaken! Het feit dat er bijvoorbeeld vrijdag op de service, een uur voordat er zelfs maar een auto in zicht was, al een paar duizend mensen voor de Citroën-tenten stonden te wachten om maar een glimp van Loeb op te vangen, tegen misschien 200 man bij Volkswagen voor Ogier - die op dat moment dus al wereldkampioen was - spreekt ook boekdelen!

tja denk ook dat voor groot deel te maken dat loeb al veel bekender is dan ogier en dat loeb er mee stopte dat bij ene veel drukker was
Laatst bijgewerkt door lennartrallypower op ma okt 07, 2013 18:23, in totaal 1 keer bewerkt.
lennartrallypower

Berichtdoor MartijnB » ma okt 07, 2013 17:10

Alex_79 schreef:Als zijn uitstap in de WTCC tegenvalt en hij door Yvan Muller en Robert Kubica om de oren gereden wordt, zou dat nog eens kunnen gebeuren.

Dat zal wel enigsinds meevallen.

Wat ik zo begrepen heb via Tom Coronel rijd Loeb al erg indrukwekkende test sessie s in de WTCC auto.

En daarbij denk ik dat het weer een zelfde iets word als bij de rally.

Het is niet Loeb die rijd voor Citroen.

Maar een heel team dat is opgebouwd om Loeb en voor Loeb.
En Loeb zelf die zich er compleet in vast bijt.

Ikzelf vind het ook wel jammer dat hij is gestopt maar kan het wel begrijpen.
Ik heb niks anders als diep respect voor deze grote top sporter.

Niet alleen vanwege zijn prestaties. Maar om ook om zijn persoonlijkheid. Nuchter en normaal. En niet ten alle tijden op de voorgrond willen staan ondanks je prestaties.
MartijnB

Berichtdoor MartijnB » ma okt 07, 2013 19:13

Nog een mooie memory foto van Loeb afgelopen weekend
Gemaakt door mijn vriendin op de 3e proef van de vrijdag

Afbeelding
MartijnB

Berichtdoor Guy V. » di okt 08, 2013 5:54

RobinV-Rally schreef:
Guy V. schreef:
Eight_Gear schreef:
briljant schreef:Als Sordo en Ogier uitvallen kan het nog steeds.
Duimen maar... :roll:

Nee. Neuville zou ALLE resterende punten moeten pakken dit seizoen en Ogier niks meer. Neuville heeft de Power Stage niet gewonnen, dus is Ogier kampioen.

Hallo Bastiaan,

bedoel je dat, als Ogier en Sordo uitvallen, de punten van de power stage naar Neuville (3), Hirvonen (2) en Mikkelsen (1) gaan (ervan uitgaande dat zij WEL finishen)? Ik ken de regels niet wat dat betreft.

Groet,

Nee dat is niet zo...

De punten zijn zoals ze zijn, als diegene uitvalt met 3 punten, dan worden deze NIET toegekend

Hallo Robin,

bedankt voor de uitleg.

Groet,

Guy
Guy V.

Berichtdoor TommyRally » zo okt 20, 2013 14:04

Hier is dan eindelijk mijn film van de Rallye de France-Alsace 2013.
Kon moeilijk beslissen welke fragment wel, en welk niet en op welke plaats, dus dit is het (niet gebruikelijke) resultaat.
Enjoy and feel free to comment! :)
http://youtu.be/yg1O-Zsg2sI
TommyRally

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden