WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » wo jun 24, 2009 21:22

Volgend jaar he :D
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor mmrizio » wo jun 24, 2009 21:51

Dus alleen 2010 word je geacht met 2.0 liter NA motoren te rijden. Dan geldt ook een overgangsregeling van de huidige WRC's?
In 2011 mag/moet je met een 1.6T rijden. Dat nodigt niet echt uit voor Citroen en Ford om een 2 liter te ontwikkelen.

Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor borbase » wo jun 24, 2009 21:55

zit de fia hier nu ook al te klooien :twisted:
borbase
 
Berichten: 371
Geregistreerd: vr jul 27, 2007 18:11
Woonplaats: geldrop

Berichtdoor erikjan » wo jun 24, 2009 21:56

mmrizio schreef:Dus alleen 2010 word je geacht met 2.0 liter NA motoren te rijden. Dan geldt ook een overgangsregeling van de huidige WRC's?
In 2011 mag/moet je met een 1.6T rijden. Dat nodigt niet echt uit voor Citroen en Ford om een 2 liter te ontwikkelen.

Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?

Maurice


Citroen heeft toch al de 2.0 van de Peugeot 207 S2000 paraat ?

:wink:
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jun 24, 2009 22:36

mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?

Maurice


Ja, precies! Het maximaal koppel zal iets lager uitvallen, maar het vermogen zal nagenoeg hetzelfde zijn. De motoren zullen wat makkelijker (en meer) toeren maken, wat waarschijnlijk de sound ten goede zal komen. :D

Vind het een goed initiatief, maar zie eigenlijk nog niet goed in waarom de FIA het zo wil.... Kostenbesparing kan je het niet noemen als er een volledig nieuwe motor ontwikkeld moet worden door de meeste contructeurs... :?
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor rally for ever » wo jun 24, 2009 22:41

Mark Verhoeven schreef:
mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?

Maurice


Ja, precies! Het maximaal koppel zal iets lager uitvallen, maar het vermogen zal nagenoeg hetzelfde zijn. De motoren zullen wat makkelijker (en meer) toeren maken, wat waarschijnlijk de sound ten goede zal komen. :D

Vind het een goed initiatief, maar zie eigenlijk nog niet goed in waarom de FIA het zo wil.... Kostenbesparing kan je het niet noemen als er een volledig nieuwe motor ontwikkeld moet worden door de meeste contructeurs... :?


Misschien wel voor evt nieuw in te stappen constructeurs?
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor AC » wo jun 24, 2009 22:42

Mark Verhoeven schreef:
mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?

Maurice


Ja, precies! Het maximaal koppel zal iets lager uitvallen, maar het vermogen zal nagenoeg hetzelfde zijn. De motoren zullen wat makkelijker (en meer) toeren maken, wat waarschijnlijk de sound ten goede zal komen. :D

Vind het een goed initiatief, maar zie eigenlijk nog niet goed in waarom de FIA het zo wil.... Kostenbesparing kan je het niet noemen als er een volledig nieuwe motor ontwikkeld moet worden door de meeste contructeurs... :?


Maar zet je zo de teller niet weer op nul waardoor het door meerdere constructeurs een aantrekkelijk instapmoment wordt?
Daarnaast werd in het persbericht gezegd dat de motor dichter bij de productie auto staat, een 1.6je. Als je dit een geldige reden vind...
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jun 24, 2009 22:48

rally for ever schreef:
Mark Verhoeven schreef:
mmrizio schreef:Ik ben benieuwd naar de details van de 1.6T. Als ze de restrictor hetzelfde houden als nu, kan er ongeveer even veel vermogen geperst worden, alleen met meer toeren?

Maurice


Ja, precies! Het maximaal koppel zal iets lager uitvallen, maar het vermogen zal nagenoeg hetzelfde zijn. De motoren zullen wat makkelijker (en meer) toeren maken, wat waarschijnlijk de sound ten goede zal komen. :D

Vind het een goed initiatief, maar zie eigenlijk nog niet goed in waarom de FIA het zo wil.... Kostenbesparing kan je het niet noemen als er een volledig nieuwe motor ontwikkeld moet worden door de meeste contructeurs... :?


Misschien wel voor evt nieuw in te stappen constructeurs?


Denk niet dat het in kosten wat uitmaakt of een nieuwe constructeur een 2 liter of een 1.6 moet ontwikkelen... Tenzij er aanzienlijk minder is toegestaan in die "nieuwe" motor.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Wout de Klerk » do jun 25, 2009 6:58

mantaboy schreef:Dat juig ik toe! Behalve KP Rucphen en Etten-Leur liggen beiden in een andere gemeente, vergunning probleem. Ostaaijen en De Hel aan elkaar zou ik wel eens willen zien. Jammer dat er een doorgaande weg tussen KP Klein Zundert en Rijsbergen ligt. :wink:


Bij een nationaal evenement gelden denk ik wel andere regels.

(hoe heet die proef boven Rijsbergen dan ook al weer, pakken we die)
Avatar gebruiker
Wout de Klerk
 
Berichten: 614
Geregistreerd: di okt 19, 2004 12:52

Berichtdoor mantaboy » do jun 25, 2009 7:45

Wout de Klerk schreef:
mantaboy schreef:Dat juig ik toe! Behalve KP Rucphen en Etten-Leur liggen beiden in een andere gemeente, vergunning probleem. Ostaaijen en De Hel aan elkaar zou ik wel eens willen zien. Jammer dat er een doorgaande weg tussen KP Klein Zundert en Rijsbergen ligt. :wink:


Bij een nationaal evenement gelden denk ik wel andere regels.

(hoe heet die proef boven Rijsbergen dan ook al weer, pakken we die)


Bedoel je de vroegere KP De Lent?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor WRC fan » do jun 25, 2009 10:09

Een WRC in Nederland moet te doen zijn. Een paar wegen afsluiten kan ook voor de Tour de France dus voor een Nederlandse WRC rally kan het ook.
Wie zou zo'n rally eigenlijk moeten regelen? De KNAF.
Ik weet bij mij in de buurt ook nog wel een paar proeven die i.v.m. met wegen afsluiten voor zo'n grote rally wel te doen zijn maar met een kleine rally niet. En waarschijnlijk geld dat voor veel meer proeven.
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor Wolter » do jun 25, 2009 11:03

WRC fan schreef:Een WRC in Nederland moet te doen zijn. Een paar wegen afsluiten kan ook voor de Tour de France dus voor een Nederlandse WRC rally kan het ook.

Gelukkig zijn de Tour en het WRC goed met elkaar te vergelijken... :roll:
Publieke opinie is anders, bekendheid is minder, organisatorisch gaat het iets anders, etc...
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Jan Willem » do jun 25, 2009 11:16

Dan gaat de SGP weer in opstand komen bij de zondag-proeven :D

Het zou allemaal erg leuk zijn voor ons Nederlanders, maar wat hebben de Nederlandse wegen nou te bieden aan het WRC?
Avatar gebruiker
Jan Willem
 
Berichten: 565
Geregistreerd: zo sep 28, 2008 20:21
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor MartijnS » do jun 25, 2009 12:13

Helemaal niks, simpel :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor ZZR Fan » do jun 25, 2009 12:45

Jan Willem schreef:Dan gaat de SGP weer in opstand komen bij de zondag-proeven :D


Wat ik gelezen heb kun je vanaf komend, het jaar daarna, dit probleem omzeilen. Dan mag een WK rally ook op zaterdag eindigen.
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten