Unica Schutte ICT Hellendoornrally 2013

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » di sep 10, 2013 17:44

Mercikes!
Sjeik1981

Berichtdoor ZZR Fan » di sep 10, 2013 17:47

Was hij een paar jaar geleden ook al niet Mr X, maar toen in een Nissan? :lol:
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor rallyvidsreport » di sep 10, 2013 17:55

in het stukje word gezegd 10 deelnemers met WRC zonder mr x zijn het er 9 dus mr x is de laatste WRC, de helft is volgens de nieuwe regels de 1.6 dat zijn Merksteijn,kuipers,kamperdijk,ten brinke en versluis (5) de 2.0 tel ik er 4 dus mr X komt dus al in een 2.0 motor en dus niet de mini wrc waar mensen het over hebben.

Bovendien hebben ze het over een onbekende auto? zou het een auto zijn die we hier in nl nog nooit als wrc gehad hebben?

of zit ik nu helemaal gewoon verkeerd te denken?

het stukje
Tien deelnemers met World Rally Cars; de helft met auto’s die volgens de nieuwste reglementen met 1.6 liter turbo-motoren zijn uitgerust, en de andere helft met iets oudere maar op papier snellere 2.0 liter turbo-motoren. Acht van hen wonnen al één of meerdere Nederlandse rally’s, vier van die tien hebben de belangrijkste Nederlandse titel op hun naam staan, en drie rijders hebben wereldkampioenschapspunten achter hun naam staan. Het complete rijtje: Peter van Merksteijn jr. (Citroën DS3), Dennis Kuipers, Peter Versluis, Bas van Kamperdijk en Bernard ten Brinke (allen Ford Fiesta RS), Edwin Schilt (Subaru Impreza S14), Erik van Loon (Ford Focus RS), Bob de Jong (Mitsubishi Lancer), Jeroen Swaanen (Citroën C4) en Mr. X met een nog onbekende auto. Mr. X? Jawel, om hem moverende redenen, zoals dat zo mooi heet, wil deze rijder zijn naam pas enkele dagen voor het evenement bekend maken. Maar dat het een topper is, staat vast.[i[/i]
Laatst bijgewerkt door rallyvidsreport op di sep 10, 2013 17:57, in totaal 1 keer bewerkt.
rallyvidsreport

Berichtdoor rallymitchel » di sep 10, 2013 17:57

rallyvidsreport schreef:in het stukje word gezegd 10 deelnemers met WRC zonder mr x zijn het er 9 dus mr x is de laatste WRC, de helft is volgens de nieuwe regels de 1.6 dat zijn Merksteijn,kuipers,kamperdijk,ten brinke en versluis (5) de 2.0 tel ik er 4 dus mr X komt dus al in een 2.0 motor en dus niet de mini wrc waar mensen het over hebben.

of zit ik nu helemaal gewoon verkeerd te denken?

Ik denk dat je verkeerd zit te denken. :P :P :P
Laatst bijgewerkt door rallymitchel op di sep 10, 2013 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
rallymitchel

Berichtdoor Sjeik1981 » di sep 10, 2013 17:58

Daar kun je idd wel eens gelijk in hebben. Dan zou het nog steeds van Eldik kunnen zijn. Ik weet niet of hij nog een S14 heeft staan.
Sjeik1981

Berichtdoor rallyvidsreport » di sep 10, 2013 17:59

Sjeik1981 schreef:Daar kun je idd wel eens gelijk in hebben. Dan zou het nog steeds van Eldik kunnen zijn. Ik weet niet of hij nog een S14 heeft staan.

als ik het goed heb, is de s14 verkocht meen dat het vorig jaar was dat die verkocht is
rallyvidsreport

Berichtdoor rallymitchel » di sep 10, 2013 18:00

Van Eldik heeft voor de rest wel al zijn auto's verkocht wat ik weet. Dus dan zou hij een nieuwe moeten hebben?
rallymitchel

Berichtdoor rallyvidsreport » di sep 10, 2013 18:04

van eldik heeft natuurlijk altijd bij team gezeten van de jong en schilt als ik het goed heb, zou hij dan misschien in de lancer gaan rijden? omdat Bert de jong er opstond dit jaar nog minimaal een rally te rijden en dat nu van eldik het doet met zijn auto? als een zegmaar kleine laatste wens?

Vat dit bericht niet raar op bij voor baat
rallyvidsreport

Berichtdoor rallydre » di sep 10, 2013 18:12

Ga ik er echt op reageren, nouja vooruit dan.

Heuvel in een WRC? No way, hij moet zoveel mogelijk punten scoren voor het Nationaal kampioenschap, want Arjen de Koning heeft nog maar een hand vol punten nodig. Het nationaal kampioenschap is niet open voor WRC's, wel voor A8.. Geen idee tot welke Evo groep A is gehomologeerd..

De Eldik Subaru is naar Mc Garrity gegaan, dus nee die heeft ie niet meer. Iedereen kan een auto huren natuurlijk.. Van Eldik verzorgde (qua team) de terugkeer van de familie De Jong in de rallysport. Bob maakt flinke stappen met de Mitsu die voorheen onmogelijk leken (en nu met eigen ontwikkelingen wel). Kan een leuke reden zijn om nog 's te proberen of die stappen Mark ook bevallen..

En zoals ik al in eerdere posts riep, het kampioenschap is nog niet beslist.. Zou niet de eerste keer zijn dat een joker rijder wordt ingezet.. Klassering indien één resultaat is behaald in het kampioenschap, dus kan Van Eldik punten wegkapen bij Kuipers..

De optie van een potentieel huurder van Wevers/Ipatec of andersinds bevriende rijder houd ik ook nog open..
rallydre

Berichtdoor rallyvidsreport » di sep 10, 2013 18:17

om dan op u te reageren, dat van der heuvel niet in een WRC gaat rijden had ik enig zins al gezegt het het zijn er 10 en er staan er al 10 op de lijst incl die MR X en wat u zegt over Van eldik dat bedoel ik inderdaad, aangezien van eldik al 2 jaar ingeschreven staat maar nog niet gereden heeft.

denk dat we gewoon moeten afwachten wie de MR X is....
rallyvidsreport

Berichtdoor lennartrallypower » di sep 10, 2013 18:27

rallyvidsreport schreef:om dan op u te reageren, dat van der heuvel niet in een WRC gaat rijden had ik enig zins al gezegt het het zijn er 10 en er staan er al 10 op de lijst incl die MR X en wat u zegt over Van eldik dat bedoel ik inderdaad, aangezien van eldik al 2 jaar ingeschreven staat maar nog niet gereden heeft.

denk dat we gewoon moeten afwachten wie de MR X is....

hahah afwachten goed plan
lennartrallypower

Berichtdoor rallymitchel » di sep 10, 2013 18:36

DvM schreef:Andervang was in 1984 achtste in de Rally van Zweden en is Nederlands kampioen geweest. :D

Andervang reed 3 jaar geleden ook in Hellendoorn met een 350z, dus wie weet...
rallymitchel

Berichtdoor BeeCee » di sep 10, 2013 18:53

Heeft ene John B ook niet punten en een titel ?
BeeCee

Berichtdoor JoostS » di sep 10, 2013 18:56

Leuk om zo beetje te puzzelen. :D Heb even de boel op een rijtje gezet.

Volgens stukje op Hellendoorn site moet hij WK punten hebben en NL's kampioen zijn geweest.

Deze voldoen volgens EWRC Results en Rallybase.nl aan de eisen:
- Mark van Eldik (2007 NL's kampioen + 9e plek WRC Duitsland '10)
- Stig Andervang (1986 NL's kampioen + 8e plek WRC Zweden '84)

Als je WK Groep N punten meeneemt komen deze ook in aanmerking:
- Jasper v.d. Heuvel (2004 NL's kampioen + 1e plek Gr.N WRC Spanje '08)
- Hans Stacey (1997 NL's kampioen + 2e plek Gr. N WRC Spanje '95)
- John Bosch (1989 NL's kampioen + 7e plek Gr. N WRC RAC '91)
- Henk Vossen (1983 NL's kampioen + 6e plek Gr. N WRC Duitsland '07)
- Erwin Doctor (1990 NL's kampioen + 6e plek Gr. N WRC RAC '94)

Andere namen die voorbij zijn gekomen:
Loix, Duval, Weijs Jr, Abbring, Rene Kuipers, Bijvelds, Arthurs, Temmink, Huzink, Kremer, Boers (allemaal geen NL kampioen)

Wevers, van Eerd, Breijer (allemaal geen WK punten, ook niet Gr. N)

Iemand nog andere suggesties?
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor rally for ever » di sep 10, 2013 19:07

Dit alles optellend gok ik op van Eldik in de Mitsu van Bert de Jong.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
rally for ever

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden