Ik heb het voor elkaar gekregen, het college van B&W van de gemeente Enschede gaat een vergunning afgeven voor de KP in Enschede Zuid op 8 november 2009, een onderdeel van de Euregio Conrad Rally, de KP in Enschede Zuid wordt deels gereden in de woonwijk de Wesselerebrink en deels op het industrie gebied De Reulver.
De KP is door mij uitgezet en is inmiddels door de organisatie van de conrad Rally goedgekeurd.
Deze KP, je kunt gerust zeggen iets unieks voor de Rally sport in Nederland, het gaat immers voor een deel door een woonwijk. Daarnaast zijn wij bezig om een breed randgebeuren naar Enschede Zuid te halen.
Als ik het goed heb begrepen heeft de
IK figuur het toch niet zo goed geregeld!
De gemeente Enschede hecht namelijk meer waarde aan het doorgaan van de voetbalwedstrijd tussen FC Twente en AJAX.
Daardoor geeft de gemeente GEEN toestemming voor de proef in Enschede Zuid.
Zie onderstaande tekst:
(bron
www.twenterally.nl /
www.classiceuregiorally.nl )
21 september 2009
Na een lange periode van stilte, hier dan een update voor de Classic Euregio Rally.
Het was voor de organisatie van de moderne Euregio Rally en voor ons een tijd van wachten voordat de gemeente Enschede een besluit nam over de rallyproef Enschede Zuid.
Zij hadden eerder dit jaar contact met ons gezocht om ook in de gemeente Enschede een publieksproef te organiseren met dezelfde opzet als in Hengelo.
De routeboeken en het veiligheidsplan waren al klaar, maar helaas.
Vanwege een voetbalwedstrijd met een verhoogd risico, die ook op zondag wordt gespeeld, kon de gemeente de veiligheid niet garanderen.
We zijn dus druk bezig om de route en tijdschema's aan te passen.