Legend Boucles de Spa 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor JeroenBootsman » zo feb 19, 2012 21:37

Ja, dank je. Helemaal duidelijk.

Als ik alles op een rijtje zet:
- moderne rallysport: snelste tijd wint
- Historische regularity rally's: diegene die het dichtst bij de gemiddelde snelheidstijd uitkomt wint. Is het traject moeilijk, met veel stempels of sneeuw, dan is de snelste dus vaak de winnaar...

Toen ik in het parc-ferme naar binnen spiekte bij een van de classic rijders, zag ik inderdaad een bol-pijl systeem en klein proevenkaartje. Diverse navigatoren waren met de rekenmachine aan de slag gegaan. Ik neem aan dat dit is om per bol-pijl situatie te calculeren of je nog op de juiste tijd passeert?

Welke evenementen buiten Spa hebben een gelijke regularity opzet?

Jeroen
JeroenBootsman

Berichtdoor riesjaar » ma feb 20, 2012 8:02

De Horneland Rally vanaf de startplaats in Weert heeft
dezelfde opzet
riesjaar

Berichtdoor TWENGELTJE » ma feb 20, 2012 8:31

Alleen met een lager gemiddelde en geen afgesloten KP`s
Maar zo werken wel veel meer classicrally`s
Ook de classic euregio rally en die gaat over de proeven van de gewone rally( hier dus wel afgesloten proeven)
TWENGELTJE

Berichtdoor Maurice Berg » ma feb 20, 2012 11:10

Even samenvatting van onze legend. Na precies 1 jaar weer eens aan het stuur. Stoumont afgelast. Op naar Lierneux, dit jaar zouden de proeven niet zo slecht zijn, maar op het onverhard kwamen we niet voorruit de sporen waren te diep,35e. Toen basse bodeux, met ons slechte startnr moesten we veel inhalen 4 porsches,1 mercedes en lek rechtss achter maar 5e tijd. Clementine, Buysmans me gewaarschuwd,kalm he jong, heerlijk wat een volk, toch lekker getrapt, jammer 13e. Ster, na 300m foute weg ingereden?? Ik zat met de eierwekker te kloten. Naar plenesse wow, het vertrouwen weer terug en afond! 1e tijd! Stoumont2 na 400m in 1x lek links voor. Al eens met 4 dronken belgen een wiel gewisseld? Na ong 3min weer verder. Terug naar Bodeux er stonden veel chicanes maar reden ook veel rond. 5 auto's ingehaald en rond de 3e tijd! Terug naar ster, tja super tot op het gravel heel smal alles donker werd en de auto stopte, contact schakelaar doorgebrand. Gereedschapkist uit en sleutelen af en toe de billen bij mekaar want anderen moesten nog langs. Na een kleine 5 min helemaal bruin van de modder weer op pad! Maar klassement foetsie! Zonder effectief stilstaan met de malleur was een 3e 4e plaats mogelijk, alleen telt het niet.....
Maurice Berg

Berichtdoor TWENGELTJE » ma feb 20, 2012 11:31

Na aanleiding van mijn vorige post kreeg ik bericht van de organisator van de classiceuregiorally dat er in de maak is dat men ook in deze rally met een hoger gemiddelde over de proeven zal mogen worden gereden.
E.e.a zal tzt op de site van deze rally worden vermeld, hou deze dus in de gaten.
TWENGELTJE

Berichtdoor Götz » ma feb 20, 2012 11:44

TWENGELTJE schreef:Na aanleiding van mijn vorige post kreeg ik bericht van de organisator van de classiceuregiorally dat er in de maak is dat men ook in deze rally met een hoger gemiddelde over de proeven zal mogen worden gereden.
E.e.a zal tzt op de site van deze rally worden vermeld, hou deze dus in de gaten.

en dan hopelijk ook 2 klassen ;-)
Götz

Berichtdoor TWENGELTJE » ma feb 20, 2012 11:53

Götz schreef:
TWENGELTJE schreef:Na aanleiding van mijn vorige post kreeg ik bericht van de organisator van de classiceuregiorally dat er in de maak is dat men ook in deze rally met een hoger gemiddelde over de proeven zal mogen worden gereden.

Je bedoelt een soort legends er bij, dat klopt
``De legends of twente``
TWENGELTJE

Berichtdoor Götz » ma feb 20, 2012 12:11

TWENGELTJE schreef:
Götz schreef:

Je bedoelt een soort legends er bij, dat klopt
``De legends of twente``

zoiets...... maar dan met een hoger gemiddelde. Wel met speciale (veiligheids)eisen aan auto en rijders ;-) Heb daar wel uitgesproken ideetjes over..... (maar niet via het forum!)
Götz

Berichtdoor Amazone » ma feb 20, 2012 12:52

Meer deelnemers op een veilige manier, volgens mij moet daar wel belangstelling voor zijn van de organisatoren van de moderne rally's. Zou de Nederlandse rallysport een mooie "boost" kunnen geven...
Amazone

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma feb 20, 2012 13:29

belangstelling voor zijn van de organisatoren

En instemming van de omwonenden. Ik heb begrepen dat deze rit verplaatst is naar De Betuwe (?) ivm het grote aantal autosport evenementen in de regio Twente. Klopt dit?

Overigens zou ik een regularity zoals in Spa alleen maar toejuichen. Mijn Abarthje is er helemaal klaar voor.
BasJBuitendijk

Berichtdoor TWENGELTJE » ma feb 20, 2012 13:34

Dat is nou juist het probleem. Meer deelnemers zou ten koste van het tijdschema van de normale rally gaan en dat is niet de bedoeling en een aparte wedstrijd op een andere datum is ook niet de optie
Maar kan over gepraat worden zelfs met de knaf op dit moment. Tot voor kort was dat niet mogelijk
TWENGELTJE

Berichtdoor TWENGELTJE » ma feb 20, 2012 13:38

Nou Bas daar is mij niets van bekend
En dan zou de naam ook niet meer kloppen
Voor de duidelijkheid het betrefd de hardenbergclassic die verhuisd is
Laatst bijgewerkt door TWENGELTJE op ma feb 20, 2012 14:41, in totaal 1 keer bewerkt.
TWENGELTJE

Berichtdoor Götz » ma feb 20, 2012 13:44

TWENGELTJE schreef:Dat is nou juist het probleem. Meer deelnemers zou ten koste van het tijdschema van de normale rally gaan en dat is niet de bedoeling en een aparte wedstrijd op een andere datum is ook niet de optie
Maar kan over gepraat worden zelfs met de knaf op dit moment. Tot voor kort was dat niet mogelijk

je hebt een pb
Götz

Berichtdoor TWENGELTJE » ma feb 20, 2012 14:29

BasJBuitendijk schreef:
belangstelling voor zijn van de organisatoren

En instemming van de omwonenden. Ik heb begrepen dat deze rit verplaatst is naar De Betuwe (?) ivm het grote aantal autosport evenementen in de regio Twente. Klopt dit?

Je hebt een PB
TWENGELTJE

Berichtdoor EdS » ma feb 20, 2012 14:33

riesjaar schreef:De Horneland Rally vanaf de startplaats in Weert heeft
dezelfde opzet

De Horneland Rally (voornamelijk vrije route construeren van punt naar punt op (open) openbare wegen en op kaart) heeft helemaal nièt dezelfde opzet als Legend Boucles de Spa waar RT's gereden worden op (afgesloten) openbare wegen (met verkenningen/nota's bij Legend 80 km/u en met enkel bolpijl zonder nota's bij Classic 50 km/u).

Deze twee evenementen zijn volgens mij vrij uniek en met weinig anderen te vergelijken... En zeker niet met elkaar ;-)
EdS

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden