WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WRC; nieuws en geruchten

Berichtdoor Holkers » ma jan 12, 2009 11:21

Algemeen topic voor al het WRC nieuws en geruchten (die hardnekkig zijn).
Topics over losse wedstrijden kunnen nog wel bestaan mits die specifiek over die rally gaan.

Hier kunnen alle losse berichten in. (voorbeeld; nieuwe auto's, nieuwe rijders, etc. etc.)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor erikjan » ma jan 12, 2009 11:49

een (inmiddels al wel redelijk bekend) hardnekkig gerucht:

VW terug in de rallysport met de Scirocco III

wordt vast vervolgd..
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor joostkusters » ma jan 12, 2009 12:12

uit een betrouwbaar bron gehoord dat petter ook erg serieus in gesprek is met ostberg.
Maar uiteraard zal hij ook overal zijn mogelijkheden open houden, tot er iets zeker is.
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor mantaboy » ma jan 12, 2009 13:58

erikjan schreef:een (inmiddels al wel redelijk bekend) hardnekkig gerucht:

VW terug in de rallysport met de Scirocco III

wordt vast vervolgd..


Word toch de nieuwe Polo als ik het goed verstaan heb. Mijn koeterwaals duits begrijpt nog net het verschil tussen Polo en Sirocco. De Sirocco word alleen op het circuit ingezet.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor erikjan » ma jan 12, 2009 15:36

mantaboy schreef:
erikjan schreef:een (inmiddels al wel redelijk bekend) hardnekkig gerucht:

VW terug in de rallysport met de Scirocco III

wordt vast vervolgd..


Word toch de nieuwe Polo als ik het goed verstaan heb. Mijn koeterwaals duits begrijpt nog net het verschil tussen Polo en Sirocco. De Sirocco word alleen op het circuit ingezet.


ik heb ergens gelezen dat de FIA heeft aangegeven dat de Scirocco te breed is (1810mm, en da's meer dan de norm van 1800mm)

we wachten af, dit jaar introduceert VW een nieuwe Polo, dus marketingtechnisch zou het inderdaad zo maar een Polo WRC kunnen worden... (ook handig icm de bouwstenen van de Fabia S2000)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor actionmedia4all.com » ma jan 12, 2009 16:46

VW wil terugkomen met de Scirocco en ja volgens de huidige regels is hij te breed. Echter heeft Kris Nissen, de chef van VW, afgelopen jaar tijdens de Finland rally overleg gehad met alle teams en gevraagd of zij kunnen instemmen met een nieuwe breedte maat zodat de Scirocco zou kunnen deelnemen. De teams hebben aangegeven daar geen problemen mee te hebben. Een verzoek voor een nieuwe breedte maat is volgens mij reeds ingediend bij de FIA, maar ik weet niet wat daar op beslist is.

Wel is interesant om te zien of dit nog relevant is. Er is tenslotte besloten op basis van de S2000 auto's de nieuwe WRC vorm te geven.

Die zijn vaak korter dan de verplichte 4.00 meter (een veiligheids eis!!!) voor een WRC. Zo zijn de S2000 versies van de VW polo (3916 mm), de Skoda Fabia (3992 mm) en de Ford Fiesta (3924 mm) volgens de huidige regels te kort (lijstje niet volledig).

Er kunnen dus nog best wel wat regels veranderd worden. Als ze dat doen kan meteen de maximale breedte worden veranderd.
Afbeelding
Avatar gebruiker
actionmedia4all.com
 
Berichten: 270
Geregistreerd: vr apr 20, 2007 22:07
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Luijbregts » ma jan 12, 2009 21:03

Petter Solberg waarschijnlijk met een C4 WRC 07 dit seizoen.

Rob Luijbregts
Luijbregts
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma okt 28, 2002 22:08
Woonplaats: Oslo, Noorwegen

Berichtdoor erikjan » ma jan 12, 2009 21:10

Luijbregts schreef:Petter Solberg waarschijnlijk met een C4 WRC 07 dit seizoen.

Rob Luijbregts


:D 8)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mantaboy » di jan 13, 2009 8:08

Luijbregts schreef:Petter Solberg waarschijnlijk met een C4 WRC 07 dit seizoen.

Rob Luijbregts


Zover zit je niet van de ouders af als je in noord Oslo bent. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

van merksteijn

Berichtdoor PVG » di jan 13, 2009 10:27

VM motorsport zal ook niet alles van het WRC gaan rijden volgens Chevalier. Ik lees op turbomagazine.be dat ze het inderdaad meer baja evenementen gaan rijden en dat de derde focus geannuleerd is. In Noorwegen start chevalier wel met Jr.
PVG
 
Berichten: 128
Geregistreerd: ma okt 08, 2007 7:18
Woonplaats: Breda

Re: van merksteijn

Berichtdoor Bartrallyfan » di jan 13, 2009 17:58

PVG schreef:VM motorsport zal ook niet alles van het WRC gaan rijden volgens Chevalier. Ik lees op turbomagazine.be dat ze het inderdaad meer baja evenementen gaan rijden en dat de derde focus geannuleerd is. In Noorwegen start chevalier wel met Jr.
dat was al op temaken uit het interview op rtl7 met peter sr.
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Re: van merksteijn

Berichtdoor larson » di jan 13, 2009 18:10

Bartrallyfan schreef:
PVG schreef:VM motorsport zal ook niet alles van het WRC gaan rijden volgens Chevalier. Ik lees op turbomagazine.be dat ze het inderdaad meer baja evenementen gaan rijden en dat de derde focus geannuleerd is. In Noorwegen start chevalier wel met Jr.
dat was al op temaken uit het interview op rtl7 met peter sr.


:(
Avatar gebruiker
larson
 
Berichten: 121
Geregistreerd: zo jan 22, 2006 19:07
Woonplaats: Leusden

Berichtdoor Luijbregts » di jan 13, 2009 21:20

Zover zit je niet van de ouders af als je in noord Oslo bent. :wink:


Nee, ons pap (bart) wonnt tegenwoordig terug in Belgie maar werkt nog wel hier. Hij pendelt op en neer. Ik woon in Kongsvinger waar dag 1 wordt gereden. Heb af en toe contact met Henning en krijg dus ook het een en het ander te horen. Petter is afgelopen zaterdag de hele dag bij Citroen geweest en vorige week gesprekken met Malcolm Wilson gehad.

Ik gok op Citroen.

Rob
Luijbregts
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma okt 28, 2002 22:08
Woonplaats: Oslo, Noorwegen

Berichtdoor Manfred_D » wo jan 14, 2009 7:57

Ik heb het gevoel dat 2009 een waardeloos rally jaar wordt in Nederland, wat ik erg zou betreuren. Hulst weg, toppers rijden in Buitenland, VM wil meer baja gaan rijden. Ik geloof dat we vakantiehuisjes in Frankrijk, Italie, Duitsland en Belgie moeten huren/kopen! :cry:
Manfred_D
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 10:45

Berichtdoor mantaboy » wo jan 14, 2009 10:24

Luijbregts schreef:
Zover zit je niet van de ouders af als je in noord Oslo bent. :wink:


Nee, ons pap (bart) wonnt tegenwoordig terug in Belgie maar werkt nog wel hier. Hij pendelt op en neer. Ik woon in Kongsvinger waar dag 1 wordt gereden. Heb af en toe contact met Henning en krijg dus ook het een en het ander te horen. Petter is afgelopen zaterdag de hele dag bij Citroen geweest en vorige week gesprekken met Malcolm Wilson gehad.

Ik gok op Citroen.

Rob


Ik heb kenissen in Vestbygda en en Randaberg bij Stavanger. De familie in Vestbygda zijn goed bevriend met de ouders van Petter en Henning. Daarom hoor je wel eens wat uit die hoek en als ik er op bezoek ga (ongeveer 2x per jaar) zien we Henning ook nog wel als hij thuis is. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron