Luxemburg 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » za nov 13, 2004 10:42

Vanochtend is er een ongeval gebeurd met één van de NL deelnemers; zolang er geen duidelijkheid is over de situatie wordt dit topic gesloten.

Ook nieuwe topics over dit onderwerp zijn *niet* gewenst.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor StevenK » za nov 13, 2004 14:04

Inmiddels is er helaas duidelijkheid: http://forum.dbghosting.nl/viewtopic.php?t=1457#30832
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor billy » za nov 13, 2004 14:09

Onder deze afgrijselijke omstandigheden is het goed om te zien dat ALLE Nederlandse deelnemers de strijd hebben gestaakt.

Een verdiend (maar veel te vroeg) eerbetoon!
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor Niels2 » za nov 13, 2004 14:52

Is er al meer bekend over Peter Bijvelds?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor ExTaxi » za nov 13, 2004 17:08

bericht verwijderd
Laatst bijgewerkt door ExTaxi op zo nov 14, 2004 11:20, in totaal 1 keer bewerkt.
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Berichtdoor JasperBoutte » za nov 13, 2004 18:28

De organisatie vroeg de rijders om verder te rijden, dit kan ik wel begrijpen want de organisatie heeft veel moeite om er nog door te geraken. Ook Van Woensel legde de strijd stil.

@stevenK: nog nooit de 911 bezig gezien zeker, natuurlijk is dat clio'tje sneller dan de 911 op sneeuw of regen want dan is de 911 onbestuurbaar.
:roll:
JasperBoutte
 
Berichten: 61
Geregistreerd: do nov 11, 2004 18:17
Woonplaats: Moorslede

Berichtdoor Niels2 » za nov 13, 2004 18:42

JasperBoutte schreef:@stevenK: nog nooit de 911 bezig gezien zeker, natuurlijk is dat clio'tje sneller dan de 911 op sneeuw of regen want dan is de 911 onbestuurbaar.
:roll:


En waar haal jij het lef vandaag om dit zo stellig te beweren.
Ooit een 911 bestuurd?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)

Berichtdoor JasperBoutte » za nov 13, 2004 18:49

Je moet het lef niet hebben om dit te beweren het is gewoon zo, vooral in de sneeuw. Mijn pa heeft een 911 en ben al enkele keren meegeweest in de sneeuw en ik kan u vertellen dat het inderdaad wel zo is, het is dan nog een gewone 911 en geen GT waarop er veel meer macht zit.
JasperBoutte
 
Berichten: 61
Geregistreerd: do nov 11, 2004 18:17
Woonplaats: Moorslede

Berichtdoor StevenK » zo nov 14, 2004 6:43

Alle gordel-discussie berichten worden verwijderd zolang er geen bericht uit een officiële, onafhankelijke bron is (denk politie of justitie).

Want de manier waarop sommigen hier nu reageren getuigt niet van enig respect.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Turboboost » zo nov 14, 2004 10:05

Op Peter zijn website, staat een 1e reactie van hem zelf.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor billy » zo nov 14, 2004 13:09

Op pitstop staat een zeer goed stuk te lezen over de gordeldiscussie die is ontstaan na het persbericht.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor kraats » zo nov 14, 2004 13:32

In de Telegraaf van vandaag een duidelijke statement van de redactie..
Of van iemand anders......
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Berichtdoor billy » zo nov 14, 2004 13:57

kraats schreef:In de Telegraaf van vandaag een duidelijke statement van de redactie..
Of van iemand anders......


Ik heb de Telegraaf niet, dus zou je misschien even kunnen plaatsen wat de strekking van het verhaal was.

Alvast bedankt.
William Heeren
billy
 
Berichten: 468
Geregistreerd: ma jul 07, 2003 15:48

Berichtdoor Wolter » zo nov 14, 2004 14:17

Ik heb het inmiddels ook gelezen (moest btw zelf de krant rondbrengen;))Er staat in dat de organisatie het niet goed heeft geregeld. Ze noemde ook het ongeluk van De Winkel ook al de schuld van de organisatie vanwege de zeer vreemde startvolgorde. Er stond ook in dat de eerste paar auto's voor Bijvelds met heel veel moeite door de chicane zijn gekomen. Ook werd vermeld dat de auto is gaan rollen.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor StevenK » zo nov 14, 2004 14:22

Wolter schreef:Ik heb het inmiddels ook gelezen (moest btw zelf de krant rondbrengen;))Er staat in dat de organisatie het niet goed heeft geregeld. Ze noemde ook het ongeluk van De Winkel ook al de schuld van de organisatie vanwege de zeer vreemde startvolgorde. Er stond ook in dat de eerste paar auto's voor Bijvelds met heel veel moeite door de chicane zijn gekomen. Ook werd vermeld dat de auto is gaan rollen.

Dat stuk zou wel eens gebaseerd kunnen zijn op het persbericht van Renault Nederland:
Zware crash van Jan de Winkel en Radboud van Hoek in Luxemburg Rally
Het eerste rallyseizoen met de Renault Clio Super 1600 is voor Jan de Winkel en Radboud van Hoek in mineur geëindigd. Op de eerste klassementsproef van de laatste wedstrijd, de Rally van Luxemburg, crashte de equipe zwaar. Beide rijders liepen verwondingen aan de ribben op. Veel erger onheil vond de volgende ochtend plaats. Bij een ander ongeluk vond de bekende Nederlandse navigator Piet Bijvelds de dood.


Het eerste rallyseizoen met de Renault Clio Super 1600 is voor Jan de Winkel en Radboud van Hoek in mineur geëindigd. Op de eerste klassementsproef van de laatste wedstrijd, de Rally van Luxemburg, crashte de equipe zwaar. Beide rijders liepen verwondingen aan de ribben op. Veel erger onheil vond de volgende ochtend plaats. Bij een ander ongeluk vond de bekende Nederlandse navigator Piet Bijvelds de dood.

Na het fraaie succes in de Condroz Rally wilden Jan de Winkel en Radboud van Hoek het seizoen in stijl afsluiten. Het was droog en donker toen de eerste klassementsproef werd gestart. Bij uitstek omstandigheden voor de snelle Renault-equipe. Maar die hadden buiten de waard, of liever gezegd, de organisatie, gerekend. Die had de merkwaardige opvatting dat de startvolgorde moest worden bepaald aan de hand van de potentiële kwaliteiten van de auto’s en niet aan het niveau van de rijders. Zo kregen Peter Bijvelds en Chris van Woensel, vorige week nog leider in de Condroz Rally een tamelijk laag startnummer, terwijl Ad Smits, in principe aanzienlijk langzamer, het hoge startnummer 6 kreeg. Jan de Winkel startte met nummer 7 daar vlak achter. Nog voor de 14 kilometers van de eerste KP waren afgewerkt zat hij al achter de Ford Escort. “Ad ging netjes aan de kant maar ik richtte me op zijn rempunt. En dat bleek veel en veel te laat te liggen”, verklaarde De Winkel, die vol in de zesde versnelling, dus bij 170 km/u, zijwaarts de achterkant van de Ford raakte en vervolgens met de andere zijkant op een boom klapte. Met aanzienlijke gevolgen als resultaat. De onfortuinlijke bestuurder liep een gebroken en enkele gekneusde ribben op, Radboud van Hoek hield het bij meerdere gekneusde ribben. “Na zo’n geweldig jaar op deze manier eindigen is een enorme teleurstelling”, concludeerde De Winkel.
De Rally van Luxemburg zal menigeen lang heugen. De volgende dag meende de wedstrijdleiding op een bepaalde plaats de snelheid te moeten afremmen door een onverwachte chicane op te werpen. Drie equipes konden ternauwernood nog remmen, Peter Bijvelds niet. Bij de daarop volgende crash kwam zijn navigerende vader Piet om. Tot ontsteltenis van velen werd de wedstrijd gewoon doorgezet. Waarop alle Nederlanders uit piëteit met de overledene subiet stopten.

Link naar het artikel
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten