10 sec

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

10 sec

Berichtdoor Rianne » wo okt 27, 2004 16:20

Ik blijf tellen maar ik snap nie hoe het kan dat Jan(de W) aan die 10 sec meer als Theo(vd B) komt. Reken maar uit op de welbekende site. Ik tel er 10 minder bij Jan
Rianne
 
Berichten: 10
Geregistreerd: do dec 25, 2003 13:47

Re: 10 sec

Berichtdoor Wolter » wo okt 27, 2004 16:41

De site waar veel ''rallyinfo'' op staat?:)

Ik heb het niet nageteld, maar het zou kunnen dat het niet klopt.

Definitieve resultaten - Tijd: 00:55 / 17-10-'04 (aan deze resultaten kunnen geen rechten worden ontleend)

Is het zo dat er bijvoorbeeld bij 1 proef 10 sec. minder is, of her-en-der 1/2/3 seconden?
Als het in eens 10sec. is denk ik dat het een soort van typefout-achtig iets is.
Voor steeds een paar seconden zou ik het niet snappen.

Ik tel die tijden niet op...ach ja..iedereen moet een eigen hobby hebben ;-)
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Re: 10 sec

Berichtdoor Maple » wo okt 27, 2004 18:54

Het kan zijn dat ze bij KP 1 of 9 het bordje +10 seconden hebben gekregen?

Dat was namelijk een rondkoers en als er dan een auto aankomt als je gestart moet worden, word je door de official 10 seconden later gestart. En die hebben ze er op het eind afgehaald?

Of is dat geen mogelijkheid?
Erwin Berkhof....Ja, de zoon van...
Maple
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr okt 22, 2004 19:10
Woonplaats: Ede

Re: Re: 10 sec

Berichtdoor Pierre Brouwer » wo okt 27, 2004 19:16

Maple wrote
Dat was namelijk een rondkoers en als er dan een auto aankomt als je gestart moet worden, word je door de official 10 seconden later gestart. En die hebben ze er op het eind afgehaald?


Ik vindt dat van een rondkoers soms een groot nadeel. Zo moesten wij in de ELE op Son , 30 seconden later starten , en daarvan kregen we er maar 15 terug! Meer dan een minuut bij de finish gediscuseerd ,en er was contact opgenomen met de start , maar we konden fluiten naar die 15 seconden!!
Op dat moment reden we toch de slechtste rally dus het maakte voor ons niet zo veel uit....maar stel je voor als je in je klasse om de seconden aan het strijden bent en door zo`n fout verlies je 2 a 3 plaatsen!
Volvo 240
Pierre Brouwer
 
Berichten: 210
Geregistreerd: wo okt 13, 2004 13:45
Woonplaats: Rogat-Meppel

Re: 10 sec

Berichtdoor Wolter » wo okt 27, 2004 19:38

Dat zou inderdaad echt heel vervelend zijn. ach...rondkoersjes zijn voor rijders meestal niet leuk, je hebt iemand voor je, of achter je..moet je vaak op letten. Die fouten die je met de tijden bijvoorbeeld noemde ook.
Positief is echter dat je gewend raakt aan de weg, je kent het iets beter en zou dus iets sneller kunnen gaan, en het is voor het publiek terplekke natuurlijk mooi vanwege het spektakel dat zich vaker afspeelt.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Re: 10 sec

Berichtdoor Werner » wo okt 27, 2004 22:10

Soms kan je een rondkoers zo inrichten dat je altijd kan starten. De waalhaven is daar een mooi voorbeeld van. Maar op een polderproefje is dat vaak wat lastiger.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di jun 18, 2002 11:17
Woonplaats: Rotterdam

Re: Re: 10 sec

Berichtdoor John Raven » vr okt 29, 2004 16:10

werner wrote:
Soms kan je een rondkoers zo inrichten dat je altijd kan starten. De waalhaven is daar een mooi voorbeeld van. Maar op een polderproefje is dat vaak wat lastiger.


Zuiderzeerally, Nagelerweg kon ook doorgestart worden door een slimme opstelling van de start. Is volgend jaar weer zo. Ook de nieuwe proloog van 2005 krijgt dezelfde startopstelling, waardoor hier doorstarten ook mogelijk is.

gr. John
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Re: 10 sec

Berichtdoor Aart » za okt 30, 2004 14:39

Maple schreef:Het kan zijn dat ze bij KP 1 of 9 het bordje +10 seconden hebben gekregen?

Dat was namelijk een rondkoers en als er dan een auto aankomt als je gestart moet worden, word je door de official 10 seconden later gestart. En die hebben ze er op het eind afgehaald?

Of is dat geen mogelijkheid?



Hoi Erwin,

Inderdaad zou dat heel goed mogelijk zijn.
Lijkt mij raadzaam om de loglijsten nog eens door te nemen, maar jij weet ook wel dat dat dient te gebeuren binnen de protesttijd nadat de uitslag "uitgehangen" is. Na 30 minuten ben je dan te laat!

Rijders en navigatoren; controleer altijd de uitslag of stuur iemand van het team langs het officiele publicatiebord.
Avatar gebruiker
Aart
 
Berichten: 772
Geregistreerd: za jan 26, 2002 0:42


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten