Vanochtend is er een ongeval gebeurd met één van de NL deelnemers; zolang er geen duidelijkheid is over de situatie wordt dit topic gesloten.
Ook nieuwe topics over dit onderwerp zijn *niet* gewenst.
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
JasperBoutte schreef:@stevenK: nog nooit de 911 bezig gezien zeker, natuurlijk is dat clio'tje sneller dan de 911 op sneeuw of regen want dan is de 911 onbestuurbaar.
kraats schreef:In de Telegraaf van vandaag een duidelijke statement van de redactie..
Of van iemand anders......
Wolter schreef:Ik heb het inmiddels ook gelezen (moest btw zelf de krant rondbrengen;))Er staat in dat de organisatie het niet goed heeft geregeld. Ze noemde ook het ongeluk van De Winkel ook al de schuld van de organisatie vanwege de zeer vreemde startvolgorde. Er stond ook in dat de eerste paar auto's voor Bijvelds met heel veel moeite door de chicane zijn gekomen. Ook werd vermeld dat de auto is gaan rollen.
Zware crash van Jan de Winkel en Radboud van Hoek in Luxemburg Rally
Het eerste rallyseizoen met de Renault Clio Super 1600 is voor Jan de Winkel en Radboud van Hoek in mineur geëindigd. Op de eerste klassementsproef van de laatste wedstrijd, de Rally van Luxemburg, crashte de equipe zwaar. Beide rijders liepen verwondingen aan de ribben op. Veel erger onheil vond de volgende ochtend plaats. Bij een ander ongeluk vond de bekende Nederlandse navigator Piet Bijvelds de dood.
Het eerste rallyseizoen met de Renault Clio Super 1600 is voor Jan de Winkel en Radboud van Hoek in mineur geëindigd. Op de eerste klassementsproef van de laatste wedstrijd, de Rally van Luxemburg, crashte de equipe zwaar. Beide rijders liepen verwondingen aan de ribben op. Veel erger onheil vond de volgende ochtend plaats. Bij een ander ongeluk vond de bekende Nederlandse navigator Piet Bijvelds de dood.
Na het fraaie succes in de Condroz Rally wilden Jan de Winkel en Radboud van Hoek het seizoen in stijl afsluiten. Het was droog en donker toen de eerste klassementsproef werd gestart. Bij uitstek omstandigheden voor de snelle Renault-equipe. Maar die hadden buiten de waard, of liever gezegd, de organisatie, gerekend. Die had de merkwaardige opvatting dat de startvolgorde moest worden bepaald aan de hand van de potentiële kwaliteiten van de auto’s en niet aan het niveau van de rijders. Zo kregen Peter Bijvelds en Chris van Woensel, vorige week nog leider in de Condroz Rally een tamelijk laag startnummer, terwijl Ad Smits, in principe aanzienlijk langzamer, het hoge startnummer 6 kreeg. Jan de Winkel startte met nummer 7 daar vlak achter. Nog voor de 14 kilometers van de eerste KP waren afgewerkt zat hij al achter de Ford Escort. “Ad ging netjes aan de kant maar ik richtte me op zijn rempunt. En dat bleek veel en veel te laat te liggen”, verklaarde De Winkel, die vol in de zesde versnelling, dus bij 170 km/u, zijwaarts de achterkant van de Ford raakte en vervolgens met de andere zijkant op een boom klapte. Met aanzienlijke gevolgen als resultaat. De onfortuinlijke bestuurder liep een gebroken en enkele gekneusde ribben op, Radboud van Hoek hield het bij meerdere gekneusde ribben. “Na zo’n geweldig jaar op deze manier eindigen is een enorme teleurstelling”, concludeerde De Winkel.
De Rally van Luxemburg zal menigeen lang heugen. De volgende dag meende de wedstrijdleiding op een bepaalde plaats de snelheid te moeten afremmen door een onverwachte chicane op te werpen. Drie equipes konden ternauwernood nog remmen, Peter Bijvelds niet. Bij de daarop volgende crash kwam zijn navigerende vader Piet om. Tot ontsteltenis van velen werd de wedstrijd gewoon doorgezet. Waarop alle Nederlanders uit piëteit met de overledene subiet stopten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten