CONRAD Euregio Rally en Twenterallysprint Hengelo 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor PatrickTwente » wo nov 10, 2010 16:09

uw official op stap schreef:Kan ik zo moeilijk over oordelen. Zo lang er mensen bij die auto zijn kan ik het mij voorstellen.
En nu zie ik ook een opmerking voorbij komen waar bij mij de haren recht overeind gaan staan.
Ruimschoots buiten bereik van andere deelnemers. Ik ken de situatie ter plekke niet, maar kun jij mij vertellen waar een auto zonder remmen heen vliegt en waar hij tot stilstand komt?
Dat kan ik ook niet.
En dat zijn dingen die ik steeds vaker zie gebeuren. Ach, hier komt hij toch niet. Bekijk eens van allerlei crashes met andere ogen. Bekijk eens waar zo'n deelnemer terecht komt. Als iedereen dat nou eens doet en dat vertaalt naar zijn of haar situatie op of langs de baan, dan hoeven er geen toestanden te gebeuren zoals nu op een overvol industrieterrein.

Rinus,

punt 1 Als jij als je uit een bocht komt een lantarenpaal, een hek, publiek en een muur en dan de auto kan raken, dan kom ik persoonlijk langs om te zien hoe je dat doet.

Punt 2 Als jij een auto zonder remmen hebt dan maak je toch geen rechtsomkeer om eerst de auto te raken en dan in de muur te vliegen.
PatrickTwente

Berichtdoor Angelique » wo nov 10, 2010 19:57

Vreemd verhaal in de Tubantia over de rally vandaag :shock: Iemand het verhaal over de paardentrailer gelezen?
Angelique

Berichtdoor rallyfreak1 » wo nov 10, 2010 20:42

PatrickTwente schreef:
uw official op stap schreef:Kan ik zo moeilijk over oordelen. Zo lang er mensen bij die auto zijn kan ik het mij voorstellen.
En nu zie ik ook een opmerking voorbij komen waar bij mij de haren recht overeind gaan staan.
Ruimschoots buiten bereik van andere deelnemers. Ik ken de situatie ter plekke niet, maar kun jij mij vertellen waar een auto zonder remmen heen vliegt en waar hij tot stilstand komt?
Dat kan ik ook niet.
En dat zijn dingen die ik steeds vaker zie gebeuren. Ach, hier komt hij toch niet. Bekijk eens van allerlei crashes met andere ogen. Bekijk eens waar zo'n deelnemer terecht komt. Als iedereen dat nou eens doet en dat vertaalt naar zijn of haar situatie op of langs de baan, dan hoeven er geen toestanden te gebeuren zoals nu op een overvol industrieterrein.

Rinus,

punt 1 Als jij als je uit een bocht komt een lantarenpaal, een hek, publiek en een muur en dan de auto kan raken, dan kom ik persoonlijk langs om te zien hoe je dat doet.

Punt 2 Als jij een auto zonder remmen hebt dan maak je toch geen rechtsomkeer om eerst de auto te raken en dan in de muur te vliegen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen...... :?
rallyfreak1

Berichtdoor uw official op stap » wo nov 10, 2010 21:00

PatrickTwente schreef:
Dat kan ik ook niet.

Rinus,

Nogmaals, ik was er niet bij, dus daar ga ik ook niks over zeggen.
En jij ziet mijn punt niet helemaal.
Ruimschoots buiten bereik van de deelnemers. Daar gaat het mij over. Niemand kan mij vertellen waar een auto die om wat voor reden de baan verlaat, uit zal komen.
Ten eerste weet je niet of en zo ja, waar een auto de baan verlaat en als hij dat wel doet, kun je ook nooit van te voren zeggen waar hij uit komt.
Dus zeg absoluut nooit dat een deelnemer niet bij jou kan komen.
Heel veel mensen denken dat ze veilig staan achter een lintje, maar dat hangt er alleen maar om de meest gevaarlijke gebieden vrij te houden van mensen.
uw official op stap

Berichtdoor PatrickTwente » wo nov 10, 2010 21:26

Zo stond de auto

Afbeelding

Ter informatie: de liep een bocht naar de andere kant :roll:
en daarvoor was een kleine 90 meter rechtdoor.

ik zeg ook niet dat een deelnemer bij kon komen, dat gevaar ligt altijd op de loer.
maar ik probeerde meer aan te duiden van, van wat voor obstakels de auto moest raken mocht een er 1 de bocht vliegen daar.
En veilig sta je nooit bij een rally.
PatrickTwente

Berichtdoor cvgn » wo nov 10, 2010 21:36

Vreemd verhaal in de Tubantia over de rally vandaag Iemand het verhaal over de paardentrailer gelezen?

heb je een link Angelique

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor WRC fan » wo nov 10, 2010 22:47

Het is het team van die Volvo S60 ook niet gegund dit jaar. Jammer, het is een oud collega van mijn vader.
WRC fan

Berichtdoor Lejan » wo nov 10, 2010 23:49

="uw official op stap" Nogmaals, ik was er niet bij, dus daar ga ik ook niks over zeggen.
En jij ziet mijn punt niet helemaal.
Ruimschoots buiten bereik van de deelnemers. Daar gaat het mij over. Niemand kan mij vertellen waar een auto die om wat voor reden de baan verlaat, uit zal komen.
Ten eerste weet je niet of en zo ja, waar een auto de baan verlaat en als hij dat wel doet, kun je ook nooit van te voren zeggen waar hij uit komt.
Dus zeg absoluut nooit dat een deelnemer niet bij jou kan komen.
Heel veel mensen denken dat ze veilig staan achter een lintje, maar dat hangt er alleen maar om de meest gevaarlijke gebieden vrij te houden van mensen.

kijk even op 9:50 van het filmpje dan kan je de situatie zelf zien.
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ8KUX3RlmA
Lejan

Berichtdoor uw official op stap » do nov 11, 2010 0:23

Ik zie een stilstaande auto vlak naast de ideale lijn. min of meer in het verlengde vd buitenbocht. kon niet goed zien of de rjders nog bij de wagen waren.
En ik heb een stille gele vlag gezien, wat niks meer inhoudt dan dat er een deelnemer is stil gevallen.
Pas bij een bewogen vlag moet je er rekening mee houden dat deze deelnemer ook daadwerkelijk op de baan staat.
Verder kun je heel eenvoudig met een rallywagen tot bij deze gestrandde deelnemer komen volgens mij. Als ik het goed gezien heb was er ruimte genoeg tussen de paal en het muurtje.

Ik zou persoonlijk de vlag weg halen als de rijders bij de auto weg zijn. Tot die tijd zeg ik: stille vlag.
uw official op stap

Berichtdoor mantaboy » do nov 11, 2010 8:17

Beetje natuurkunde kan wonderen doen en redelijk voorspellen waar een auto uit zal komen. :wink:

Eerlijk gezegd als ik naar crash filmpjes kijk komt de auto 999 keer van de 1000 precies uit waar ik denk. Die ene keer komt omdat ik een betonblok in de berm mis op de beelden. Daarom verken ik mijn post altijd goed ruim voor de start.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Franky » do nov 11, 2010 8:58

mantaboy schreef:Beetje natuurkunde kan wonderen doen en redelijk voorspellen waar een auto uit zal komen. :wink:

Eerlijk gezegd als ik naar crash filmpjes kijk komt de auto 999 keer van de 1000 precies uit waar ik denk. Die ene keer komt omdat ik een betonblok in de berm mis op de beelden. Daarom verken ik mijn post altijd goed ruim voor de start.

Voorwielaandrijver, achterwielaandrijver en 4 x 4 en niet gesperde diffs of wel gespert kan een hoop uitmaken. Buiten het feit dat de ideale lijnen niet gelijk zijn kan een auto heel anders reageren. Natuurkundig duiken de meeste natuurlijk naar buiten maar ook een binnenbocht is niet altijd veilig.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Wim » do nov 11, 2010 9:54

michel uit berg schreef:krijg net een mail van Robin dat ie een breuk heeft, wel een mooie volgens de arts maar gaat toch wel een tijdje duren

ook worden nog foto's van z'n nek gemaakt :?

Klopt, hij heeft een breuk in zijn schouder. Het zou 4 tot 6 weken duren vooraleer het terug genezen is.
Wim

Berichtdoor Wim » do nov 11, 2010 9:57

PatrickTwente schreef:En veilig sta je nooit bij een rally.

Dat lijken heel weinig mensen te begrijpen. Het is namelijk een wonder dat er in de Rallye du Condroz, en niet alleen bij die rally, geen publiek gewond is geraakt.
Wim

Berichtdoor twentserakker » do nov 11, 2010 17:58

cvgn schreef:
Vreemd verhaal in de Tubantia over de rally vandaag Iemand het verhaal over de paardentrailer gelezen?

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel[/quote

heb het ook gelezen
heb nog even naar een link gezocht maar kon ik niet online vinden :? ]
twentserakker

Berichtdoor Loabarg » do nov 11, 2010 18:48

twentserakker schreef:
cvgn schreef:

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel[/quote

heb het ook gelezen
heb nog even naar een link gezocht maar kon ik niet online vinden :? ]

Artikel gelezen, zeer onwaarschijnlijk dat dit via finisch is gegaan en een Proevenchef die aan de finish staat, ik weet het niet maar ik heb dat nog nooit meegemaakt. ( Ja, bij het opruimen na de rally :))
Loabarg

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden