Hellendoornrally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Robert Rally » zo sep 23, 2012 11:06

WRC fan schreef:Wie vloog er vandaag trouwens rond met die bestuurbare helikopter? Ben eigenlijk wel benieuwd of dat iemand van dit forum is en of de beelden daarvan ook online komen.

dat was Ramon Wind uit den ham(zijn er 2) maar die houdt zich daar mee bezig
lucht foto's enzo
Robert Rally

Berichtdoor Collin » zo sep 23, 2012 11:14

Maar hij heeft in sommige gevallen wel gelijk.

Manier waarop kan ook wel eens iets socialer.
Collin

Berichtdoor TWENGELTJE » zo sep 23, 2012 11:26

Dat klopt maar dan ook graag van twee kanten
TWENGELTJE

Berichtdoor Kimberley » zo sep 23, 2012 11:38

Top wedstrijd gehad met Andre en de Monza. Eerste keer Hellendoorn en dan gelijk een beker mee naar huis mogen nemen. :D Alles liep lekker en was goed geregeld. Ook toen we midden in Nijverdal vast stonden en onder politie begeleiding mee konden naar de service. Top!
Kimberley

Berichtdoor kraats » zo sep 23, 2012 11:39

Ik heb gisteren een redelijke rallydag gezien. Ik vond wel dat de wedstrijd na KP 7 beslist was. v. Merksteijn consolideerde de wedstrijd en controleerde die ook. Als hij het idee had dat Swaanen gas erbij deed deed hij dat de KP erna. Als v. Merksteijn de hele wedstrijd voluit gegaan was had ie iedereen helemaal zoek gereden. Nu reed ie zonder risico te nemen als winnaar naar de finish.....
Vorig jaar moest hij vol ervoor gaan , dat was dit jaar niet aan de orde.
Zeer professioneel! Proficiat!

Verder vond ik dat een aantal overijverige officials er een zooitje van maakten. Hierdoor komen officials niet over als mensen die sport naar een veilig(er) of hoger niveau tillen. Zeker niet bij leken. Ik zou wel eens een veiligheidsplan van deze rally willen zien......
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Sjeik1981 » zo sep 23, 2012 11:50

Ik zat net met verbazing naar Filmpje van Patrick Hollander te kijken alswel het filmpje wat via R.R op Facebook stond. Qua publiekbelangstelling begint het langzamerhand uit de hand te lopen. Dit lijkt me nog meer een zorgenpostje, ik was al bang voor chaostoestanden Luttenberg, zeer kleine omloop als eerste. Nu viel dit mijnsziens mee, maar als je die beelden dan op KP Hellendoorn ziet????? Heb daar vorig jaar ook gestaan, toen veeeeeeeeeeel minder massaal. De combinatie t.t. met Den Ham is mijnsziens beter. Twee meer gelijkwaardigere proeven zodat het publiek meer verspreid is over twee wat langere KP`s. Denk dat er nu meer publiek of ging hoppen tussen Luttenberg en Hellendoorn KP of dat er nu meer publiek is/was op KP Hellendoorn m.n. op het onverhard dan.
Iemand hier andere mening over? Verder heb ik prachtige wedstrijd gezien in de top maar ook zeker in achterveld. Die rijder met de kalos van defensie, ben ff zijn naam kwijt, die reed behoorlijk op de grens, geweldig. Twee keer flink zien doorkomen. In de ochtend op Luttenberg, bijna in de greppel en gewoon poot op gas houden en later (laatste omloop) op de KP nabij Rijssen (Borkeld) vol over het onverhard.
Sjeik1981

Berichtdoor henk 400rr » zo sep 23, 2012 12:27

Even een pluim richting de organisatie die verantwoordelijk was voor het regelen van een delegatie van Slowly Sideways, hier en daar kinderziektes, maar dat mocht de pret niet drukken.

Spijtig dat er niet meer waren, achteraf hoorde ik nog een paar die wel hadden willen starten, wellicht voor een volgende keer dat we meer auto's aan de start krijgen.

Ook een dank aan de marshals aan de proef, leuk contact gehad en goede afspraken.
henk 400rr

Berichtdoor SylviaVisser » zo sep 23, 2012 12:29

kraats schreef:Ik heb gisteren een redelijke rallydag gezien. Ik vond wel dat de wedstrijd na KP 7 beslist was. v. Merksteijn consolideerde de wedstrijd en controleerde die ook. Als hij het idee had dat Swaanen gas erbij deed deed hij dat de KP erna. Als v. Merksteijn de hele wedstrijd voluit gegaan was had ie iedereen helemaal zoek gereden. Nu reed ie zonder risico te nemen als winnaar naar de finish.....
Vorig jaar moest hij vol ervoor gaan , dat was dit jaar niet aan de orde.
Zeer professioneel! Proficiat!

Verder vond ik dat een aantal overijverige officials er een zooitje van maakten. Hierdoor komen officials niet over als mensen die sport naar een veilig(er) of hoger niveau tillen. Zeker niet bij leken. Ik zou wel eens een veiligheidsplan van deze rally willen zien......

Tja.. heb helaas enkele tenenkrommende situaties gezien, gelukkig zie ik over het algemeen maar weinig in de auto .... en pas later op youtube ;-)http://www.youtube.com/watch?v=9ahXmNta ... r_embedded
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor erikjan » zo sep 23, 2012 12:30

we stonden met verbazing te kijken naar de vip-tent bij KP Ypelo: hangen er tientallen plasticzakken voor het afval, gooien die VIP's hun flesjes nog in het weiland...

wat betreft aflinten: op KP1 Den Ham op vrijdagavond was diagonaal 1 lintje van 50 meter door het weiland getrokken op de Mageleres (bij het elekticiteitshuisje aan de Achteres), dat lint heeft het niet langer dan 10 minuten gehouden, wat wil je ook als er 100 man achter staat, waaronder spelende kinderen die het lint als tijdverdrijf gebruiken...

komt er vervolgens een welwillende official langs om het lint te repareren, blijkt dat er een linttekort is...

misschien een tip: span een ijzerdraad mee in het lint, weet je zeker dat het niet breekt.

ook zal een lint dat je over 50 meter spant niet veel zin hebben als je er geen tussenliggende staanders in zet...
en die hadden ze ook niet bij zich...

leermomentje voor 2013 ;-)
erikjan

Berichtdoor Geert Wesseling » zo sep 23, 2012 12:56

henk 400rr schreef:Even een pluim richting de organisatie die verantwoordelijk was voor het regelen van een delegatie van Slowly Sideways, hier en daar kinderziektes, maar dat mocht de pret niet drukken.

Spijtig dat er niet meer waren, achteraf hoorde ik nog een paar die wel hadden willen starten, wellicht voor een volgende keer dat we meer auto's aan de start krijgen.

Ook een dank aan de marshals aan de proef, leuk contact gehad en goede afspraken.

Volledig mee eens Henk, ook namens ons een woord van dank voor de organisatie, het was geweldig om dit mee te maken.
Geert Wesseling

Berichtdoor kraats » zo sep 23, 2012 13:16

erikjan schreef:we stonden met verbazing te kijken naar de vip-tent bij KP Ypelo: hangen er tientallen plasticzakken voor het afval, gooien die VIP's hun flesjes nog in het weiland...

wat betreft aflinten: op KP1 Den Ham op vrijdagavond was diagonaal 1 lintje van 50 meter door het weiland getrokken op de Mageleres (bij het elekticiteitshuisje aan de Achteres), dat lint heeft het niet langer dan 10 minuten gehouden, wat wil je ook als er 100 man achter staat, waaronder spelende kinderen die het lint als tijdverdrijf gebruiken...

komt er vervolgens een welwillende official langs om het lint te repareren, blijkt dat er een linttekort is...

misschien een tip: span een ijzerdraad mee in het lint, weet je zeker dat het niet breekt.

ook zal een lint dat je over 50 meter spant niet veel zin hebben als je er geen tussenliggende staanders in zet...
en die hadden ze ook niet bij zich...

leermomentje voor 2013 ;-)

VIP gasten zijn duidelijk geen rallypubliek.
Die brengen geld op dus wordt het maken van rotzooi op het gewone publiek "verhaald".
Lintjes? Ja ik heb gisteren begrepen dat de ruimte tussen het lint en de KP een kinderspeelplaats is? Wel lekker rustig voor de ouders.

Het linten langs prikkeldraad geeft wel andere problemen. De officials moeten in het donker opruimen, en dus ook de linten verwijderen. Weet je hoeveel schade het prikkeldraad dan oplevert aan de officials? Nee, is geen optie!
Ooit was ik 1 van de makers van veiligheidsplannen en denk dus de regels wel een beetje te kennen. Maar die zijn wel extreem verandert als ik gisteren op de proeven rondkeek. Ik denk zeker dat een aantal rijders en navi's zich gisteren op een aantal punten rotgeschrokken zijn......
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor briljant » zo sep 23, 2012 13:31

Dat onze normaal gesproken zo strenge veiligheids-officier van de KNAF hier niets aan heeft gedaan snap ik echt niet.. :roll:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor antoine » zo sep 23, 2012 13:37

Staat wel een bekende van het forum tussen..
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Rallyfan1997 » zo sep 23, 2012 13:55

ik heb wel een paar super mooie acties gezien bij kp 16 schrok het publiek zig rot toen de auto hun kant op kwam gelukkig ging het wel goed... :lol:
Rallyfoto's?
mail naar rallyfan1997@hotmail.nl
twitter: @dennis_bril
Facebook:http://www.facebook.com/Brillie97
:!: :mrgreen:
Rallyfan1997

Berichtdoor GeertN » zo sep 23, 2012 14:05

Wat een achterlijke reactie Bastiaan... :? Jij weet net zo goed als een ander dat het moment dat de veiligheids-officier langs komt een moment opname is. Als alle auto's van de organisatie langs zijn geweest, gaan de mensen op gevaarlijke plaatsen staan. Er bestaat ook nog zoiets als zelfverantwoordelijkheid van het publiek. En voor de mensen die dat dat dan niet hebben, zijn er officials om ze hier op te wijzen. Makkelijk om naar één persoon te wijzen. :(
GeertN

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden