WRC - ADAC Rallye deutschland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Sjeik1981 » ma aug 23, 2010 9:01

Gister omstreeks 18.00 terug uit Duitsland. 4 dagen briljante motorsport gezien.
Donderdag shakedown gedaan in de buurt van de finish. Vrijdag 2 maal KP1/Kp4 op het eind met stukje gravel afkomende van een zeer steile afdaling. Eerste doorkomst iets minder mooi kunnen kijken door veel struikgewas/onkruid ed. Tweede doorkomst was veel beter, veel volk was vertrokken en ruimte te over.
Dag 2 vertrokken richting sankt wendeler en vervolgens Hermeskeil 2. Zondag toppertje met 2x de Gallery op een briljante harspeld met ook nog zeer veel overzichts mogelijkheden. Moet zeggen dat ik weinig Nederlanders heb gesproken, paar mensen op de vrijdag, welke wel meelezen op de vrijdag en nog op de zondag iemand. Verder nog paar belgen gesproken.
Wel raar dat je soms van info blijft verstoken enerzijds qua tijden anderzijds qua pure informatie. Gister pas gehoord dat Jasper op Panzerplatte zwaar ongeluk had gehad.

Verder wel mooi evenement, alleen ontzettend balen dat halverwege de eerste doorkomst Galerie mijn kamera defect ging. Temeer een Tsjech de bebossing wegmaaide voor de tweede doorkomst en ik de bocht daarna nog beter kon overzien. Gelukkig heeft broer nog wat prenten kunnen schieten.
Sjeik1981

Berichtdoor WRC fan » ma aug 23, 2010 11:23

Dit was wel een rally met uitersten voor de Nederlanders. Allereerst de crash van Kevin die hier waarschijnlijk het J-WRC kampioenschap mee verspild heeft en natuurlijk het ongeval van Jasper en Martine.

Maar aan de andere kant de enorme overwinning van Weijs die met nog twee asfaltrally's te gaan een grote kans heeft op de titel in het J-WRC kampioenschap. En Mark van Eldik die de tweede snelste privé rijder is en als derde Nederlander WK punten heeft gescoord. En natuurlijk ook Ten Brinke die in zijn eerste WRC rally al twaalfde wordt.

Waarom vergeet iedereen eigenlijk de enorme prestatie van Bert de Jong die, ondanks zijn leeftijd, de derde snelste Nederlander is geworden en een goede 21ste plaats heeft gehaald.
WRC fan

Berichtdoor MartijnS » ma aug 23, 2010 11:26

Erik,

Je hebt dus maanden zitten plannen enzo en dan kijk je van de 3 dagen, twee dagen twee proeven op hetzelfde punt terwijl je makkelijk vrijdag en zaterdag 4 proeven kon doen? ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor stefanjonas » ma aug 23, 2010 11:48

Heb zojuist even het stukje over de rally in de Telegraaf gelezen... Toch vreemd dat de 9e plaats van Van Eldik niet genoemd wordt, en de 1e plaats van Weijs ook niet.... Terwijl Ten Brinke en Kuipers wel genoemd worden...
stefanjonas

Berichtdoor JoostS » ma aug 23, 2010 12:13

Misschien is het een samenvatting van een (of meerdere) persbericht(en)?
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor WRC fan » ma aug 23, 2010 12:14

Dan zal Van Eldik wel vergeten zijn te betalen. En Weijs heeft daarvoor het budget niet.
WRC fan

Berichtdoor jordysport » ma aug 23, 2010 12:34

Van Eldik is dat niet vergeten te betalen.
Het slaat gewoon nergens op dat hij een negende plaats rijd in WK wedstrijd en dat er geen woord over in de krant word gezet...
Behalve als je zo ongeveer een half miljoen neerlegt.
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor kolkie » ma aug 23, 2010 12:53

Ik vraag me af of Mark wel per se in de krant wil? Hij heeft z'n zaakjes in principe voor elkaar (qua financing) dus why bother (hoewel het voor het team an sich wel leuk is natuurlijk).
kolkie

Berichtdoor kuzaj » ma aug 23, 2010 12:53

voor de mensen die nu nog maar thuis zijn,
mijn foto's: www.mbrallyfoto.tk
kuzaj

Berichtdoor ZZR Fan » ma aug 23, 2010 12:57

Telegraaf/meeste kranten kennende maken ze een stukje op basis van binnengekomen persberichten. Als Van Eldik (nog) niets heeft ingestuurd/toegezonden en de rest wel is er niets vreemds aan.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Wolter » ma aug 23, 2010 13:03

@ZZR fan:
Het zou wel een verklaring zijn waarom het er niet in staat. Maar dat betekent niet dat die gehanteerde werkwijze niet vreemd is.
Wolter

Berichtdoor David Westenbrink » ma aug 23, 2010 14:03

Kwestie van ouderwetse asskissing op hoog niveau... en dat doet die club uit Hengelo nou eenmaal erg goed! Niet zeiken gewoon meedoen...

Maar het valt idd niet uit te leggen dat Weijs en van Eldik niet genoemd worden...
David Westenbrink

Berichtdoor ZZR Fan » ma aug 23, 2010 14:08

Ach, gewoon simpel. Journalist weet dat er WK Rally was met veel Nederlanders. Ze krijgen die persberichten binnen en hebben nog wat ruimte in de krant. Maken op basis daarvan een stukje en plaatsen dat. Komt veel vaker voor. Gewoon luiheid. Heb best kans dat er morgen meer in staat.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor WRC fan » ma aug 23, 2010 14:11

Hier op de site staat het nieuws dat Van Eldik negende is geworden ook nog niet. Zowel in de krant als op deze en andere rallysites worden de persberichten van de teams zelf gebruikt. En als Mark geen persberichten uitbrengt komt hij ook niet in het nieuws.
WRC fan

Berichtdoor Sjeik1981 » ma aug 23, 2010 14:15

MartijnS schreef:Erik,

Je hebt dus maanden zitten plannen enzo en dan kijk je van de 3 dagen, twee dagen twee proeven op hetzelfde punt terwijl je makkelijk vrijdag en zaterdag 4 proeven kon doen? ;)

Nou voor de vrijdag zag ik dat echt niet zitten. Daarbij stonden we best op een mooi punt moet ik zeggen. Zaterdag was het wel de bedoeling om Hermeskeil en Panzerplatte 2 keer te doen, maar mijn broertje zag die lange dag niet echt zitten aangezien we zondag om 5 uur op stonden om een mooie plek op Galerie te vinden, daarbij gingen we meteen aansluitend naar huis en hij vandaag weer moest werken.

Maar voor groot gedeelte klopte de planning wel aardig hoor qua tijden om te vertrekken en P-punten ed.
Sjeik1981

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden