Conrad Euregio Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » za nov 10, 2007 20:50

SAS Officialteam schreef:
Sjeik1981 schreef:Was een mooie samenvatting van de Euregio Rally vandaag bij RTL Rally Report, volgende week wordt de Groep N gevolgd alsmede de Kalos Challenge,

Komen er ook nog beelden van de rallysprint en misschien dan ook nog van de 4X4 heb van deze wagens niet echt genoten, maar was wel indrukwekkend moet ik zeggen hoor en de sprinters tja....

Ja wat was er met de sprinters ..........................

die puntjes kun je invullen met het ongeluk.
Sjeik1981

Berichtdoor Sjeik1981 » za nov 10, 2007 20:51

ZZR Fan schreef:er werd niet eens genoemd dat er een dodelijk slachtoffer was gevallen, of waarom de proeven werden geannuleerd. dat vond ik wel een beetje slordig.

Ik vond het juist heel goed. De insiders wisten na de eerste halve minut al genoeg zou ik zeggen
Sjeik1981

Re: SKODA HEKJE

Berichtdoor Cinq-Power » za nov 10, 2007 20:52

rimo1000 schreef:en word het niet eens tijd dat je moet blijven staan als de rally is begonnen in plaats van lekker op een stoelje acher het SKODA hekje te zitten.je moet blijven op letten ook al zijn de (snelle autos) al voorbij

Ik ben zelf ook marshall van vrijwilliger, en we zijn verplicht te blijven staan als de rally is begonnen.

Zelf neem ik wel een stoeltje mee, maar zodra we te horen krijgen dat de 0 vertrokken is gaan we staan en klappen we het stoeltje weer in.

Ook even terug komend op vd Heuvel jr met zijn waterballet.

De 0 wagen is verplicht op volle snelheid op de proef aanwezig te zijn, zeker op een rondkoers.
Het probleem ligt niet aan die regel, maar aan jr. zelf.
De 0 is namelijk een beetje te snel voor hem, veel sneller danz ijn eigen Evo.

Bij ons op kp 10 miste meneer ook nog haaks links, en schoot hij rechtdoor.

Ongevallen tijdens een rally worden redelijk snel vergeten merkte ik op laatst op een andere (gerespecteerde) site.
Zat ik een filmpje te kijken over de Euregio rally, LIGT de camera man plat op zijn buik 20 meter uit een bocht te filmen.
Aan het eind van een recht stuk, kan me toch vergissen dat Gerbrand Besselsen (ik ken zijn teambaas), in B'veld een remweigering meemaakte.

Dan ga ik niet de volgende rally op mijn buik in een remzak liggen.
Cinq-Power

Berichtdoor Rallyfanaat » za nov 10, 2007 21:21

ExTaxi schreef:
Rallyfanaat schreef:we zagen zondag een inpreza driften op de parkeerplaats van de makro.. toen ging oom agend eropaf.. weet iemand hoe dit afgelopen is?

dat heb ik ook gezien inderdaad, dat was een rally-impreza toch?

geen idee we liepen aan de overkant richting service kon niet zien of het een rally impreza was...
Rallyfanaat

Berichtdoor Franky » za nov 10, 2007 21:27

Cinq-Power schreef:De 0 wagen is verplicht op volle snelheid op de proef aanwezig te zijn, zeker op een rondkoers.

Wat een gruwelijke onzin.

Een 0 auto rijd op snelheid over de proef.
Op een rondkoers kan ie het beste na 1 ronde van de proef af gaan.
Op snelheid betekent zo hard dat eenieder door heeft dat de auto's op snelheid zijn maar met dusdanige reserve dat ie geen ongelukken veroorzaakt of het risisco iig beperkt zodat ie niet de wedstrijdrijders met een probleem opzadelt. 0 start ongever 1 minuut voor de nr1 soms 2 of 3.
Gemiddelde proef duurt langer dan 5 min dus de nr's 1 t/m 4 zitten dan ook al op de proef en kunnen geen nieuwe start meer maken..
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Starkoo » za nov 10, 2007 21:28

Cinq-Power schreef:
rimo1000 schreef:en word het niet eens tijd dat je moet blijven staan als de rally is begonnen in plaats van lekker op een stoelje acher het SKODA hekje te zitten.je moet blijven op letten ook al zijn de (snelle autos) al voorbij

Ik ben zelf ook marshall van vrijwilliger, en we zijn verplicht te blijven staan als de rally is begonnen.

Zelf neem ik wel een stoeltje mee, maar zodra we te horen krijgen dat de 0 vertrokken is gaan we staan en klappen we het stoeltje weer in.

Ook even terug komend op vd Heuvel jr met zijn waterballet.

De 0 wagen is verplicht op volle snelheid op de proef aanwezig te zijn, zeker op een rondkoers.

Bij ons op kp 10 miste meneer ook nog haaks links, en schoot hij rechtdoor.

Ongevallen tijdens een rally worden redelijk snel vergeten merkte ik op laatst op een andere (gerespecteerde) site.
Zat ik een filmpje te kijken over de Euregio rally, LIGT de camera man plat op zijn buik 20 meter uit een bocht te filmen.
Aan het eind van een recht stuk, kan me toch vergissen dat Gerbrand Besselsen (ik ken zijn teambaas), in B'veld een remweigering meemaakte.

Dan ga ik niet de volgende rally op mijn buik in een remzak liggen.
0 sneller vaag zonder A.L.S ben je normaal niet sneller, of is die evo een A8 auto en geen groep n auto ????
Starkoo

Berichtdoor ExTaxi » za nov 10, 2007 22:24

Cinq-Power schreef:De 0 is namelijk een beetje te snel voor hem, veel sneller danz ijn eigen Evo.

Hahahaha een auto te snel voor Jasper......goeie!
ExTaxi

Berichtdoor tomgerritsen » za nov 10, 2007 23:07

hij rijd gwoon heel hard en dat hoort als een 0 auto ook al doe je niet mee voor de prijzen
tomgerritsen

Berichtdoor mmrizio » za nov 10, 2007 23:49

tomgerritsen schreef:hij rijd gwoon heel hard en dat hoort als een 0 auto ook al doe je niet mee voor de prijzen

Zeg dan niets :(

De 0 is er ook voor de veiligheid van het publiek. Dan is enige marge wel op z'n plek. Ik vond de 5-minuten auto op zaterdagavond ook niet echt subtiel rijden. Zowel op proef 1 als op proef 2 miste hij z'n bocht bijna op het punt waar ik stond. Wel spectaculair, maar als eerste auto 'op snelheid' op de proef vond ik het wat teveel van het goede.

Verder valt me al geruime tijd op dat bij incidenten snel naar de marshalls gewezen wordt. Het vak van marshall wordt niet aantrekkelijker als er op elke slak zout gelegd wordt. Er is vast ruimte voor verbetering, maar een publieke schandpaal op dit forum lijkt me niet het juiste medium.

Bijvoorbeeld over de gele vlag bij de gestrande auto op proef 3: Deze stond vast op de ideale lijn en de andere deelnemers konden er langs. Maar er liepen wel o.a. toeschouwers op de proef om de gestrande auto verder te helpen. Een waarschuwing voor de andere deelnemers lijkt me dan wel op z'n plek...

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Starkoo » zo nov 11, 2007 0:59

mmrizio schreef:
tomgerritsen schreef:hij rijd gwoon heel hard en dat hoort als een 0 auto ook al doe je niet mee voor de prijzen

Zeg dan niets :(

De 0 is er ook voor de veiligheid van het publiek. Dan is enige marge wel op z'n plek. Ik vond de 5-minuten auto op zaterdagavond ook niet echt subtiel rijden. Zowel op proef 1 als op proef 2 miste hij z'n bocht bijna op het punt waar ik stond. Wel spectaculair, maar als eerste auto 'op snelheid' op de proef vond ik het wat teveel van het goede.

Verder valt me al geruime tijd op dat bij incidenten snel naar de marshalls gewezen wordt. Het vak van marshall wordt niet aantrekkelijker als er op elke slak zout gelegd wordt. Er is vast ruimte voor verbetering, maar een publieke schandpaal op dit forum lijkt me niet het juiste medium.

Bijvoorbeeld over de gele vlag bij de gestrande auto op proef 3: Deze stond vast op de ideale lijn en de andere deelnemers konden er langs. Maar er liepen wel o.a. toeschouwers op de proef om de gestrande auto verder te helpen. Een waarschuwing voor de andere deelnemers lijkt me dan wel op z'n plek...

Maurice

Ow dat was ik het bospad waar de duitse maxi vast zat, er zei er een er vlagt er een maar hij moet die vlag stil houden want als je zwaait dan is het dodelijk ongeluk. De vijf min auto ging zelfs de sloot in op de proef bij elsen!
Starkoo

Berichtdoor bveen » zo nov 11, 2007 4:35

Cinq-Power schreef:Ook even terug komend op vd Heuvel jr met zijn waterballet.

Tjah, vast ook veeeeel sneller dan die WRC ;).

Franky schreef:Op snelheid betekent zo hard dat eenieder door heeft dat de auto's op snelheid zijn maar met dusdanige reserve dat ie geen ongelukken veroorzaakt of het risisco iig beperkt zodat ie niet de wedstrijdrijders met een probleem opzadelt.

Totally agree! Waarom het dan toch fout ging? Op snelheid is op snelheid. Ook al beperk je het risico, toch kan er iets fout gaan.
bveen

Berichtdoor redfiat » zo nov 11, 2007 7:27

wil me toch even bemoeien met dat stoeltjes verhaal : ik was er 1 van die daar stoel hadden staan , we stonden daar idd achter een skoda hekje maar wel op een betonnen verhoging van dikke halve meter en voor de helft van de buitenbocht . door een domme stuurfout vloog die peugeot eruit , hij stuurde te vroeg in en kwam nl tegen de betonnen blokken en schoot toen de weg over.als je t hekje goed hebt bekeken stond er op de hoek een dikwandige pijp van 10 cm dikte , wat veel gevaarlijker was : al die mensen en hobbyfotografen die aan de overzijde stonden !!!!. vorig jaar kwam daar namelijk een subaru op volle snelheid door t gras en dan heb ik t niet eens over al die mensen die meenden daar over te moeten steken . laten ze er volgend jaar nu 1 official in de bocht zetten en een oversteek maken voor die skoda gen mensen meer die ongecontroleerd over steken en beter overzicht omdat de mensen nu in de bocht erover mochten. nog een advies voor de dame official in die bocht : laat je niet opnaaien door t publiek , t was een vermakelijk gezicht om je steeds rooier te worden en op een agressieve manier met de mensen in discussie te gaan want zo redt je t niet en kom je niet door bij hen. zo ff mijn hart gelucht was er niet voor t eerst loop al dikke 25 jaar de rally's af en ben gen groentje betreffende veiligheid , bij deze
redfiat

Berichtdoor briljant » zo nov 11, 2007 11:47

Starkoo schreef:Ow dat was ik het bospad waar de duitse maxi vast zat, er zei er een er vlagt er een maar hij moet die vlag stil houden want als je zwaait dan is het dodelijk ongeluk.
:?
Heren als we de regels niet kennen hou je dan a.u.b. stil.
Een bewogen of stil gehouden vlag heeft niets met letsel te maken.

- een onbewogen gele vlag betekent: pas op, gevaarlijke situatie (stilstaande auto direct naast de
route, langzaam rijdende auto op de route, enz.); inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na de gevaarlijke situatie.

- een bewogen gele vlag betekent: pas op, gehele of gedeeltelijke blokkering van de route, wees
gereed om te stoppen; snelheid minderen en inhalen van op snelheid rijdende deelnemers
verboden tot na het obstakel.
Laatst bijgewerkt door briljant op zo nov 11, 2007 11:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo nov 11, 2007 11:51

briljant schreef:
Starkoo schreef:Ow dat was ik het bospad waar de duitse maxi vast zat, er zei er een er vlagt er een maar hij moet die vlag stil houden want als je zwaait dan is het dodelijk ongeluk.
:?
Heren als we de regels niet kennen hou je dan a.u.b. stil.
Een bewogen of stil gehouden vlag heeft niets met letsel te maken.

Wou dit net ook gaan zeggen... :shock:
Mark Verhoeven

Berichtdoor Mark Verhoeven » zo nov 11, 2007 11:52

ExTaxi schreef:
Cinq-Power schreef:De 0 is namelijk een beetje te snel voor hem, veel sneller danz ijn eigen Evo.

Hahahaha een auto te snel voor Jasper......goeie!

Vond het ook al een goeie! :lol:
Mark Verhoeven

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden