Bijvelds auto conform in Ieper.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Bijvelds auto conform in Ieper.

Berichtdoor cvgn » do jun 30, 2005 12:28

Onderstaande tekst staat op pitstop.be:

De Nederlander Peter Bijvelds is afgelopen zaterdag met een conforme auto tweede geworden in de Ypres Westhoek Rally. Na een uitgebreide technische controle die meer dan 3 uur duurde, stelden de technische commissarissen vast dat de Mitsubishi groep N van Bijvelds volledig volgens het reglement gebouwd is.

Bijvelds was in Ieper de enige die de Clio Super 1600 van Kris Princen kon bedreigen. Toen Bijvelds zaterdag bij de eerste doortocht op de meer dan 32 km. lange KP van Heuvelland de besttijd draaide, staken de geruchten weer de kop op dat de Nederlander met een geflikte auto aan het rijden was. Vorig jaar werd Bijvelds uit de uitslag van Ieper geschrapt, omdat zijn Lancer groep N niet conform bleek.

Om alle insinuaties de kop in te drukken, heeft de technische commissie van de RACB voor, tijdens en na de rally in Ieper uitgebreide, technische controles gehouden op de Mitsubishi van Team Bijvelds Sport. Tijdens de technische controle nà de koers werd de auto gedurende meer dan 3 uur binnenstebuiten gekeerd. Motor, turbo, remmen, alles werd onder het licht gehouden. Niet naar de zin van Bijvelds, maar uiteindelijk heeft de RACB de rijder een enorme dienst bewezen.

Bijvelds op zijn persoonlijke site: "Het is unfair dat we telkens zo worden behandeld. Ik hoop dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk is dat onze auto volledig volgens de reglementen is opgebouwd en dat wij ook tijdens de rally niet de regels aan onze laarzen lappen. Het moet maar eens afgelopen zijn met deze heksenjacht. Ik ben in ieder geval dolblij met ons resultaat, we hebben er keihard voor gewerkt."

Bijvelds werd tweede in Ieper op 2'45" van Kris Princen.

------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer gaan die Belgen nu eens inzien dat Peter goed kan rijden. Moeten wij in Nederland de auto's van de Belgische deelnemers ook eens helemaal uitkleden bij een nakeuring, je zou geheid een hoop gezeik krijgen.

groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn
 
Berichten: 753
Geregistreerd: za jun 15, 2002 12:08
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Niels2 » do jun 30, 2005 13:09

Stond al in het Ieper topic.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Avatar gebruiker
Niels2
 
Berichten: 1391
Geregistreerd: wo nov 27, 2002 14:28
Woonplaats: Hengelo (OV)


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten