TankS Rally 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor gisissi » zo maart 18, 2012 21:16

Mooie dingen gezien tijdens de rally. Prachtige auto's die Fiesta WRC's, de altijd imponerende Jasper v/d Heuvel en een prima, als altijd, organisatie. Toch kan ik, met het bezoek aan de laatste editie van Barneveld in het achterhoofd, mezelf niet onttrekken aan de verschraling die zich overduidelijk afspeeld in de Nederlandse rallysport. Ik kan een dwarse beemer op zijn tijd wel waarderen maar kom, net als velen, vooral voor het spektakel dat de toppers met zich meebrengen. Dan ben je, met alle respect, na 5 a 6 auto's tegenwoordig wel klaar. Na 34 minuten ben je vervolgens klaar met het gehele startveld. Dat lijkt mij eerlijk gezegd een nogal fragiel en niet al te rooskleurig vooruitzicht. Wat mij in deze blijft verbazen is de niet aflatende stilte van de KNAF burelen. Waar zijn de initiatieven om de rallysport, ook in econmisch tegenspoed, in de breedte te versterken. Waar zijn de vruchten van de jarenlange talent first campagne ( Kijk met veel plezier naar de verrichtingen van Kevin maar wat heeft het programma naast een aanzienlijke boost in de carrierre van een tweetal jongemannen uiteindelijk opgeleverd? ).

Maar dan echt azijnpissen.....

Wat een treurnis kom je tegen op de service zeg. Gare tenten, bussen met 14 verschillende en allen zichtbare laklagen, ondeugdelijke technisch apparatuur, zwerfafval, onhandige en nogal amateuristische sponsorwervings technieken etc. Beetje lastig vergelijken, maar dat hebben de mannen van Wevers wel degelijk goed begrepen. Wat een prachtige exposure zeg. Scheelt een paar knaken in budget maar dan heb je wel wat. Daar had ik graag zomaar € 100 aan willen doneren.

jm2c....
gisissi

Berichtdoor richard rs » zo maart 18, 2012 21:25

romar schreef:Heb je het wel 'ff' over de beste rallyrijder van nederland :D

En t is een R4 tegenwoordig, ding gaat aardig van de plek...

dat klopt :wink:

maar kuipers is de beste van ned op dit moment :wink:
richard rs

Berichtdoor lunteraan » zo maart 18, 2012 21:34

hoe bedoel je dat richard?
wil niet bijdehand zijn maar denk toch dat abbring en hwjr een van de snelste van nederland zijn :oops:
Michel Hendriksen
]
lunteraan

Re: re

Berichtdoor henk » zo maart 18, 2012 21:40

vwpolokitcar schreef:Heb de situatie ook gezien vond het ook een rare situatie even de proef 2 minuten stil auto achteruit duwen en er was niets aan de hand.
Nog even met een official gesproken die dit besloten had om door te gaan maar dit komt dus allemaal bij de proeven chef vandaan die beslist per mobiel of er door gegaan word (knap als je dat kan zien).
De official stond zelf ook niet lekker maar dit kwam omdat rijders bij een gele vlag gewoon vol door reden.

Proeven chef kwam wat gespannen over naar mijn idee lof voor de chaufeur van de afsleep wagen die de polo netjes weg zetten.

Hulde aan v/d brand en heel jammer voor renaldo lier.

met even de proef 2 minuten stilleggen ben je er nog niet...
eerst moeten alle nog rijdende auto's de proef uitrijden en bovendien wil je het liefst continu blijven rijden om wandelend publiek te vermijden.
dit soort dingen hoort erbij en anders kun je overal wel over gaan zeuren zoals slechter wordende condities op bepaalde proeven naarmate meerdere deelnemers zijn gepasseerd.
henk

Berichtdoor WRC fan » zo maart 18, 2012 21:42

Kan het zijn dat die R4 van Jasper een hogere topsnelheid heeft dan de 1.6l WRC's?
WRC fan

Berichtdoor mmrizio » zo maart 18, 2012 21:43

Even een reactie op het ritueel vierendelen van 'de boer met het touw'. Zonder zijn acties goed te willen praten: Gezien de voorspellingen van regen kan ik me voorstellen dat hij zaterdag wilde injecteren - het laatste perceel voor de proef. Ik was er de eerste (en derde) doorkomst niet bij, maar ik weet wat voor bende het wordt met parkeren bij een proef - en dat je daar met een tractor met dubbel lucht niet tussendoor wilt. Zijn reactie is wel wat primitief...

Toen ik halverwege de tweede doorkomst de proef verliet, was een goed zichtbaar wit touw gespannen over enkele olievaten, midden in het 'gesloten' stuk. Vergelijkbaar met een gedraaid lint. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de rol van de fietser in zijn/haar valpartij.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Bjorn17 » zo maart 18, 2012 21:45

Mogen de R4's bij jullie (in Nederland) met een sequentiële versnellingsbak rijden?
Bjorn17

Berichtdoor Gert van Dam » zo maart 18, 2012 21:45

ik heb heerlijk genoten van een fantastisch rallyweekend.
Volgend jaar weer een steiger voor de deur wat mij betreft.
Schaam mij wel voor een aantal agrarische medemensen uit de omgeving van mijn dorp.

Waar zit je verstand als je zo handelt? Hoop dat het de doorgang van KP Zalk in 2013 niet belemmerd.

Gert
Gert van Dam

Berichtdoor briljant » zo maart 18, 2012 21:52

Bjorn17 schreef:Mogen de R4's bij jullie (in Nederland) met een sequentiële versnellingsbak rijden?
Ja dat is hier nu toegestaan.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Jaccoooo » zo maart 18, 2012 21:56

gisissi schreef:

Wat een treurnis kom je tegen op de service zeg. Gare tenten, bussen met 14 verschillende en allen zichtbare laklagen

bij een rally gaat het erom wie het snelste is op de proeven, niet wie de grootste servicetruck heeft, of de mooiste tent, of de meeste gasten uit kan nodigen............................
Jaccoooo

Berichtdoor henk » zo maart 18, 2012 21:58

Jaccoooo schreef:
gisissi schreef:

Wat een treurnis kom je tegen op de service zeg. Gare tenten, bussen met 14 verschillende en allen zichtbare laklagen

bij een rally gaat het erom wie het snelste is op de proeven, niet wie de grootste servicetruck heeft, of de mooiste tent, of de meeste gasten uit kan nodigen............................

+1

btw Jack,
waar is jou rallyauto en mega servicetruck dan?
henk

Berichtdoor van eck » zo maart 18, 2012 22:07

Bjorn17 schreef:Mogen de R4's bij jullie (in Nederland) met een sequentiële versnellingsbak rijden?

Ja dat mag
Gekheid is erfelijk, je krijgt het van je kinderen 8) 8)
van eck

Berichtdoor briljant » zo maart 18, 2012 22:11

kijk eens 3 posts hoger Yvette :wink:
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Loabarg » zo maart 18, 2012 22:14

ZZR Fan schreef:Om eens een knuppel in het hoenderhok te gooien. Ik heb mij gisteravond zeer verbaasd over het handelen van officials bij de crash van Rudy Schenkeveld.

Schenkeveld schoot op de Nagelerweg bij het bekende tankstation rechtdoor op een container. Weg verspert. De auto werd rechtgezet en een beetje tegen de containers aangeduwd. Er bleef een zeer smalle doorgang over, wat op sommige momenten tot hachelijke situaties leidde. Maar dit ter zijde. Al is dit een punt voor evaluatie, want het was voor de deelnemers 105 tot het eind pure competitievervalsing, vergeleken met rijders die er de eerste doortocht hadden.

Het handelen van de officials. Op het bewuste punt stonden zes officials: twee volwassen mannen, een vrouw en drie kinderen. Allen met hesjes. De twee mannen waren serieus bezig, de vrouw had een lijst in handen en lette op de drie kinderen. Leuk, maar deze drie mensen hadden totaal geen nut en die kinderen konden prima vier meter naar achteren om daar achter het lint te gaan staan. De kinderen waren ook spelletjes aan het doen die ik liever niet zo gebeuren zo dicht op het parcours.

Dan het handelen bij de crash. De ene man ging met een gele vlag een tiental meters voor de situatie staan. Goed. In plaats dat de tweede man gaat helpen waarschuwen wandelt hij vrolijk met zijn handen in de zak een beetje van links naar rechts en praat een beetje. Op datzelfde moment staan de gebroeders (?) Schenkeveld in de uitremlijn andere deelnemers te waarschuwen om vaart te minderen en aan de binnenkant van de bocht te blijven. Gevaarlijk. Een andere official komt kijken, geeft zijn hesje aan de navi of rijder en vertrekt weer. Zo staan er op het bewuste punt zes (!) mensen met een hesje, waarvan er slechts 1 iets nuttigs doet! Dat noem ik een pure schande en een belediging naar de betalende toeschouwers.

Er vielen nog een aantal zaken voor op hetzelfde punt waar ik me maar niet over uit zal spreken.

@Jaap

al contact opgenomen met de organisatie? lijkt mij handiger dan al je ongenoegen hier te uiten en elke meelezer denkt bij de volgende rally, die officials daar hoef je niet naar te luisteren die doen toch niets goed.
Daar hebben wij niets aan en maakt het voor ons elke volgende rally weer lastiger.
Loabarg

Berichtdoor gisissi » zo maart 18, 2012 22:16

Als je jezelf en de sport in de breedte wilt ontwikkelen is het aspect dat jij zo gemakkelijk van tafel veegt wel degelijk van belang.

btw Jack,
waar is jou rallyauto en mega servicetruck dan?

Die had ik verwacht. Antwoord = simpel: Heb ik niet. En ik ben ook nog eens afgunstig op de mannen die op hun manier weer 20+ prachtige proeven hebben afgewerkt. Feit is dat ik de knaken mis om autosport te bedrijven op een manier die ik voor ogen heb. Dus doe ik het niet. Respect voor een ieder die dat wel doet. Mijn twijfels hebben betrekking op de wijze waarop men dat doet en het potentieel om dat langdurig vol te houden en zich daarbij wellicht zelfs te ontwikkelen.
gisissi

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden