door adv555 » do okt 23, 2014 13:31
Ja WRC s buiten fabriek teams kan toch bijna niemand dat betalen? Ook R5 s kan je nationaal weg cijferen.
Hier staan er 1 of 2 WRC s aan de start en dan meestal nog overjarige auto s ook. R5 in nederland 2 a 3?
Hier is het merendeel Group N en dan krijg je een mix van oud en nieuwere auto s. Mitsubishi is gestopt met de evo productie en subaru maakt ook geen gr n meer. Je ziet de r4 en gr N steeds meer te koop staan op rallycars for sale de klasse is niet meer zo interessant er zijn geen fabrikanten die nog ondersteuing bieden. Wat denken ze dan bij de Fia dat iedereen maar even 2 ton betaald voor een 4wd en een R5 haalt en dan nog 2 ton running kosten erbij?
Wereldwijd, Europees lukt hun dat dan praat je over startvelden van gemiddeld 10 WRC s en stuk of 15 R5's aangevuld met s2000 en nog een handjevol group N.
Maar nationale kampioenschappen is dat absoluut niet realistisch meer en zeker niet in het huidige economische klimaat. Jammer dat het zo afloopt met de group N.
Gelukkig hebben we nog genoeg spektakel van Kleinjan, Haverkate, Jan Nijhof, Wouter Ploeg etc.