Wrc Frankrijk 4-7 okt

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor solberg the best » za okt 06, 2012 17:22

tt schreef:
Eight_Gear schreef:Solberg zelf zegt dat ze wisten dat ze de weg over zouden steken maar dat door al de bladeren op de voorruit ze niet zagen dat ze er al overheen waren. Hij heeft gewoon vol gas blijven geven.

Dus gewoon een domme fout van hem om het gas er op te houden.
Nu eindigt hij als hij morgen weer van start gaat 30e of lager,kun je beter een half minuutje verliezen om de weg te zoeken en dan weer doorrijden.

Om de weg te zoeken? Ze zagen de weg niet door bladeren op de ruit staat hier boven. Dus hij dacht dat ze de weg nog over moesten maar waren er al over, daar valt weinig aan te doen en dat kan je moelijk een domme fout noemen.
'Keep your eyes on the road and your foot to the floor.'
solberg the best

Berichtdoor mmrizio » za okt 06, 2012 19:06

Ik ben toch wel heel benieuwd wat jij doet als je niets door je voorruit ziet...

(maar ik denk dat ik voor de zekerheid bij je uit de buurt blijf)

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Ton Van Spanje » za okt 06, 2012 19:22

tt schreef:[Dus gewoon een domme fout van hem om het gas er op te houden.

Logisch, als je "gas" vol open blijft staan, toch?
Ton Van Spanje

Berichtdoor erikjan » za okt 06, 2012 19:27

zo wordt drive-by-wire bijna fly-by-wire :-)
erikjan

Berichtdoor bennie2000 » za okt 06, 2012 19:33

Vandaag weer veel meegemaakt , voor het eerstt iemand bij een rally gearresteerd zien worden , ze sprongen met zijn vieren bovenop hem, wie niet wil luisteren moet maar voelen, in de handboeien mee.
Dat franse volk is echt gek op Loeb.
Mooie passages gezien van neuville, muller ,NOBRE .....
Zo maar weer de proeven van morgen verkennen en een slaapplek vinden tussen alle campers.
bennie2000

Berichtdoor Jan Erik Rietman » za okt 06, 2012 19:48

Ton Van Spanje schreef:

Dat gas bleef open staan omdat hij volgas bleef geven, dat heeft hij zelf gezegt in een interview:

http://nos.nl/artikel/426533-spectacula ... rally.html

Solberg zei achteraf dat hij te hard de bocht in was gegaan. Daarna blokkeerden de afgerukte druiventakken het zicht. "Ik kon niks zien door alle bladeren. Ik gaf gas omdat ik wist dat we dan weer op de weg zouden komen, maar die heb ik nooit meer gezien."

Tegen de media zei Solberg dat hij verwacht had dat het zicht beter zou worden als ze door de wijngaard heen de weg weer opreden. "Ik had verwacht een open plek te zien, maar we schoten over de weg. En toen reden we tegen die paal aan."

Ik vind het een stomme en zelfs erg gevaarlijke actie, zo diep eraf gaan en dan volgas door de wijngaarden om op goed geluk de weg te vinden. Als hij 100 meter verder naar rechts de weg oversteekt rijdt hij zo dat groepje in dat nu bijna die paal op hun kop krijgen. Ik ben Ford en Solberg fan, maar van mij mogen ze hem een wedstrijd schorsen.
Jan Erik Rietman

Berichtdoor Ton Van Spanje » za okt 06, 2012 19:52

Jan Erik Rietman schreef:[Dat gas bleef open staan omdat hij volgas bleef geven, dat heeft hij zelf gezegt in een interview:

Die info had ik nog niet gelezen. Dat werpt een ander licht op het incident.
Ton Van Spanje

Berichtdoor alleskids1971 » za okt 06, 2012 22:11

dat hij gang blijft houden om de wijnranken te doorklieven is logisch, maar volgas was oliedom. het had zo breed als een snelweg moeten zijn om met zijnsnelheid en 0,0 zicht op tijd af te remmen en de goede richting op te sturen

een groot geluk dat er geen doden zijn gevallen door de doldraaiende Fiesta WRCar of de omvallende electriciteitspaal
alleskids1971

Berichtdoor miep666 » za okt 06, 2012 22:13

alleskids1971 schreef:dat hij gang blijft houden om de wijnranken te doorklieven is logisch, maar volgas was oliedom. het had zo breed als een snelweg moeten zijn om met zijnsnelheid en 0,0 zicht op tijd af te remmen en de goede richting op te sturen

een groot geluk dat er geen doden zijn gevallen door de doldraaiende Fiesta WRCar of de omvallende electriciteitspaal

Helemaal gelijk
miep666

Berichtdoor rallyvidsreport » zo okt 07, 2012 8:36

Jan Erik Rietman schreef:
Ton Van Spanje schreef:

Dat gas bleef open staan omdat hij volgas bleef geven, dat heeft hij zelf gezegt in een interview:

http://nos.nl/artikel/426533-spectacula ... rally.html

Solberg zei achteraf dat hij te hard de bocht in was gegaan. Daarna blokkeerden de afgerukte druiventakken het zicht. "Ik kon niks zien door alle bladeren. Ik gaf gas omdat ik wist dat we dan weer op de weg zouden komen, maar die heb ik nooit meer gezien."

Tegen de media zei Solberg dat hij verwacht had dat het zicht beter zou worden als ze door de wijngaard heen de weg weer opreden. "Ik had verwacht een open plek te zien, maar we schoten over de weg. En toen reden we tegen die paal aan."

Ik vind het een stomme en zelfs erg gevaarlijke actie, zo diep eraf gaan en dan volgas door de wijngaarden om op goed geluk de weg te vinden. Als hij 100 meter verder naar rechts de weg oversteekt rijdt hij zo dat groepje in dat nu bijna die paal op hun kop krijgen. Ik ben Ford en Solberg fan, maar van mij mogen ze hem een wedstrijd schorsen.

schorsen is wat overdreven, auto sport is en blijft gevaarlijk dat weet iedereen bezoek je een rally dan accepteer je dat. petter moet gewoon goed op zijn nummer worden gezet en er niet zomaar van uit gaan dat die weg er zomaar weer kom. zover ik in een filmpje van NOS zie schrikt hij? Kon het rempedaal niet vinden?

Ik ben wel met jullie eens maar ik denk dat een openbaarlijk excuus al voldoende zou zijn en in het speciaal dat groepje dat bijna de dood inkeek
rallyvidsreport

Berichtdoor tt » zo okt 07, 2012 9:00

Zijn loeb,latvalla en hirvonen de wegen aan het schoonmaken?
Neuville is veel sneller sordo ook evenals ostberg.
tt

Berichtdoor Whitey » zo okt 07, 2012 9:30

''Ik vind het een stomme en zelfs erg gevaarlijke actie, zo diep eraf gaan en dan volgas door de wijngaarden om op goed geluk de weg te vinden. Als hij 100 meter verder naar rechts de weg oversteekt rijdt hij zo dat groepje in dat nu bijna die paal op hun kop krijgen. Ik ben Ford en Solberg fan, maar van mij mogen ze hem een wedstrijd schorsen.''

Solberg word betaalt om wedstijden te winnen wat had hij dan moeten doen, met z,n beiden uitstappen en de weg vragen?? Als hij de weg had gezien of en hij had zijn weg kunnen vervolgen, had iedereen gezegd wat een mooie actie. Risico's nemen hoort erbij.
Whitey

Berichtdoor Sjeik1981 » zo okt 07, 2012 9:34

Uitstappen of volgas doorrijden, zijn natuurlijk twee uitersten. Ergens halverwege, ofwel rustiger doorrijden en dan weer de weg op draaien. Die kleine weg had hij nooit gezien met dit tempo, dat hij van te voren ook kunnen bedenken.

Wat ik soms wel het idee heb bij Solberg, hij zit nu bij een fabrieksteam en het komt er dan weer niet helemaal uit. Denk dat bij die actie beetje frustatie bij zit.
Sjeik1981

Berichtdoor Leo » zo okt 07, 2012 9:42

Het is een moment opname waar je niet over kunt nadenken.
Dus schorsen heeft totaal geen zin.
En iedereen heeft het maar over ALS hij zus en zo, daar hebben we helemaal niks aan.
Dus ALS hij gewoon op de weg was gebleven hadden we niet hoeven te zeuren over ALS.
Gewoon niks aan de hand.
Leo

Berichtdoor Whitey » zo okt 07, 2012 9:44

De ALS werkte perfect.
Whitey

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden