WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor YellowLeonVT » za jan 31, 2009 10:21

AC schreef:En dat Loeb dat misschien wat minder vind komt wellicht door het feit dat dominantie minder evident voor hem wordt........


Volgens mij gaat Loeb met alles wat ie rijdt wel hard. Is gewoon een natuurtalent.
Afbeelding
www.trackdaygadgets.com
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor WRC fan » za jan 31, 2009 19:39

De merken die meedoen in het IRC hebben eens ook allemaal meegedaan in het WRC. Dus ben benieuwd of de FIA de kosten onder de duim kan houden en anders zullen er waarscheinlijk op de lange duur weer maar drie merken overblijven.
Persoonlijk vind ik de S2000 minder spectaculair dan de WRC.
Avatar gebruiker
WRC fan
 
Berichten: 1602
Geregistreerd: wo jun 11, 2008 16:38

Berichtdoor Manfred_D » zo feb 01, 2009 9:55

briljant schreef:
AC schreef:
briljant schreef:Schaf het WRC dan maar af.
Want we hebben toch het IRC al.(intercontinental rally challenge)
Hier rijden alle S2000 al.


Maar dit is toch geen alternatief voor het WRC. Het is heel aardig hoe ze dit kampioenschap hebben opgezet, met alle media aandacht er omheen. Zeker omdat het WRC op dit moment iets minder aantrekkelijk is (al zie ik nog steeds een enorm verschil tussen de geopende topics over enerzijds de Monte-Carlo, anderzijds Ierland), maar van een 'vervanging' is het m.i. absoluut geen sprake.

Ik moet ook zeggen dat ik ernstige twijfels had over de S2000's. Maar na Monte-Carlo denk ik dat directe vervanging van de WRC's door S2000's, het kampioenschap plotseling enorm veel leuker wordt (mede door het aantal fabrikanten).

Want een WRC tegen een S2000 met 'bolt on kit' wordt nooit compatibel. Een zal altijd sneller blijken dan ander...

En dat Loeb dat misschien wat minder vind komt wellicht door het feit dat dominantie minder evident voor hem wordt........
het was cynisch bedoeld.
Maar om 2 S2000 kampioenschappen in te voeren lijk me ook zinloos.
Als de S2000 door de "echte" fabrieksteams onderhanden genomen worden stijgen de prijzen in no time.
Monte Carlo was leuk doordat het glad en donker was.
Was met WRC's vermoedelijk nog spectaculairder geweest.


Het is wel een voordeel als ze in de sneeuw rijden, dan breekt de achterkant van zo'n S2000 ook eens een keer uit en lijkt het nog wat.... :lol:
Manfred_D
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 10:45

Berichtdoor Bartrallyfan » zo feb 01, 2009 12:19

Het zou dan mischien minder spectaculair worden met de s2000 al dan niet in + versie (ik denk dat het wel mee valt) maar het kampioenschap krijgt waarschijnlijk wel meer spanning. Want wat het nu weer is is werkelijk waardeloos!!!!
rallyfanteam "de bende rond venray"
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Berichtdoor briljant » di feb 03, 2009 18:28

Ford en Citroën zit blijkbaar niet te wachten op het plan van Mosley.
Ford is in 2010 nog niet klaar met de Fiësta S2000.
En Citroën ziet niets in een S2000 zonder plus (daar hebben ze Peugeot al voor in het PCA concern)
Dus dan zouden de laatste 2 fabrieksteams afvallen.
bron: www.rallye-magazin.de
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor jsimane » di feb 03, 2009 20:07

Waarom zou het minder worden, iedereen liep toen de groep B werd verboden ook te panikeren, terwijl twee tot drie jaar later de toenmalige groep A auto's al bijna even hard over de proeven gingen. Het zal het eerste jaar best wennen zijn maar de ontwikkeling gaat door en fabrikanten zullen altijd het uiterste eruit willen halen.

Zo erg is het niet als Loeb besluit om niet meer te starten als de WRC's er niet meer zijn, er zal echt wel een andere rijder opstaan (misschien Weys of Abbring :) ) is het zo spannend dan dat bij bijna iedere wedstrijd de nummer 1 al bekend is?
Avatar gebruiker
jsimane
 
Berichten: 52
Geregistreerd: ma dec 10, 2007 0:00
Woonplaats: Bangkok, Din Daeng

Berichtdoor ChrisZW » di feb 03, 2009 20:47

Ze weten al jaren dat in 2010 de nieuwe auto's gaan komen, moeten ze nu ook niet gaan lopen zeuren dat ze nog niet klaar zijn.
Daarbij heeft McShae met die Proton al bewezen snel te kunnen zijn (in natte omstandigheden welteverstaan), en dat met een auto die nog volop in ontwikkeling is.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de eerste echte confrontatie tussen de fabrieks S2000 auto's en de fabrieks WRC's, als die confrontatie ooit komt.
Avatar gebruiker
ChrisZW
 
Berichten: 548
Geregistreerd: zo maart 19, 2006 11:47
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor AC » di maart 03, 2009 14:47

Weet niet zo goed waar ik het moet zetten, dan maar hier:

Heb gezien na na enig speurwerk dat Mikkelsen PWRC reed in Noorwegen. Waarom had hij in Noorwegen dan geen PWRC startnummer (59)?

En mag je je per wedstrijd inschrijven voor het PWRC, dacht dat het een kampioenschap was voor de groep N auto's waarvoor je je aan het begin van het jaar moet inschrijven?

En dan Cyprus geen PWRC, maar wel rijden. Kan iemand hier voor mij een lichtje op schijnen?
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor nkroeze » di maart 03, 2009 14:50

Ik dacht dat Mikkelsen geen PWRC reed eigenlijk, vooral omdat hij nu in het leger zit, en niet overal aan de start kan staan....
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor MartijnS » di maart 03, 2009 14:56

Heb gelezen dat Mikkelsen zich wel voor Cyprus in heeft geschreven, maar er waarschijnlijk niet zal starten.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor MartijnS » di maart 03, 2009 15:00

Ze zijn trouwens ook bezig om met het Red Bull Rally Team te starten in Portugal in de Fabia S2000. Maar ook daar nog geen zekerheid over.
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor Hein » di maart 03, 2009 15:36

AC schreef:Weet niet zo goed waar ik het moet zetten, dan maar hier:

Heb gezien na na enig speurwerk dat Mikkelsen PWRC reed in Noorwegen. Waarom had hij in Noorwegen dan geen PWRC startnummer (59)?

En mag je je per wedstrijd inschrijven voor het PWRC, dacht dat het een kampioenschap was voor de groep N auto's waarvoor je je aan het begin van het jaar moet inschrijven?

En dan Cyprus geen PWRC, maar wel rijden. Kan iemand hier voor mij een lichtje op schijnen?


2009 P-WRC Calendar

Rally Norway 13 - 15/2/09

Cyprus Rally 13 - 15/3/09

Vodafone Rally de Portugal 2 - 5/4/09

Rally Argentina 24 - 26/4/09

Rally d'Italia Sardegna 22 - 24/5/09

Acropolis Rally of Greece 12 - 14/6/09

Repco Rally Australia 4 - 6/9/09

Wales Rally GB 23 - 25/10/09


Cyprus is wel degelijk PWRC. PWRC rijdt, in tegenstelling tot vorig jaar toen het alleen in Finland het geval was, vier keer op het zelfde moment als de JWRC jongens. Is trouwens niet al te lekker voor Prokop die voor beide kampioenschappen ingeschreven staat.

Volgens mij mag, net als in JWRC, per wedstrijd 1 nationale gastrijder voor de punten rijden. Maar of dat klopt heb ik even zo niet kunnen vinden.
Be yourself, there are too many others
Hein
 
Berichten: 2352
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:27
Woonplaats: Elst Gld

Berichtdoor AC » di maart 03, 2009 18:20

Hein schreef:
AC schreef:Weet niet zo goed waar ik het moet zetten, dan maar hier:

Heb gezien na na enig speurwerk dat Mikkelsen PWRC reed in Noorwegen. Waarom had hij in Noorwegen dan geen PWRC startnummer (59)?

En mag je je per wedstrijd inschrijven voor het PWRC, dacht dat het een kampioenschap was voor de groep N auto's waarvoor je je aan het begin van het jaar moet inschrijven?

En dan Cyprus geen PWRC, maar wel rijden. Kan iemand hier voor mij een lichtje op schijnen?


2009 P-WRC Calendar

Rally Norway 13 - 15/2/09

Cyprus Rally 13 - 15/3/09

Vodafone Rally de Portugal 2 - 5/4/09

Rally Argentina 24 - 26/4/09

Rally d'Italia Sardegna 22 - 24/5/09

Acropolis Rally of Greece 12 - 14/6/09

Repco Rally Australia 4 - 6/9/09

Wales Rally GB 23 - 25/10/09


Cyprus is wel degelijk PWRC. PWRC rijdt, in tegenstelling tot vorig jaar toen het alleen in Finland het geval was, vier keer op het zelfde moment als de JWRC jongens. Is trouwens niet al te lekker voor Prokop die voor beide kampioenschappen ingeschreven staat.

Volgens mij mag, net als in JWRC, per wedstrijd 1 nationale gastrijder voor de punten rijden. Maar of dat klopt heb ik even zo niet kunnen vinden.


Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.
Bij het dik gedrukte deel in mijn vraag bedoelde ik Mikkelsen en niet de rally als geheel. Je beantwoord de vraag overgens wel... :wink:
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor AC » di maart 03, 2009 18:21

nkroeze schreef:Ik dacht dat Mikkelsen geen PWRC reed eigenlijk, vooral omdat hij nu in het leger zit, en niet overal aan de start kan staan....


wrc.com schreef:This year Mikkelsen, 19, is competing in the Norwegian national Subaru Cup series, which combines rally and circuit racing, but hopes to enter more WRC rallies later in the season.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
Avatar gebruiker
AC
 
Berichten: 501
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 17:16
Woonplaats: Montpellier, Frankrijk

Berichtdoor nkroeze » wo maart 04, 2009 9:23

AC schreef:
nkroeze schreef:Ik dacht dat Mikkelsen geen PWRC reed eigenlijk, vooral omdat hij nu in het leger zit, en niet overal aan de start kan staan....


wrc.com schreef:This year Mikkelsen, 19, is competing in the Norwegian national Subaru Cup series, which combines rally and circuit racing, but hopes to enter more WRC rallies later in the season.


Hopes inderdaad, daarom heeft hij dus niet ingescrheven voor het PWRC, zoals ik al zei :)
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten