Autosoft Vechtdal Rallysprint 2008

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor gschutten » za jun 21, 2008 20:09

Het was weer een geslaagde dag, daar in Hardenberg en omstreken. Vanochtend iets voor 12-en op de service gekomen. Daar mooi rustig rond gekeken en een paar foto's gemaakt. Toen naar de 1e KP gegaan, om daar aan het einde van het onverhard te gaan staan kijken. Daar was het een mooi spektakel door een knipgat wat vlak voor de bocht zat, en al het opstuivende zand.

Na de 325i cup deelnemers zijn we toen naar KP 3 gegaan waar we hebben staan kijken bij het onverhard aan de grens. Uiteindelijk zijn we daar na de volvo cup deelnemers even wezen gaan eten en toen terug naar KP 6 alwaar we bij het zelfde stuk onverhard, bij een best knipgat hebben staan kijken.

Dit knipgat bleek een beste jump te zijn als je daar met een best gangetje over heen zou rijden. Vooral Nigel van der Linde en Edwin Wolves vlogen daar echt abnormaal voorbij. En omdat we optijd voor de voetbal van vanavond thuis wouden zijn gingen we optijd weg, en net toen we zo'n 100 meter gelopen hadden kwam Gert Huzink met zijn M3 Compact er erg hard aan gereden, en die ging uiteindelijk zo hard over die jump dat hij op zijn neus terecht kwam, bijna over de kop leek te gaan en weer hard neersmakte op de grond.
Hierbij is de hele voorkant aan gort gesprongen en van het rechter achter wiel waren de spaken kats van het hart van de velg afgebroken. Gelukkig stapten Gert en zijn navigator, Aaldert, er direct uit, maar ik denk dat die komende dagen wel wat pijntjes zullen hebben.

Doordat zowel mijn broer als ik met stomheid geslagen waren, hebben we er helaas geen beelden van (wel van de nasleep maar niet van de jump zelf), maar in het foto-topic heeft Dick Groen al een paar spectaculaire beelden geplaatst

Maar nu eerst verder voetbal kijken, en de foto's die volgen nog! :wink:
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor Sanderboy » za jun 21, 2008 20:15

gschutten schreef:Het was weer een geslaagde dag, daar in Hardenberg en omstreken. Vanochtend iets voor 12-en op de service gekomen. Daar mooi rustig rond gekeken en een paar foto's gemaakt. Toen naar de 1e KP gegaan, om daar aan het einde van het onverhard te gaan staan kijken. Daar was het een mooi spektakel door een knipgat wat vlak voor de bocht zat, en al het opstuivende zand.

Na de 325i cup deelnemers zijn we toen naar KP 3 gegaan waar we hebben staan kijken bij het onverhard aan de grens. Uiteindelijk zijn we daar na de volvo cup deelnemers even wezen gaan eten en toen terug naar KP 6 alwaar we bij het zelfde stuk onverhard, bij een best knipgat hebben staan kijken.

Dit knipgat bleek een beste jump te zijn als je daar met een best gangetje over heen zou rijden. Vooral Nigel van der Linde en Edwin Wolves vlogen daar echt abnormaal voorbij. En omdat we optijd voor de voetbal van vanavond thuis wouden zijn gingen we optijd weg, en net toen we zo'n 100 meter gelopen hadden kwam Gert Huzink met zijn M3 Compact er erg hard aan gereden, en die ging uiteindelijk zo hard over die jump dat hij op zijn neus terecht kwam, bijna over de kop leek te gaan en weer hard neersmakte op de grond.
Hierbij is de hele voorkant aan gort gesprongen en van het rechter achter wiel waren de spaken kats van het hart van de velg afgebroken. Gelukkig stapten Gert en zijn navigator, Aaldert, er direct uit, maar ik denk dat die komende dagen wel wat pijntjes zullen hebben.

Doordat zowel mijn broer als ik met stomheid geslagen waren, hebben we er helaas geen beelden van (wel van de nasleep maar niet van de jump zelf), maar in het foto-topic heeft Dick Groen al een paar spectaculaire beelden geplaatst

Maar nu eerst verder voetbal kijken, en de foto's die volgen nog! :wink:

stond je op het zelfde stukje als mij op de eerste kp :P was mooi spektakel idd
Sanderboy

Berichtdoor antoine » za jun 21, 2008 20:38

ExTaxi schreef:Ik heb absoluut geen tijd voor mijn foto's aangezien ik nog naar Hulst moet vanavond, maar deze wilde ik jullie niet onthouden!

Afbeelding

Zondagavond meer foto's!

Mooie foto's Dick. :D

Hoezo, een sponsorsnaam eer aan doen?
antoine

Berichtdoor PatrickTwente » za jun 21, 2008 20:45

Ja super gemaakt dick.
Is daar een mooi stukje geweest.
PatrickTwente

Berichtdoor duvalthebest » za jun 21, 2008 20:47

sjieke foto.

Hoe ging Dennis trouwens met de Focus WRC ?
Mooi dat De Koning rijdt met de prachtige evo6, zal hij de rest van het jaar rijden met deze wagen of niet ?
duvalthebest

Berichtdoor gertveurink » za jun 21, 2008 20:58

duvalthebest schreef:sjieke foto.

Hoe ging Dennis trouwens met de Focus WRC ?
Mooi dat De Koning rijdt met de prachtige evo6, zal hij de rest van het jaar rijden met deze wagen of niet ?

Mooie foto maar de volgende keer op de proef is het helaas minder goed afgelopen.

Dennis ging heel erg goed met de Focus WRC. Gelukkig dat er een derde Ford besteld is want hij kan er echt heel goed mee omgaan. Het is volgens mij een kloppend geheel.

Alleen moet hij tijdens de technische keuring de auto iets hoger afstellen. Kon namelijk niet over de rand van de garage voor de technische keuring heen komen.

Gert Veurink
gertveurink

Berichtdoor GeertN » za jun 21, 2008 21:39

[quote]Kwam aan het eind de ambulance tegen op KP 1, iemand iets gehoord/gezien.

Startnummer 75 over de jump links tegen een boom en daarna rechts in de sloot. Rijder waarschijnlijk gebroken voet, navigator ongedeerd. Rallyauto afgeschreven. Dus niet auto om de boom gevouwen en allemaal van dat soort bla bla.

Geert Nijland
proevenchef KP 1/4
GeertN

Berichtdoor MarcelW » za jun 21, 2008 22:28

Ik zal er niet een nieuw topic voor openen maar ik ben opzoek naar het mail adres van Frank Verhoeven, gezien ik een zeer spectaculair filmpje heb van de crash van start nr 33.
Wie hem heeft mag hem mailen naar: rallyplanet@home.nl
MarcelW

Berichtdoor PatrickTwente » za jun 21, 2008 22:30

MarcelW schreef:Ik zal er niet een nieuw topic voor openen maar ik ben opzoek naar het mail adres van Frank Verhoeven, gezien ik een zeer spectaculair filmpje heb van de crash van start nr 33.

Kun je ons niet een voorproefje doen van het filmpjes A :wink:
PatrickTwente

Berichtdoor antoine » za jun 21, 2008 22:32

MarcelW schreef:Ik zal er niet een nieuw topic voor openen maar ik ben opzoek naar het mail adres van Frank Verhoeven, gezien ik een zeer spectaculair filmpje heb van de crash van start nr 33.

probeer hier eens: http://polectro.hyves.nl/
antoine

Berichtdoor kasper » za jun 21, 2008 23:05

het was weer stofhappen in hardenberg op het onverhard was echt super daar op naar 2009
kasper

Berichtdoor ijsbeer » za jun 21, 2008 23:24

Geweldige Rally!!!
Mooie proeven!!!

Ik wil bij deze iedereen bedanken die ons op proef 4 heeft geholpen om uit de sloot te komen. We hadden wat overstuur en zijn daardoor half in de sloot beland. Zond hulp van toeschouwers waren we niet uitgekomen!!! Jongens bedankt!!!
Het ging om een witte Opel Astra met startnummer 20 van Berry Kok en Alex Eisenberg.
ijsbeer

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jun 22, 2008 8:24

gschutten schreef: Vooral Nigel van der Linde en Edwin Wolves vlogen daar echt abnormaal voorbij.

Wolves zal de volgende keer wel iets rustiger doen want de deuren konden bijna niet meer dicht
TWENGELTJE

Berichtdoor gschutten » zo jun 22, 2008 10:58

TWENGELTJE schreef:
gschutten schreef: Vooral Nigel van der Linde en Edwin Wolves vlogen daar echt abnormaal voorbij.

Wolves zal de volgende keer wel iets rustiger doen want de deuren konden bijna niet meer dicht

Dat geloof ik graag, want het ging echt niet normaal hard, dit soort jumps zie je normaal alleen in het WRC, met een WRC!
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

:P

Berichtdoor Starkoo » zo jun 22, 2008 11:00

gschutten schreef:
TWENGELTJE schreef:

Dat geloof ik graag, want het ging echt niet normaal hard, dit soort jumps zie je normaal alleen in het WRC, met een WRC!
ziet er wel leuk uit zon dump, moeten ze vaker hebben :P
Starkoo

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden