Heb Petter net even gebeld en hij zei het volgende.. :):)
" Ik heb een lijstje van mogelijke navigatoren die de plotseling opgestapte Phil Mills vanaf de Rally van Bulgarije zouden kunnen vervangen. Ook liet hij weten dat financiele redenen er aan ten grondslag liggen dat Phil wegging. Zo vertelde hij dat hij Phil sinds hun vertrek bij Subaru niet heeft kunnen betalen. "
te lezen op TheRallySite...." "Ik wist dat Petter grote plannen had voor 2011, en als ik dan aan het einde van dit jaar zou opstappen, zou het Petter maar heel kort tijd geven om een ander te zoeken. Derhalve koos ik voor het punt halverwege het seizoen om mijn besluit kenbaar te maken"...... aldus Phil
Het leek mij beter een eind te maken aan de speculaties van het waarom. Zoals ik aangaf is er bij zowel Petter als Phil een goede verstandhouding en kan Petter zeer goed begrijpen dat Phil stopt.
Wat voor connecties ik heb is niet boeiend, het is dat er gevraagd werd hoe ik dit wist en heb ook lang getwijfeld om dat hier neer te zetten.
Het persbericht is niet expliciet over het moment, maar suggereert idd wel een direct vertrek met het exacte aantal WRC rallies en de verleden tijd.
In het artikel op de site van Walter lees ik "als ik dan aan het einde van dit jaar zou opstappen, zou het Petter maar heel kort tijd geven om een ander te zoeken. Derhalve koos ik voor het punt halverwege het seizoen om mijn besluit kenbaar te maken".
Het lijkt me dat als hij PS meer tijd wil geven om een alternatief te zoeken, dat hij hem niet nu voor een voldongen feit plaatst.
Ik ben wel benieuwd wat de oerbron is van het nieuwsbericht op TRS. "MH" suggereert Martin Holmes???