WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor alleskids1971 » zo nov 21, 2010 14:38

Het budget voor IRC is denk ik lager dan WRC, omdat er honderden S2000's beschikbaar zijn, die ook direct or de winst kunnen meespelen. Bovendien zijn veel importeurs actief, vooral Skoda (Belgie, Noorwegen, Zweden, UK) en Peugeot (Portugal, Belgie, UK, Turkije). Mischiendat er een importeur in Nederland kansen ziet in het grootste Nederlandse talent sinds tijden. In het IRC hebben Hans en Kevin meer kans op succes, en dus exposure en dus meer kansen.
WRC is het enkel geld dat telt, en dan rjdt je als prive rijder nog achter de feiten aan, en in dienst van de fabriekteams.
alleskids1971

Berichtdoor EvoV6 » zo nov 21, 2010 14:58

hahahaha een importeur met rallyplannen..... laat staan budget ervoor.

Ik zou t geweldig vinden maar helaas zal t er niet van komen denk ik.
EvoV6

Berichtdoor erikjan » zo nov 21, 2010 15:20

inderdaad, de tijd dat importeurs actief deelnamen aan top-teams in de NL-rallysport ligt al jaaaren achter ons...

let wel, dan tel ik de merkencups met stadsauto's (sorry..) even niet mee.
erikjan

Berichtdoor alleskids1971 » zo nov 21, 2010 15:33

Dan is het hopen op een rijke suikeroom :). Gelukkig dat de familie Kuipers wel goed in de zaken zitten. Hopelijk kan Peter van Merksteijn junior een goed programma krijgen met het budget van Van Merksteijn Motorsport achter zich.
alleskids1971

Berichtdoor TWENGELTJE » zo nov 21, 2010 17:15

Dan zal voor v.m eerst de bouw moeten aantrekken/opleven
TWENGELTJE

Berichtdoor mmrizio » zo nov 21, 2010 19:07

Ze hebben iig een aantal Evo's en een Focus WRC08 te koop staan...

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Dennis014 » zo nov 21, 2010 19:21

Dat zegt ook niet zoveel. Die dingen staan om de haverklap te koop. Dat geld ook voor wevers en van Eldik.
Zie die dingen volgens mij toch regelmatig op rallycarsforsale staan.
Dennis014

Berichtdoor alleskids1971 » zo nov 21, 2010 19:45

Zal de markt van WRCars nu in elkaar donderen nu ze alleen voor natioanale kampioenschappen gebruikt kunnen worden? Ik dacht dat de 1,6 t WRCar alleen voor het WRC ingezet mochten worden, maar Nasser Al Attiyah wil een Ford Fiesta 1.6t inzetten in het Midden Oosten kampioenshap. En Pieter Tsjoen heeft een Fiesta WRcar bestelt voor Ypres. Er schijt een superproducite versie te komen die ergens tussen de S2000 en WRCars im zit
alleskids1971

Berichtdoor RobinV-Rally » zo nov 21, 2010 22:53

Bron Ids, vooral die van Tsjoen. Zoals eerder gezegd: Ford en Citroën verkopen hun 2011 auto nog niet. Waarom dan wel voor Tsjoen. Een klasse tussen WRC1,6T en S2000? Nooit van gehoord, waarom zou Ford überhaupt een derde model uitbrengen als de s2000 te koop is?
En, Ieper is n4, n4s2000, r3, S1600 en daaronder. Dus al zou die SuperWRC klasse bestaan, zal daar nog niet mee gereden mogen worden lijkt me...
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor alleskids1971 » zo nov 21, 2010 23:16

http://sport.turbomagazine.be/news_FR_5 ... onde_.html

While the World Rally Championship has turned the page of WRC 2.0 turbo motor in the evening of Rally of Great Britain to open a new chapter with the WRC motor 1.6 turbo direct injection in Sweden in February, one can wonder what will happen to these new cars off the World Championship. Last spring, the FIA World Council had acted in authorizing the participation of these cars in regional rallies, that is to say national events but also those of the European Championship. A decision that some organizers (or promoters ...) seek to challenge in order to favor the track Super 2000. The Rally Committee is ready to follow in that direction. Except that a regulatory change requires a notice of one year ... A legal argument that Prodrive, the only entity that proposes a WRC 1.6 turbo for sale next year (imposed by this regulation), could be used to prevent any last minute change. Meanwhile, Nasser Al-Attiyah, the recent winner of the Rally of Cyprus, announced that he would dispute the championship of the Middle East (Regional Championship) with a 1.6 Turbo WRC, Ford Fiesta and Mini Countryman. More recently, Steven Vergalle and Pieter Tsjoen have already requested - and received - to M-Sport to have a Ford Fiesta RS WRC Ypres. But by then, much water has flowed under the bridges and the truth of today will perhaps not tomorrow's ... (SH ML)
alleskids1971

Berichtdoor emiel79 » ma nov 22, 2010 13:31

..en waar lees je in dat verhaal dan dat er "iets" tussen WRC en S2000 zal gaan komen? Ik kom dit nergens tegen... Maar dat zal wel een kwestie van interpretatie zijn.......

Ids, lees vooral de laatste regel heel goed...... Iets met bruggen, water en waarheden. Iets over wat vandaag waar zou kunnen zijn en morgen al een "leugen".

Plus wat Robin weergeeft. WRC's zijn niet toegestaan in het IRC.... Dus dat zal ook voor de nieuwe wrc's gaan gelden... Dat is mijns inziens juist net het verschil tussen IRC en WRC.

Voor dit "verhaal" geldt hetzelfde als voor het bericht wat je laatst plaatste over Dani Sordo (dat hij bij MINI zou hebben getekend). Vertaal zo'n gevonden tekst eerst goed voordat je het hier plaatst.
emiel79

Berichtdoor Holkers » ma nov 22, 2010 14:24

Er staat gewoon dat de nieuwe WRCs ook in nationale en europese rally's mogen starten. Dus als een Nederlander denkt dat hij met een 1.6T WRC in het Nederlands kampioenschap wil rijden, mag/kan dat. Organisatoren zijn daar minder blij mee omdat deze de S2000 klasse willen trekken omdat deze wagens in omloop zijn en het moeten afleggen tegen de 1.6T WRCs.

Ze hebben dus gemeent een regelementswijziging voor te stellen om de nieuwste generatie WRCs alleen voor het WRC te laten tellen, iets wat de commissie ook wel ziet zitten. Helaas voor hen is dat deze regelementswijzigingen minimaal 1 jaar voor de wijziging moeten worden aangekondigd. Dus dat gaat niet meer voor 2011.

Die S2000 versie waar je het over hebt die tussen de 1.6T komt, komt denk ik voor uit de optie van een paar maanden terug dat iemand 'voor weinig' een standaard S2000 kon ombouwen naar een S2000+ a la WRC. Met het kiezen voor de 1.6T is dat denk ik komen te vervallen. Andere optie is de R4 klasse waarin de EVO's en STi's dichter bij de S2000's moeten kunnen komen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor alleskids1971 » ma nov 22, 2010 16:20

dank je Holkers.
als sites die als betrouwbaar gelden melden dat Sordo al getekend heeft, dan neem ik dat voor waar aan. Maar inderdaad Emiel, je kan een vertaling soms op meerdere manieren interpreteren.

Dennis Kuiper mag dus met zijn Fiesta WRCar in de Hellendoorn rally starten, al zal hij dan geen punten scoren, maar wel veel publiciteit?
alleskids1971

Berichtdoor mmrizio » ma nov 22, 2010 20:29

Waarom zou hij geen punten mogen scoren? Er mogen toch ook `oude´ WRC´s meedoen.

Dit dilemma geldt alleen voor landen/competities/wedstrijden waar geen WRC´s welkom waren, zoals het IRC.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Cinq-Power » ma nov 22, 2010 20:50

Dennis mag best starten in de Hellendoorn.

Als hij niet ingeschreven staat in het RDO scoort ie sowiezo geen punten.

Dus weg probleem.
Cinq-Power

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden