WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor joostkusters » wo jan 14, 2009 11:49

Luijbregts schreef:
Zover zit je niet van de ouders af als je in noord Oslo bent. :wink:


Nee, ons pap (bart) wonnt tegenwoordig terug in Belgie maar werkt nog wel hier. Hij pendelt op en neer. Ik woon in Kongsvinger waar dag 1 wordt gereden. Heb af en toe contact met Henning en krijg dus ook het een en het ander te horen. Petter is afgelopen zaterdag de hele dag bij Citroen geweest en vorige week gesprekken met Malcolm Wilson gehad.

Ik gok op Citroen.

Rob


als ik in een ander topic schreef was ie ook bij ostberg op de koffie geweest, dus nog een kans in een subaru. er liepen schijnbaar wat sponsoren warm vanuit noorwegen.

btw rob, ken jij een sponsor van henning die deur en raamkozijnen maakt?
joostkusters
 
Berichten: 677
Geregistreerd: di jan 22, 2002 1:35
Woonplaats: Boxmeer

Berichtdoor Luijbregts » wo jan 14, 2009 12:38

als ik in een ander topic schreef was ie ook bij ostberg op de koffie geweest, dus nog een kans in een subaru. er liepen schijnbaar wat sponsoren warm vanuit noorwegen.

btw rob, ken jij een sponsor van henning die deur en raamkozijnen maakt?
[/quote]

Adapta met Mads Østberg heeft hij eigenlijk meteen al van de hand gewezen. Hij heeft meteen duidelijk gemaakt dat hij in een WIN auto wil rijden. Laatste gerucht vandaag is dat Petter een C4 heeft gekocht inmiddels en deels back up krijgt van Citroen tijdens de Rally's beginnend vanaf Rally Norway. Denk dat Loeb het dan toch wel moeijlijk gaat krijgen hoop ik en zeker de Fordjes :-)

Nee. Ken zo 1 2 3 geen sponsor van Henning die kozijnen maakt.

Grt. Rob
Luijbregts
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma okt 28, 2002 22:08
Woonplaats: Oslo, Noorwegen

Berichtdoor EvoV6 » zo jan 25, 2009 20:58

Solberg discussing 2010 Proton drive

By Steven English and David Evans Friday, January 16th 2009, 16:08 GMT

Petter Solberg is in talks with Proton over a potential World Rally Championship programme in 2010.

The 2003 world champion met with the Malaysian manufacturer's directors last week and is believed to be looking at a part-time campaign this season, coupled with testing and development work on the Satria S2000 for next year.

He is due to test a MEM-built S2000-spec car at some point next month, with a view to a deal for 2010, but Solberg says nothing has been finalised yet.

"The Proton is a nice car, it's a very detailed car," he told Autosport. "I met with them and that's it. For the future, it's hard to say."

Proton director Datuk Hj Adbul Razak Dawood admitted that the WRC is Proton's goal, and believes a successful programme could help the manufacturer to establish their reputation in Europe in the same way as Subaru did in the 1990s.

"The Satria is not known as a performance car, but we have a very big following in Asia and this car would turn that into the sort of cult following that Subaru developed," he said.

"The WRC is very interesting, we'd be fighting with the big boys - the chance to take on manufacturers like Ford and Citroen, albeit using a much smaller budget, is something we would welcome."

Solberg is continuing to work towards a drive in his home WRC round in Norway next month, having submitted an entry but not specified a car. He has been linked with a Citroen C4 seat, but says he has no deal with the French firm either.

"The problem is with the number of cars - there are just so many of them out there. I am trying to get a top car to try to win the rally," said Solberg.

"If that's not possible, I'm looking at another car to put on a show for the fans [believed to be a Xsara WRC]. This is not the option I want, but it might be the only one."

Bron: autosport.com
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Solberg

Berichtdoor Hengelman » zo jan 25, 2009 21:44

Volgens de website van Petter Solberg is het een Xsara '06 geworden.

http://www.pettersolberg.com/html/2009/01/25/det-blir-en-citroen-xsara/

Edwin
Avatar gebruiker
Hengelman
 
Berichten: 8
Geregistreerd: wo sep 19, 2007 21:04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Solberg

Berichtdoor Richard Haarman » zo jan 25, 2009 21:50

Hengelman schreef:Volgens de website van Petter Solberg is het een Xsara '06 geworden.

http://www.pettersolberg.com/html/2009/01/25/det-blir-en-citroen-xsara/

Edwin
Had liever een C4 gezien voor Petter maar een Xsara is nog steeds een sterke auto
Richard Haarman
 
Berichten: 66
Geregistreerd: do nov 27, 2008 21:31
Woonplaats: Delden

Berichtdoor MartijnS » zo jan 25, 2009 21:53

Voor de afwisseling in het veld wel mooi, rijden al genoeg C4's ;)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor GérardWRM » ma jan 26, 2009 13:08

hij rijdt en dat is het belangrijkste !! :D
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor Jan Willem » ma jan 26, 2009 22:54

Op wrc.com staat een uitgebreider bericht, hij heeft nog niet het hele seizoen rond maar start in ieder geval in Noorwegen met de Xsara en eventueel daarna de 10 resterende rallies ook.
Ik ben benieuwd!
Avatar gebruiker
Jan Willem
 
Berichten: 565
Geregistreerd: zo sep 28, 2008 20:21
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor r199 » vr jan 30, 2009 19:11

ff een berichtje van de vm motorsportsite gehaald het is dus nog niet zeker of er weleens een s2000+ komt of een gewoone s2000 :shock: :shock:

S2000 still possibility as WRC formula
Date: 30 Januari 2009




FIA president Max Mosley has stated that Super 2000 cars could still become the main formula for the World Rally Championship next season.



Despite a WRC technical working group meeting last week pointing to the use of a kit of bolt-on parts to a Super 2000 car to make the new World Rally Car, Mosley insists the potential for a straight S2000 to take over at the pinnacle of the sport remains very real as the FIA seeks to further drive down the costs of competition in WRC.

In an exclusive interview with Autosport magazine, Mosley said: "There was a specific World Council decision not to go that [straight Super 2000] route in December, but it may be that, because of what's happened since (Subaru and Suzuki pulling out of WRC), people might like to revise their opinion.

"There was a major discussion in the World Council about whether the kit for the Super 2000 car should be available or whether everybody should just run in a straight Super 2000 formula without the kit. The majority felt the kit should be available.

"Now, though, that may come into question. That may be re-discussed. Clearly, however, [if] they do [add the kit], it's an added expense for the manufacturer and it's also clearly an expense for the private entrant.

"On the other hand, if it's a genuine kit that does bolt on and off, maybe it's not so bad. But we're having a very close look at that as well."

Mosley refuted the argument that Super 2000 cars were not spectacular enough, with five-time world champion Sebastien Loeb even stating that he would walk away from the sport rather than compete in a championship run for S2000 machinery.

"What makes the car spectacular is, one the driver and, two, the conditions," added Mosley.

"Giving the car a bolt-on wing and a few more horsepower does not make any difference at all. But we're a democracy and that was the view of the World Council, but as I said it might be that we now need to take a different look at it.

"If we did go to Super 2000 we would have less cost for the people in the championship and there are manufacturers saying given that (a championship running Super 2000 cars without a kit), we would come in to WRC."

A final decision on the final technical specification of the next generation of World Rally Cars to run from the start of next season is expected from the March World Council meeting.
Avatar gebruiker
r199
 
Berichten: 450
Geregistreerd: do nov 22, 2007 22:08
Woonplaats: vrveen

Berichtdoor briljant » vr jan 30, 2009 19:32

Het wordt tijd dat Mosley zich met andere zaken gaat bezig houden, i.p.v. de rallysport te verzieken.
Ze hadden hem vorig jaar al uit zijn functie moeten zetten.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Mark Verhoeven » vr jan 30, 2009 19:49

briljant schreef:Het wordt tijd dat Mosley zich met andere zaken gaat bezig houden, i.p.v. de rallysport te verzieken.
Ze hadden hem vorig jaar al uit zijn functie moeten zetten.


Hij houdt zich toch nog wel eens met andere zaken bezig... :roll: :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor briljant » vr jan 30, 2009 19:51

Schaf het WRC dan maar af.
Want we hebben toch het IRC al.(intercontinental rally challenge)
Hier rijden alle S2000 al.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor AC » za jan 31, 2009 1:23

briljant schreef:Schaf het WRC dan maar af.
Want we hebben toch het IRC al.(intercontinental rally challenge)
Hier rijden alle S2000 al.


Maar dit is toch geen alternatief voor het WRC. Het is heel aardig hoe ze dit kampioenschap hebben opgezet, met alle media aandacht er omheen. Zeker omdat het WRC op dit moment iets minder aantrekkelijk is (al zie ik nog steeds een enorm verschil tussen de geopende topics over enerzijds de Monte-Carlo, anderzijds Ierland), maar van een 'vervanging' is het m.i. absoluut geen sprake.

Ik moet ook zeggen dat ik ernstige twijfels had over de S2000's. Maar na Monte-Carlo denk ik dat directe vervanging van de WRC's door S2000's, het kampioenschap plotseling enorm veel leuker wordt (mede door het aantal fabrikanten).

Want een WRC tegen een S2000 met 'bolt on kit' wordt nooit compatibel. Een zal altijd sneller blijken dan ander...

En dat Loeb dat misschien wat minder vind komt wellicht door het feit dat dominantie minder evident voor hem wordt........
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor vloedgraven » za jan 31, 2009 2:17

Luijbregts schreef:
als ik in een ander topic schreef was ie ook bij ostberg op de koffie geweest, dus nog een kans in een subaru. er liepen schijnbaar wat sponsoren warm vanuit noorwegen.

btw rob, ken jij een sponsor van henning die deur en raamkozijnen maakt?


Adapta met Mads Østberg heeft hij eigenlijk meteen al van de hand gewezen. Hij heeft meteen duidelijk gemaakt dat hij in een WIN auto wil rijden. Laatste gerucht vandaag is dat Petter een C4 heeft gekocht inmiddels en deels back up krijgt van Citroen tijdens de Rally's beginnend vanaf Rally Norway. Denk dat Loeb het dan toch wel moeijlijk gaat krijgen hoop ik en zeker de Fordjes :-)

Nee. Ken zo 1 2 3 geen sponsor van Henning die kozijnen maakt.

Grt. Rob[/quote]hee rob en jij ga je nog een keer rijden in de vinskong ps dat is nog een rally op mijn vedrlangslijsje
vloedgraven
 
Berichten: 30
Geregistreerd: wo apr 03, 2002 20:16
Woonplaats: nijverdal

Berichtdoor briljant » za jan 31, 2009 9:50

AC schreef:
briljant schreef:Schaf het WRC dan maar af.
Want we hebben toch het IRC al.(intercontinental rally challenge)
Hier rijden alle S2000 al.


Maar dit is toch geen alternatief voor het WRC. Het is heel aardig hoe ze dit kampioenschap hebben opgezet, met alle media aandacht er omheen. Zeker omdat het WRC op dit moment iets minder aantrekkelijk is (al zie ik nog steeds een enorm verschil tussen de geopende topics over enerzijds de Monte-Carlo, anderzijds Ierland), maar van een 'vervanging' is het m.i. absoluut geen sprake.

Ik moet ook zeggen dat ik ernstige twijfels had over de S2000's. Maar na Monte-Carlo denk ik dat directe vervanging van de WRC's door S2000's, het kampioenschap plotseling enorm veel leuker wordt (mede door het aantal fabrikanten).

Want een WRC tegen een S2000 met 'bolt on kit' wordt nooit compatibel. Een zal altijd sneller blijken dan ander...

En dat Loeb dat misschien wat minder vind komt wellicht door het feit dat dominantie minder evident voor hem wordt........
het was cynisch bedoeld.
Maar om 2 S2000 kampioenschappen in te voeren lijk me ook zinloos.
Als de S2000 door de "echte" fabrieksteams onderhanden genomen worden stijgen de prijzen in no time.
Monte Carlo was leuk doordat het glad en donker was.
Was met WRC's vermoedelijk nog spectaculairder geweest.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron