rallysprint Kasterlee

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

rallysprint Kasterlee

Berichtdoor Martijn_Braat » di jul 27, 2004 16:07

Weet er iemand iets meer over deze sprint? Is vlak bij mij in de buurt maar ik ken hem nog niet.
Wat voor auto's worden er toegelaten?
Ik lees dat het 1 verharde proef is van 12 kilometer. Hoeveel keer wordt deze verreden en over wat voor soort weggetjes voert deze?

groetjes, Martijn Braat
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor pipo » di jul 27, 2004 16:46

De rondkoersis 10.4 km lang (100% verhard)Verbinding 2km .Er word 4x gestart om 11u -12u45-14u30-en 16 u .Knaf licenties mogen deelnemen (al denk ik knaf inter lic).deelname van oa Erik Moree en Piet Van hoof (en ik)(winnaar 2003)
Vragen ???
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor Martijn_Braat » di jul 27, 2004 18:54

amai, kheb een rally club licentie. dan zou het feestje niet doorgaan.
[url]http://i2.ytimg.com/vi/9Z45svvy_lU/default.jpg[url
Avatar gebruiker
Martijn_Braat
 
Berichten: 459
Geregistreerd: vr apr 09, 2004 8:56

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor nkroeze » di jul 27, 2004 19:07

Staat ie op de NEAFP lijst dan?
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor pipo » di jul 27, 2004 21:33

Hoe zou een provinciale wedstrijd op die lijst kunnen staan ?
Buitelanders kunnen altijd in belgie een daglicentie nemen of sommige hebben al een provinciale licentie zoals ik al vaak zei ,komt er nu bij dat men in de VAS als vasafkampioenschap ook de buitelanders hun licentie zouden goedkeuren !
Deze rallys hebbe,n niks met RACB (belgische knaf te maken ),de bonden VAS (vlaams -ASAF (waals )staan op eigen benen
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor nkroeze » di jul 27, 2004 22:25

pipo wrote:
komt er nu bij dat men in de VAS als vasafkampioenschap ook de buitelanders hun licentie zouden goedkeuren !


Maar hoe zit dat met de KNAF? Vind die dat goed en hoe zit het evt. met verzekering etc. op het moment dat er iets serieus gebeurd?
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Re: Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor PaulvH » wo jul 28, 2004 6:01

nkroeze wrote:
pipo wrote:
komt er nu bij dat men in de VAS als vasafkampioenschap ook de buitelanders hun licentie zouden goedkeuren !


Maar hoe zit dat met de KNAF? Vind die dat goed en hoe zit het evt. met verzekering etc. op het moment dat er iets serieus gebeurd?

--------------------------------------------

Die discussie is al zo vaak gevoerd. VAS en ASAF zijn NIET bij de FIA of RACB aangesloten organisaties. Tijdens zo'n wedstrijd doet je KNAF licentie er niet toe, je zult altijd op een VAS licentie moeten starten. Hetzij een vaste hetzij een daglicentie.

Verzekering enz enz is dan gewoon via die licentie geregeld. Je kunt derhalve nix claimen of terugvallen op je KNAF licentie mocht er iets serieus fout gaan....

paulvh
Paul van Hoof
Avatar gebruiker
PaulvH
 
Berichten: 85
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:57

Re: Re: Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor nkroeze » wo jul 28, 2004 9:45

paulvh wrote:
Die discussie is al zo vaak gevoerd. VAS en ASAF zijn NIET bij de FIA of RACB aangesloten organisaties. Tijdens zo'n wedstrijd doet je KNAF licentie er niet toe, je zult altijd op een VAS licentie moeten starten. Hetzij een vaste hetzij een daglicentie.

Verzekering enz enz is dan gewoon via die licentie geregeld. Je kunt derhalve nix claimen of terugvallen op je KNAF licentie mocht er iets serieus fout gaan....

paulvh



Dat begrijp ik helemaal, alleen, Geert zegt hierboven dat ze buitenlandse licenties goedkeuren! Vandaar dat ik vraag naar de verzekering technische zaken! Want je start dan op je KNAF licentie terwijl dat volgens de KNAF niet mag. Daardoor ben je dus niet verzekerd. En doordat je NIET met een VAS/ASAF licentie start, ben je ook NIET verzekerd via de organisatie!

Of zie ik dit fout?
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor pipo » wo jul 28, 2004 12:36

Beste vrienden
ik heb de organisatie gevraagd te antwoorden !
voor ons is het geen probleem wij hebben een asaf licentie en voor jullie kan dat ook of je neemt een dagvergunning bij de Vas en dan is er ook geen probleem !(40 euro )En dat van buitelandse licentie das zo volgens de organisatie wat ik denk doet niks ter zake ..
pipo
 
Berichten: 1547
Geregistreerd: ma dec 08, 2003 10:44

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor Jan 8x » wo jul 28, 2004 13:15

De belangrijkste verzekering is die voor aansprakelijkheid. Die wordt per organisator geregeld. De KNAF regelt die voor de Nederlandse organisatoren centraal. Dat heeft echter niets met een rijderslicentie van doen.

Aan de rijderslicentie zit een ongevallenverzekering gekoppeld. Ik weet niet precies hoe deze is geregeld (wel of geen dekking), maar zou deze zeker niet in de weg laten staan aan een deelname in het buitenland.
Jan 8x
 
Berichten: 68
Geregistreerd: zo jul 14, 2002 8:41
Woonplaats: Hoogstraten (Belgie)

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor Jan 8x » wo jul 28, 2004 13:17

(vervolg)

Mijn advies is goed te checken of de buitenlandse organisator zijn WA (of BA in Belgie) goed heeft geregeld waarin de auto en inzittenden worden beschermd tegen aansprakelijkheid wanneer de eigen auto WA niet dekt (dus op de proef en soms, met name in Belgie, ook op de verbinding).

Groeten,

Jan
Jan 8x
 
Berichten: 68
Geregistreerd: zo jul 14, 2002 8:41
Woonplaats: Hoogstraten (Belgie)

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor Mivali » wo jul 28, 2004 15:42

Misschien even een zijdelings sprongetje maar ik wil (nogmaals wellicht op dit forum) eens weten hoe het nu zit indien je zelf een ongeval krijgt....Er zijn recent helaas wel wat voorbeelden te noemen...Je eindigt dus in het ziekenhuis en dan? Ik ga ervan uit dat je ziektekostenverzekeraar niet staat te springen om eventuele operatie of revalidatie te bekostigen. Wie heeft hier ECHT verstand van?
Michel van Lindert
Avatar gebruiker
Mivali
 
Berichten: 157
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 11:55
Woonplaats: Amsterdam

Re: Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor Götz » wo jul 28, 2004 16:13

Mivali wrote:
Misschien even een zijdelings sprongetje maar ik wil (nogmaals wellicht op dit forum) eens weten hoe het nu zit indien je zelf een ongeval krijgt....Er zijn recent helaas wel wat voorbeelden te noemen...Je eindigt dus in het ziekenhuis en dan? Ik ga ervan uit dat je ziektekostenverzekeraar niet staat te springen om eventuele operatie of revalidatie te bekostigen. Wie heeft hier ECHT verstand van?


Ik ben er 100% van overtuigd dat Jan8x wel degelijk "echt" verstand van zaken heeft en m.i. heeft hij het uitstekend verwoord en laat het niets aan duidelijkheid te wensen over......
Götz Pfauder

Als rallysport een eenvoudig spelletje was had men het wel voetbal genoemd ... :wink:
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor Filip » wo jul 28, 2004 16:51

reactie van organisatie: De discusie over het wel of niet verzekerd zijn bij deelname met een buitenlandse vergunning werd inderdaad al meermaals gevoerd. Feit is wel dat dit door VAS en ASAF (VASAF)opgericht nationaal kampioenschap wel door de KACB wordt erkend (de prijsuitreiking is zelfs al enkele jaren samen met KACB awards). De Rallysprinten staan evenwel niet op de FIA kalender, en daar wringt het schoentje. Bij deelname zijn de piloten via hun inschrijving gedekt voor schade aan derden en hun (VAS)piloten vergunning houdt een verzekering "persoonlijke ongevallen" en "rechtsbijstand" in. Onze secretaris Kris Peeters (lid van de Nationale Rally/RS commissie)zoekt momenteel uit hoe de vork nu juist aan de steel zit voor deelnemers met een KNAF vergunning in deze zware verzekeringsmaterie. Wordt vervolgd.
Piloten die geen risico's willen nemen raad ik aan een dagvergunning te nemen. Dit kan aan de inschrijvingstafel bij voorlegging van een KNAF vergunning (nationaal of inter) en een bedrag van €37. We zijn in onderhandeling met de Raad van beheer van VAS om dit bedrag, specifiek voor onze wedstrijd (en speciaal voor onze buitenlandse deelnemers)te verminderen. Wordt ook vervolgd.
Wat de wagens en de ingedeelde klassen betreft kan u het reglement raadplegen op www.VAS.be onder Rallysprint/reglementen. Er mag ook met Historic wagens deelgenomen worden en krijgen zelfs hun eigen klassen indeling en uitslag.
Over het parcours wil ik nog zeggen dat het verboden is op voorhand te verkennen op straffe van startweigering. We gaan er alles aan doen het parcours zaterdagmiddag klaar te hebben zodat iedereen voldoende kan verkennen (met gewone wagen,volgens wegcode)tussen 14.00u en 17.00u. Zondag om 10.00u is er nog een verkenningsronde met wedstrijdwagen.
Zodra ik meer weet over die vergunningen hou ik jullie op de hoogte.
Filip Diercx 0032-014/85.09.54 of filipdierckx@pi.be
Filip
 
Berichten: 9
Geregistreerd: wo jul 28, 2004 16:17
Woonplaats: Kasterlee

Re: rallysprint Kasterlee

Berichtdoor StevenK » do jul 29, 2004 10:21

Het probleem van de daglicentie zit in het feit dat de FIA het een houder van een FIA erkende licentie verbiedt ook nog een andere licentie te hebben.

Formeel zou de KNAF dus op kunnen treden tegen NL licentiehouders die een daglicentie van de VAS/ASAF nemen. Voor zover ik weet bestaat het daglicentie-systeem echter al redelijk lang in België en heeft de KNAF er nog nooit problemen van gemaakt.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten