WRC - Wales Rally GB

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

WRC - Wales Rally GB

Berichtdoor fliefhooghe » vr okt 22, 2010 8:15

Nog mensen die weekens van 11-14 nov naar Wales afzakken?
fliefhooghe

Berichtdoor WRC fan » ma okt 25, 2010 10:50

Wordt een mooie strijd om de plaatsen twee, drie en vier. Latvala, Solberg en Ogier zullen allemaal voor de winst gaan om tweede te staan in het kampioenschap. Latvala staat 11 punten achter op Ogier en Solberg staat weer 5 punten achter op Latvala.
WRC fan

Berichtdoor Robert_ » wo nov 10, 2010 21:37

Ken Block is in aanloop naar de WRC Rally gecrasht op het test terrein van M-sport... :roll:

http://www.wrc.com/news/testing-crash-f ... ?fid=13890
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Robert_

Berichtdoor briljant » wo nov 10, 2010 21:56

Dat hij in Spanje voor het eerst in de punten heeft gereden is veel meer een verrassing. :roll:

Er is van alle deelnemers aan de wk poule slechts 1 deelnemer die denkt dat Block in Wales bij de eerste 8 rijdt.
(op de 8e plek)
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor scoobyfreak04 » wo nov 10, 2010 22:59

briljant schreef:Dat hij in Spanje voor het eerst in de punten heeft gereden is veel meer een verrassing. :roll:

Er is van alle deelnemers aan de wk poule slechts 1 deelnemer die denkt dat Block in Wales bij de eerste 8 rijdt.
(op de 8e plek)
En nog was hij rapper in Duitsland dan Van Eldik, Ten Brinke en alle andere nederlandse wrc's. Zo slecht moet hij dan toch niet zijn?

btw duitslland was zijn 1ste asfalt rally ooit.
scoobyfreak04

Berichtdoor WRC fan » wo nov 10, 2010 23:14

Rallyrijden is gewoon moeilijk. Dat zie je bij elke onervaren rallyrijder. Als Abbring of Weijs in een WRC mogen rijden zul je ook zien dat ze de eerste paar rally's crashen of slechte resultaten boeken. Voor Block begint het pas volgend jaar. Geef hem een kans. De verwachtingen zijn hooggespannen door zijn Gymkana filmpjes maar hij zegt zelf elke keer dat hij dit jaar gewoon ziet als leerjaar.
WRC fan

Berichtdoor briljant » wo nov 10, 2010 23:24

scoobyfreak04 schreef:
briljant schreef:Dat hij in Spanje voor het eerst in de punten heeft gereden is veel meer een verrassing. :roll:

(op de 8e plek)
En nog was hij rapper in Duitsland dan Van Eldik, Ten Brinke en alle andere nederlandse wrc's. Zo slecht moet hij dan toch niet zijn?

btw duitslland was zijn 1ste asfalt rally ooit.
snelheid is ook niet altijd alles, als je niet of nauwelijks de finish haalt kun je i.d.d. best af en toe snelle tijden rijden maar dat maakt je dan geen goede rijder.

(je hebt mij ook nog nooit horen zeggen Mark of Bernard toprijders zijn, maar ik ben wel blij dat ze met dit materiaal aan de start staan)
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor EvoV6 » wo nov 10, 2010 23:55

ik was 2 jaar geleden nog zo verbaasd in Duitsland dat zelfs een Al Quasimi sneller reed dan onze asfaltjongens zoals van Eldik en Merkesteijn...

En dat een "trage"asfaltrijder zoals Wilson e H Sollberg nog megaveel sneller waren dan Al Quasimi enz..

Dat zegt gewoon heel veel over t hoge niveau van t wk, En ervaring enz..
EvoV6

Berichtdoor mmrizio » wo nov 10, 2010 23:57

WRC fan schreef:Rallyrijden is gewoon moeilijk. Dat zie je bij elke onervaren rallyrijder. Als Abbring of Weijs in een WRC mogen rijden zul je ook zien dat ze de eerste paar rally's crashen of slechte resultaten boeken. Voor Block begint het pas volgend jaar. Geef hem een kans. De verwachtingen zijn hooggespannen door zijn Gymkana filmpjes maar hij zegt zelf elke keer dat hij dit jaar gewoon ziet als leerjaar.

Eens. Alleen van Loeb kan ik het me niet herinneren, maar verder zijn ze allemaal in hun eerste jaar 'tegengevallen'. Wie herinnert zich niet de eerste WRC jaren van Atkinson, Hirvonen en iets langer geleden Petter Solberg. Allemaal aangekondigd als 'the next big thing', allemaal een heel zwaar eerste jaar gehad! Zelfs Ogier had een behoorlijk wisselvallig eerste jaar.

Dus laten we niet van Block of de Nederlanders verwachten dat ze meteen de sterren van de hemel rijden...

Maurice
mmrizio

Berichtdoor EvoV6 » do nov 11, 2010 0:09

idd, en Markko Martin..junior bij Subaru, chrash crash en toen naar Ford
(jammer dat die niet meer rijdt!! maar ja zo zijn er meer, oa Galli!)
EvoV6

Berichtdoor Wim » do nov 11, 2010 10:02

EvoV6 schreef:ik was 2 jaar geleden nog zo verbaasd in Duitsland dat zelfs een Al Quasimi sneller reed dan onze asfaltjongens zoals van Eldik en Merkesteijn...

En dat een "trage"asfaltrijder zoals Wilson e H Sollberg nog megaveel sneller waren dan Al Quasimi enz..

Dat zegt gewoon heel veel over t hoge niveau van t wk, En ervaring enz..

Het WK is zwakker dan ooit. :roll:
Wim

Berichtdoor WRC fan » do nov 11, 2010 10:44

Het WK is dit jaar juist sterker dan ooit. Dat zie je maar aan de positie van Hirvonen. En volgend jaar met de nieuwe auto's wordt het allemaal nog beter.

@Maurice. Je vergat Latvala nog. Die is daar misschien nog wel het beste voorbeeld van. Kan volgend jaar gewoon voor de titel gaan strijden. En Loeb is pas op zijn 27 WRC gaan rijden hè. Hij heeft eerste iets van drie jaar J-WRC gereden waarin hij pas in het laatste jaar kampioen is geworden. En volgens mij was Loeb al 30 toen hij in een WRC stapte. Dat is dus ook niet helemaal te vergelijken. En verder is Loeb natuurlijk een verhaal apart, hij is de beste rallyrijder die er ooit geweest is.
WRC fan

Berichtdoor ZZR Fan » do nov 11, 2010 11:38

Het WK is niet sterker. De Citroëns zijn zoveel sterker dan de Ford, waardoor mindere rijders de Fords makkelijker benaderen en/of voorbij streven.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor mmrizio » do nov 11, 2010 11:59

Loeb's eerste jaar was ook niet fantastisch, maar blijft lastig vergelijken omdat het een pilot jaar was voor Citroen, dat toen geen heel jaar mee reed.

Latvala had ik bewust niet genoemd, omdat hij ook begin dit jaar nog steeds meer foutjes maakte dan de anderen. [nu krijg ik helemaal alle Ford fanboys over me heen :oops: ]

Räikkönen is ook een mooi voorbeeld van iemand die heel goed kan rijden (karting - Formule Renault - Formule 1), maar "nog moet wennen" aan de rally sport.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Harry37 » do nov 11, 2010 12:02

Heren, kunnen we het ook hebben over de rally van WALES......... dus graag on-topic.
Voor wie nu wel of geen goede rijder het eerste jaar is of was graag een ander topic aanmaken.
Kunnen jullie daar elkaar de vlooien tenminste afvangen.
Harry37

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden