Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
mmrizio schreef:Dus alleen 2010 word je geacht met 2.0 liter NA motoren te rijden. Dan geldt ook een overgangsregeling van de huidige WRC's?
In 2011 mag/moet je met een 1.6T rijden. Dat nodigt niet echt uit voor Citroen en Ford om een 2 liter te ontwikkelen.
Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?
Maurice
mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?
Maurice
Mark Verhoeven schreef:mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?
Maurice
Ja, precies! Het maximaal koppel zal iets lager uitvallen, maar het vermogen zal nagenoeg hetzelfde zijn. De motoren zullen wat makkelijker (en meer) toeren maken, wat waarschijnlijk de sound ten goede zal komen.
Vind het een goed initiatief, maar zie eigenlijk nog niet goed in waarom de FIA het zo wil.... Kostenbesparing kan je het niet noemen als er een volledig nieuwe motor ontwikkeld moet worden door de meeste contructeurs...
Mark Verhoeven schreef:mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?
Maurice
Ja, precies! Het maximaal koppel zal iets lager uitvallen, maar het vermogen zal nagenoeg hetzelfde zijn. De motoren zullen wat makkelijker (en meer) toeren maken, wat waarschijnlijk de sound ten goede zal komen.
Vind het een goed initiatief, maar zie eigenlijk nog niet goed in waarom de FIA het zo wil.... Kostenbesparing kan je het niet noemen als er een volledig nieuwe motor ontwikkeld moet worden door de meeste contructeurs...
rally for ever schreef:Mark Verhoeven schreef:mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?
Maurice
Ja, precies! Het maximaal koppel zal iets lager uitvallen, maar het vermogen zal nagenoeg hetzelfde zijn. De motoren zullen wat makkelijker (en meer) toeren maken, wat waarschijnlijk de sound ten goede zal komen.
Vind het een goed initiatief, maar zie eigenlijk nog niet goed in waarom de FIA het zo wil.... Kostenbesparing kan je het niet noemen als er een volledig nieuwe motor ontwikkeld moet worden door de meeste contructeurs...
Misschien wel voor evt nieuw in te stappen constructeurs?
mantaboy schreef:Dat juig ik toe! Behalve KP Rucphen en Etten-Leur liggen beiden in een andere gemeente, vergunning probleem. Ostaaijen en De Hel aan elkaar zou ik wel eens willen zien. Jammer dat er een doorgaande weg tussen KP Klein Zundert en Rijsbergen ligt.
Wout de Klerk schreef:mantaboy schreef:Dat juig ik toe! Behalve KP Rucphen en Etten-Leur liggen beiden in een andere gemeente, vergunning probleem. Ostaaijen en De Hel aan elkaar zou ik wel eens willen zien. Jammer dat er een doorgaande weg tussen KP Klein Zundert en Rijsbergen ligt.
Bij een nationaal evenement gelden denk ik wel andere regels.
(hoe heet die proef boven Rijsbergen dan ook al weer, pakken we die)
WRC fan schreef:Een WRC in Nederland moet te doen zijn. Een paar wegen afsluiten kan ook voor de Tour de France dus voor een Nederlandse WRC rally kan het ook.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten