Ieper Westhoek rally 2004.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Madwilly » di jul 06, 2004 9:00

Volgens mij is dit de slang naar de wastegate en als je daar de doorlaat van verkleint dan krijg je een hogere turbodruk en reageert de turbo sneller......mag dit????
David Westenbrink wrote:
billy wrote:
David Westenbrink wrote:


Waar basseer.... toegestaan is.


Quote Bijvels:
"In de herkeuring is gebleken dat de lucht doorlaat die dient voor de beveiliging van de turbo niet origineel was en laat geen 1,2 millimeter maar 1 millimeter lucht door. We hebben direct na afloop van de rally beroep aangetekend omdat het onderdeel niet op de FIA lijst geregistreerd stond en ook voor kwam op de lijst van Mitsubishi zelf. Tevens bevordert dit onderdeel niet de prestaties van de auto."

Ervan uitgaande dat er hier niet wordt geluld. Uit een afwijking van 0,2mm op het betreffende onderdeel dat hier wordt genoemd kun je niet opmaken dat er bewust illegaal gehandeld is. Zeker gezien de laatste regel.

Regels zijn regels, maar het blijft verneukeratief.

Misschien is er een turbo expert hier op het forum die het een en ander kan uitleggen?? Leren we nog eens wat :)

[Edited by David Westenbrink on 07-06-2004 at 08:31 AM GMT]
William Keller
Madwilly
 
Berichten: 122
Geregistreerd: za nov 29, 2003 15:31
Woonplaats: Wormer

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor billy » di jul 06, 2004 9:33

David,

Je kan mij niet vertellen dat de familie Bijvelds zomaar iets op de auto schroeft. Dus, maak ik er uit op dat zij dit met opzet hebben gedaan.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Holkers » di jul 06, 2004 9:48

billy wrote:
David,

Je kan mij niet vertellen dat de familie Bijvelds zomaar iets op de auto schroeft. Dus, maak ik er uit op dat zij dit met opzet hebben gedaan.


wel kort door de bocht billy.

Maar ik kan me voorstellen dat ze het betreffende onderdeel vervangen hebben voor een gemaakt van een steviger materiaal.
Daarbij vindt ik een fout van 0.2 mm (wat klein lijkt) best een grote fout als je dit op een werkbank maakt.
p.s. Pierre, ik kom ook op 44% uit :D
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor billy » di jul 06, 2004 10:32

Holkers wrote:
billy wrote:
David,

Je kan mij niet vertellen dat de familie Bijvelds zomaar iets op de auto schroeft. Dus, maak ik er uit op dat zij dit met opzet hebben gedaan.


wel kort door de bocht billy.

Maar ik kan me voorstellen dat ze het betreffende onderdeel vervangen hebben voor een gemaakt van een steviger materiaal.
Daarbij vindt ik een fout van 0.2 mm (wat klein lijkt) best een grote fout als je dit op een werkbank maakt.
p.s. Pierre, ik kom ook op 44% uit :D



Holkers,

Je bent toch met me eens dat het vreemd is dat men een onderdeel op de auto heeft dat niet conform de reglementen is?

Ik ga er vanuit dat zij geen onderdelen betrekken van een of andere beunhaas, maar juist voor de beste (en gehomologeerde) onderdelen gaan. Dan kan ik niet anders concluderen dan dat zij met opzet het illegale onderdeel op de auto hebben gezet.

En zoals Steven al zei: dan doet het er niet toe of het de auto sneller maakt, maar hebben zij een regel overtreden en worden ze (terecht) bestraft.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor redsky » di jul 06, 2004 11:17


wel kort door de bocht billy.



Absoluut niet kort door de bocht hoor. Dat zou wel zo zijn als het de eerste keer was dat Bijvelds in zo'n soort situatie zit. En dat is niet zo.
redsky
 
Berichten: 103
Geregistreerd: wo sep 04, 2002 11:11

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Hammie » di jul 06, 2004 11:30

bugs wrote:
jongens geef het nu gewoon toe

de hollanders komen op een eerlijke manier gewoon NIET mee in belgie!!!



TSSSS het is dat ik geen geld heb vriend anders had ik je ff om je oren gereden
:D:D:D Jan-Arie
Citroen Saxo 16V
Hammie
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jun 02, 2002 15:31
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor bugs » di jul 06, 2004 12:33

Hammie wrote:
TSSSS het is dat ik geen geld heb vriend anders had ik je ff om je oren gereden
:D:D:D Jan-Arie



ben je vriend niet :)
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Re: Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Holkers » di jul 06, 2004 15:18

billy wrote:
Holkers wrote:
billy wrote:
David,

Je kan mij niet vertellen dat de familie Bijvelds zomaar iets op de auto schroeft. Dus, maak ik er uit op dat zij dit met opzet hebben gedaan.


wel kort door de bocht billy.

Maar ik kan me voorstellen dat ze het betreffende onderdeel vervangen hebben voor een gemaakt van een steviger materiaal.
Daarbij vindt ik een fout van 0.2 mm (wat klein lijkt) best een grote fout als je dit op een werkbank maakt.
p.s. Pierre, ik kom ook op 44% uit :D



Holkers,

Je bent toch met me eens dat het vreemd is dat men een onderdeel op de auto heeft dat niet conform de reglementen is?

Ik ga er vanuit dat zij geen onderdelen betrekken van een of andere beunhaas, maar juist voor de beste (en gehomologeerde) onderdelen gaan. Dan kan ik niet anders concluderen dan dat zij met opzet het illegale onderdeel op de auto hebben gezet.

En zoals Steven al zei: dan doet het er niet toe of het de auto sneller maakt, maar hebben zij een regel overtreden en worden ze (terecht) bestraft.


niet conform de regelmenten is geen enkele auto. kan me niet voorstellen dat, als de TC echt diep gaat zoeken (wat ze ook gedaan hebben) niet iets kan vinden wat niet gehomologeerd is. Vind het dus wel kort door de bocht om meteen te zeggen dat het 'weer Bijvelds' is en dat het 'dus illegaal' is. Als ze het ding vervangen hebben voor iets wat van een ander materiaal gemaakt is, maar wel steviger is, dan vind ik dat persoonlijk niet illegaal maar mieren-neukerij van de TC.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor bugs » di jul 06, 2004 16:08

maak jij jezelf maar lekker wat wijs holkers!!
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs
 
Berichten: 198
Geregistreerd: di maart 09, 2004 13:23

Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Holkers » di jul 06, 2004 16:44

bugs wrote:
maak jij jezelf maar lekker wat wijs holkers!!


precies wat ik bedoel. kijk eens verder dan die negatieve neus van je en ga niet meteen mensen ver- en beoordelen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Re: Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor billy » di jul 06, 2004 16:57

Holkers wrote:
billy wrote:
Holkers wrote:
billy wrote:
David,

Je kan mij niet vertellen dat de familie Bijvelds zomaar iets op de auto schroeft. Dus, maak ik er uit op dat zij dit met opzet hebben gedaan.


wel kort door de bocht billy.

Maar ik kan me voorstellen dat ze het betreffende onderdeel vervangen hebben voor een gemaakt van een steviger materiaal.
Daarbij vindt ik een fout van 0.2 mm (wat klein lijkt) best een grote fout als je dit op een werkbank maakt.
p.s. Pierre, ik kom ook op 44% uit :D



Holkers,

Je bent toch met me eens dat het vreemd is dat men een onderdeel op de auto heeft dat niet conform de reglementen is?

Ik ga er vanuit dat zij geen onderdelen betrekken van een of andere beunhaas, maar juist voor de beste (en gehomologeerde) onderdelen gaan. Dan kan ik niet anders concluderen dan dat zij met opzet het illegale onderdeel op de auto hebben gezet.

En zoals Steven al zei: dan doet het er niet toe of het de auto sneller maakt, maar hebben zij een regel overtreden en worden ze (terecht) bestraft.


niet conform de regelmenten is geen enkele auto. kan me niet voorstellen dat, als de TC echt diep gaat zoeken (wat ze ook gedaan hebben) niet iets kan vinden wat niet gehomologeerd is. Vind het dus wel kort door de bocht om meteen te zeggen dat het 'weer Bijvelds' is en dat het 'dus illegaal' is. Als ze het ding vervangen hebben voor iets wat van een ander materiaal gemaakt is, maar wel steviger is, dan vind ik dat persoonlijk niet illegaal maar mieren-neukerij van de TC.


Holkers,

Ik heb nergens gezegd dat het "weer Bijvelds was", ik heb wel gezegd dat het heel dom is om als Bijvelds te sjoemelen. Want nu hebben alle mensen die hen ooit hebben beschuldigd van valsspelen ineens gelijk.

Maar laten we eerlijk zijn: als je afgekeurd wordt, ben je illegaal. Dat klinkt hard. Maar als we jouw regels zouden hanteren ( en niet meer mieren-neuken), waar zou dan de grens liggen?

En ik denk dat het daar om gaat. Er was hier al eens een discussie over het feit dat de rallysport een echte sport is. Een sport heeft regels en grenzen en als je daar overheen gaat en iemand van de "scheidsrechters" ziet het of komt erachter wordt je gestraft. Ik ben blij dat die regels er zijn en voor iedereen gelden.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Re: Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor StevenK » di jul 06, 2004 17:31

Holkers wrote:
niet conform de regelmenten is geen enkele auto. kan me niet voorstellen dat, als de TC echt diep gaat zoeken (wat ze ook gedaan hebben) niet iets kan vinden wat niet gehomologeerd is. Vind het dus wel kort door de bocht om meteen te zeggen dat het 'weer Bijvelds' is en dat het 'dus illegaal' is. Als ze het ding vervangen hebben voor iets wat van een ander materiaal gemaakt is, maar wel steviger is, dan vind ik dat persoonlijk niet illegaal maar mieren-neukerij van de TC.

De TC zoekt niet 'zomaar'; ze besluiten voor de nakeuring welke onderdelen of eigenschappen gekeurd worden.

En hoewel mierenneuken, illegaal is illegaal. Kijk naar de Waalhaven, waar een aantal Astra's onderzocht werd en uiteindelijk iemand die puur voor de lol rijdt, en geen grote rol in het klassement speelt gediskwalificeerd werd, op terechte gronden (foutieve kabelboom, als ik 't wel heb), maar waar geen enkel voordeel mee behaald werd.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Holkers » di jul 06, 2004 17:38

billy wrote:
Holkers,

Ik heb nergens gezegd dat het "weer Bijvelds was", ik heb wel gezegd dat het heel dom is om als Bijvelds te sjoemelen. Want nu hebben alle mensen die hen ooit hebben beschuldigd van valsspelen ineens gelijk.

Maar laten we eerlijk zijn: als je afgekeurd wordt, ben je illegaal. Dat klinkt hard. Maar als we jouw regels zouden hanteren ( en niet meer mieren-neuken), waar zou dan de grens liggen?

En ik denk dat het daar om gaat. Er was hier al eens een discussie over het feit dat de rallysport een echte sport is. Een sport heeft regels en grenzen en als je daar overheen gaat en iemand van de "scheidsrechters" ziet het of komt erachter wordt je gestraft. Ik ben blij dat die regels er zijn en voor iedereen gelden.


Rallysport is een sport waarin regels nageleefd moeten worden. Daar ben ik het wel degelijk mee eens. Maar regels zijn er voor iedereen. iedereen die aan de start komt met een auto moet op dezelfde manier bekeken worden en met dezelfde instelling. De heren Bijvelds hebben nou eenmaal het bordje 'eventueel illegale auto'. deels door vermoedens, deels door roddel, deels door jaloersie, deels door waarheid (dit geval dus). Maar gaan we niet te ver hierin. Gaat het bewust of onbewust opsporen van een illegaal feit niet te ver? Ik bedoel, waar hebben we het over. 0.2 mm ! een menselijk oog kan een voorwerp van 0.2 mm nog maar net zien. hetzelfde over Snijer; 2 honderdste te snel weg terwijl het aparaat maar in tienden achter de comma werkt. Dan praat je toch over dusdanige nihille verschillen met de norm dat het op te heffen is? 2 honderdste eerder weg. Ik heb mensen in Nederland wel eerder zien vertrekken, maar door juist dat soort dingen aan te halen en dat soort gevallen op te blazen in de media doe je de sport ook niet veel goeds.

Terug komend op Bijvelds. Als het ding niet conform de regelementen is, wordt het met veel poeha als illegaal bestempeld en iedereen in Nederland en België die ze al niet te hoog had staan schreeuwen van de hoogste daken. Maar zou het niet beter zijn om eens te kijken waar we het over hebben? Is het ding wel een verbetering? Gaat de auto sneller? en zo ja, hoeveel? seconde per kilometer? dan hebben we het ergens over, maar dat kun je helaas niet aantonen.

Vraag me trouwens wel af wat de fout-marge van die dingen is. op 1 mm een afwijking van 0.2 kan best in de norm voor het product liggen. En wat is de afwijking van het meetaparaat, wat is het ijkrapport. ga zo maar door...

"In de herkeuring is gebleken dat de luchtdoorlaat die dient voor de beveiliging van de turbo niet een origineel onderdeel was. De opening die een klein beetje lucht moet doorlaten bleek niet de vereiste 1,2 millimeter maar 1 millimeter groot te zijn"

Dus de beveiliging van de turbo was minder dan voorgeschreven. Dus het is onbetrouwbaarder...

[Edited by Holkers on 07-06-2004 at 05:11 PM GMT]
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor billy » di jul 06, 2004 18:14

Het grote probleem is dat Bijvelds nu een probleem heeft, want er zijn maar weinig mensen die echt weten of hij afgelopen weekend op talent of met illegale praktijken 2de is geworden. Dus is hij nou zo goed, of reed hij met een mini-mini-mini groep A?

Het is gewoon jammer dat hij zijn citicasters in de hand heeft gespeeld. Is nergens voor nodig naar mijn mening want hij is met afstand de snelste in Nederland, en kan in Belgie heus een aardig eind komen zonder die onzin.

En Holkers, het is toch onzin om de TC aan te laten tonen dat je voordeel hebt van een illegaal onderdeel. Je moet de zaak niet omdraaien: je weet dat het niet mag. Als je dan toch je zin doordrijft, of een fout maakt, moet je niet huilen, maar gewoon de straf accepteren.

Ik ben bang dat Bijvelds een hoop krediet heeft verspeeld met deze actie.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Re: Ieper Westhoek rally 2004.

Berichtdoor Hammie » di jul 06, 2004 18:50

Quote Het grote probleem is dat Bijvelds nu een probleem heeft, want er zijn maar weinig mensen die echt weten of hij afgelopen weekend op talent of met illegale praktijken 2de is geworden. Dus is hij nou zo goed, of reed hij met een mini-mini-mini groep A?

Ik geloof niet dat je door middel van dit onderdeeltje dat maar 1 millimeter groot is en het verschil 2 tiende van een millimeter
is dat je daardoor dan opeens 2e wordt.
Ik denk dat daar toch meer voor nodig is
Maar ok als iemand het beter weet hoor ik het graag (technisch dan bedoel ik)

Jan-Arie
Citroen Saxo 16V
Hammie
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jun 02, 2002 15:31
Woonplaats: Zwijndrecht

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten