autosoft vechtdal rallysprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jan Willem » zo jun 20, 2010 13:42

Als er weinig veilige mooie plekjes zijn, betekent dat dan dat je op onveilige plekjes 'mag' gaan staan? Hetzelfde voor de akkers met gewassen. Een eindverantwoordelijke voor de veiligheid heeft niks aan het antwoord "er waren verder geen mooie plekjes", en de boze boer niks aan "anders kon ik er niet komen"...
Jan Willem

Berichtdoor ExTaxi » zo jun 20, 2010 13:50

Goed, weer even wat leuke dingen om te noemen.

Wat ging Coen Vink geweldig zeg............zo zie je maar dat die mannen het echt niet verleren. Ik hoop dat we Coen weer vaak op de rallypaden mogen zien. Dikke auto, dik geluid en stuurmanskunsten! Top!

Maar iemand die wat mij betreft een lintje mag hebben voor rijstijl was Nijhof dit weekend. Wat blijft het toch een vreselijk gave auto die E30 M3. Qua geluid kan het nog ietsje dikker, maar zijn rijstijl was geweldig.
ExTaxi

re

Berichtdoor MartijnB » zo jun 20, 2010 13:56

misschien volgend jaar wat meer officials op dat bewuste punt op dat zandpad.

Ik moet zeggen dat het nogal verwarrend was als rijder, mensen die daar midden op het pad stonden als je aan kwam.
En een official met een gele vlag wat je aan het denken zette waar sta je in godsnaam voor de vlaggen.
In zulke gevallen is het beter dat je voor de start info krijgt dat er een enorm gat op dat punt is ontstaan.
Nu gingen veel mensen in de remmen en kwamen vast te zitten....
MartijnB

Re: re

Berichtdoor RG-Rallysport » zo jun 20, 2010 14:00

MartijnB schreef:misschien volgend jaar wat meer officials op dat bewuste punt op dat zandpad.

....

We stonden al met 4 official clubs op deze proef en het is ( gisteren zeker ) al een enorm uitdaging om genoeg officials te vinden.
Gisteren waren er bij ons op de proef verscheidene navigatoren die ook het hesje aangedaan hebben en hebben geholpen wellicht een mooi en goed voorbeeld voor andere als ze niet rijden / navigeren.
RG-Rallysport

Berichtdoor Hein » zo jun 20, 2010 14:03

Er zijn geen veilige plekken.

Je kan er niet van uitgaan dat je veilig staat, ook al sta je achter een lint. Een tollende auto, om wat voor reden dan ook, is een ongeleid projectiel. Daar moet je altijd rekening mee houden, dat doe ik tenminste wel.

En ja ik heb ook enorm genoten van Coen Vink en Jan Nijhof. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Jan » zo jun 20, 2010 14:11

Minder leuk wordt de BMW van Nijhof als je op kp 2 precies op een punt staat waar Nijhof opschakelt, en waarbij de knal je trommelvliezen doet trillen...
Jan

Berichtdoor henk » zo jun 20, 2010 14:17

RG-Rallysport schreef:
MartijnB schreef:misschien volgend jaar wat meer officials op dat bewuste punt op dat zandpad.

....

We stonden al met 4 official clubs op deze proef en het is ( gisteren zeker ) al een enorm uitdaging om genoeg officials te vinden.
Gisteren waren er bij ons op de proef verscheidene navigatoren die ook het hesje aangedaan hebben en hebben geholpen wellicht een mooi en goed voorbeeld voor andere als ze niet rijden / navigeren.

denk toch dat het iets organisatorisch is Rudy als er een tijdje terug nog wordt geroepen dat er officials genoeg zijn.... http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=4262&postdays=0&postorder=asc&start=255
Laatst bijgewerkt door henk op zo jun 20, 2010 14:25, in totaal 1 keer bewerkt.
henk

Berichtdoor SylviaVisser » zo jun 20, 2010 14:20

RG-Rallysport schreef:

....

[mompel mode] tekort? waar? doorgaans valt mijn oog regelmatig op een groepje van minstens 10 man/vrouw gesitueerd op één plek - de start, zo ook weer tijdens de ELE - en JA ik had mijn hesje aan en mijn TC werk gedaan [mompel mode uit]
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jun 20, 2010 14:24

henk schreef:
RG-Rallysport schreef:

....

denk toch dat het iets organisatorisch is Rudy is er een tijdje terug nog wordt geroepen dat er officials genoeg zijn.... http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=4262&postdays=0&postorder=asc&start=255

En wij zijn er alsnog met 15 man ( en vrouw) geweest
TWENGELTJE

Berichtdoor henk » zo jun 20, 2010 14:26

goed bezig Engelbert :wink:
henk

Berichtdoor jarnonoev » zo jun 20, 2010 15:26

mooi daggie gehad weer! wat een slagveld weer. maar mooie beelden kunnen maken, ook van schapers op die boom.
jarnonoev

Berichtdoor official No. 27768 » zo jun 20, 2010 16:10

henk schreef:goed bezig Engelbert :wink:

Graag gedaan 8)
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor peter adams » zo jun 20, 2010 16:31

Ik moet zeggen dat het nogal verwarrend was als rijder, mensen die daar midden op het pad stonden als je aan kwam.
En een official met een gele vlag wat je aan het denken zette waar sta je in godsnaam voor de vlaggen.
In zulke gevallen is het beter dat je voor de start info krijgt dat er een enorm gat op dat punt is ontstaan.

die vlagger was ik en het is meerdere malen door gegeven dat er een gat zat
dat er gevlagt werd moest van de proevenchef.
dat het geen zin had klopt misschien maar heb met eigen ogen mogen zien dat er 1 van de bmw's er bijna af ging en dit als het mis ging hier publiek bij betrokken zou zijn
dit kan in mijn ogen ook niet de bedoeling zijn
peter adams

Berichtdoor henk » zo jun 20, 2010 16:37

dan hoor jij als official het publiek op afstand te houden, eventueel door er lint te spannen mocht je, zoals je me zelf vertelde, bang zijn dat als je je omdraait het publiek er toch weer gaat staan.

Nogmaals: een official staat er voor de veiligheid van het publiek, houd dat altijd in je achterhoofd!
henk

Berichtdoor MartijnB » zo jun 20, 2010 16:44

peter adams schreef:

die vlagger was ik en het is meerdere malen door gegeven dat er een gat zat
dat er gevlagt werd moest van de proevenchef.
dat het geen zin had klopt misschien maar heb met eigen ogen mogen zien dat er 1 van de bmw's er bijna af ging en dit als het mis ging hier publiek bij betrokken zou zijn
dit kan in mijn ogen ook niet de bedoeling zijn

Niks gehoord aan de start over een gat of iets dergelijks.....

Alleen gemerkt aan het laagvliegen :lol:

Ik weet alleen wel dat het erg vervelend en misleidend was dat daar zoveel publiek midden op dat zandpad stond terwijl je toch met een behoorlijke hoge snelheid aankomt.
En je gaat twijffelen wat doe ik: blijf ik gas houden, of ga ik op de remmen.
Gelukkig toch maar voor het eerste gekozen.
Als ik er een geraakt had was t zijn eigen schuld geweest
MartijnB

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden