Nieuws en geruchten 2013

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Nieuws en geruchten 2013

Berichtdoor Hubert » vr nov 09, 2012 12:42

Kampioenschappen en kalenders voor 2013 bekend :

Het Dagelijks Bestuur Sektie Rally heeft na lang beraad en overleg het genoegen aan te kunnen kondigen dat de indeling van de kampioenschappen en de kalenders voor 2013 bekend zijn. Door het langere tijd onduidelijk zijn van data van wedstrijden, alsmede het vraagstuk over toe te laten auto's zorgde er voor dat het BSR nu pas haar beslissingen kon nemen.

Het Account Software Short Rally Kampioenschap
Het kampioenschap zal volgende jaar wederom uit 7 wedstrijden bestaan, waarbij de 6 beste resultaten zullen worden geteld voor de klassen en het kampioenschap. De volgende wedstrijden zullen op deze kalender verschijnen : CPZ Short Rally, Tank S Short Rally, OVD Short Rally, Autosoft Vechtdal Short Rally, Rallypro Amsterdam Shortrally, Veka Eurol Altena Short Rally en de Conrad Twente Shortrally. Zoals ook dit jaar staat het Account
Software Rally Kampioenschap alleen open voor tweewiel aangedreven voertuigen.

Het Rallyclinic Nationaal Rally Kampioenschap
Het kampioenschap zal volgend jaar uit 8 wedstrijden bestaan, waarbij de 7 beste resultaten worden geteld voor de klassen en het kampioenschap. Rallye Sulingerland is toegevoegd aan de kalender om het grote gat tussen de Tank S Rally en ELE rally in te vullen. De Kalender 2013 gaat er als volgt uitzien : Tanks S Rally, Pegasus Rally Sulingerland, ELE Rally, Autosoft Vechtdal Rally, West Brabant Rally, Unica Schutte Informatisering Hellendoorn Rally, Veka Eurol Altena Rally en de Conrad Twente Rally. Deelname aan het Rallyclinic Nationaal Rallykampioenschap is alleen mogelijk wanneer men op 1 januari 2013 in het bezit is van of in aanmerking komt voor een Club Rally Licentie. Alle voertuigen uit alle klassen zullen worden toegelaten in dit kampioenschap, met uitzondering van WRC's.

Het Open Nederlands Rally Kampioenschap
Het kampioenschap zal een iets grotere wijziging ondergaan. De kalender zal volgende jaar bestaan uit 6 Nationale rally's. aangevuld met 3 wedstrijden in Belgie. Van de 3 Belgische wedstrijden zullen de 2 beste resultaten worden meegeteld in de klasseringen, dus in het ONRK tellen 8 resultaten waarbij het schrapresultaat moet komen van een buitenlands evenement. De kalender zal de volgende wedstrijden bevatten. Tanks S Rally, Rally de Wallonie (B), Sezoenrally (B), ELE Rally, West Brabant Rally, Omloop van Vlaanderen, Unica Schutte Informatisering Hellendoorn Rally,Veka Eurol Altena Rally en de Conrad Twente Rally. Deelname aan het Open Nederlands Rally Kampioenschap is mogelijk met alle voertuigen uit divisie 1,2,3 en 4.

Een ander vraagstuk voor het BSR vormden de toe te laten auto's in het ONRK. Na overleg met de RACB en informatie van de FFSA (Frankrijk) heeft het BSR besloten om niets te wijzigen aan de toelating van de voertuigen en hun technische uitvoering. Dit houdt
zoveel in dat zowel oudere WRC's alsmede de laatste evoluties hiervan in onveranderde uitvoering aan de start kunnen verschijnen.

Het BSR wil graag de ingeslagen weg met de kampioenschappen alsmede het toelatingsbeleid doorzetten op de lange termijn en er zal dientengevolge zowel in 2013 als in 2014 volgens het bovenstaande concept gereden gaan worden, op voorwaarde dat de FIA niet met ingrijpende wijzigheden of restricties af komt in 2013.

De kalender met de definitieve data zal aan het einde van deze week worden gepubliceerd, omdat we nog op een definitieve datum zitten te wachten, maar deze conflicteert niet met de opzet van de diverse kampioenschappen.

Wij hopen er op dat u weer in grote getale zult inschrijven voor de diverse kampioenschappen. De inschrijving voor de kampioenschappen zal worden geopend in begin januari tijdens de KNAF licentie dagen, maar ook via de website www.knaf.nl
Hubert
 
Berichten: 23
Geregistreerd: wo sep 21, 2011 20:15
Woonplaats: belgium

Berichtdoor PatrickTwente » ma nov 19, 2012 22:18

Zou een leuke divisie 5 concurrent worden voor wouter ploeg.


http://rallylovers.be/Nieuwsbericht/608 ... r-EVO-X-R4
PatrickTwente
 
Berichten: 1803
Geregistreerd: zo apr 13, 2008 8:17
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor TWENGELTJE » di nov 20, 2012 0:43

PatrickTwente schreef:Zou een leuke divisie 5 concurrent worden voor wouter ploeg.


http://rallylovers.be/Nieuwsbericht/608 ... r-EVO-X-R4


Een R4 zit in een aparte klasse ( samen met S2000 ) en niet divisie 5
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor PatrickTwente » di nov 20, 2012 1:00

Dat weet ik, maar lees is met aandacht de tekst goed door en je gaat begrijpen wat ik bedoel.
PatrickTwente
 
Berichten: 1803
Geregistreerd: zo apr 13, 2008 8:17
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor lennartrallypower » di nov 20, 2012 1:08

idd ben wel benieuwd wie er dan gaat rijden in die bmw 3
lennartrallypower
 
Berichten: 184
Geregistreerd: vr maart 16, 2012 14:52
Woonplaats: nijverdal

Berichtdoor TWENGELTJE » di nov 20, 2012 9:00

Maar een M3 is gewoon gehomologeerd ( geweest )
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor metisse » di nov 20, 2012 9:26

Het is weer SPECULAASTIJD.
Er staat niets anders dan dat v/d Heuvel de BMW heeft ingeruild.
Als hij naar Hong Kong wordt verkocht dan.........
staat ie niet 6 december op de boot naar Spanje.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor MartijnB » di nov 20, 2012 10:34

TWENGELTJE schreef:Maar een M3 is gewoon gehomologeerd ( geweest )


Deze M3 niet Engelbert...

Is een E46 M3. En dus 3,2 Liter. Dus geen homologatie.Ligt een blok in van een M3 CSL. Met een sequentiele 6 bak.
Heb dat ding meerdere malen in Belgie zien rijden. Dat is niet alleen een Evo killer. Maar ook een WRC killer.

Als een goeie rijder daarmee gaat rijden word dat zeer zeker een zware tegenstander voor Wouter Ploeg.
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1952
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Holkers » di nov 20, 2012 10:45

metisse schreef:Het is weer SPECULAASTIJD.
Er staat niets anders dan dat v/d Heuvel de BMW heeft ingeruild.
Als hij naar Hong Kong wordt verkocht dan.........
staat ie niet 6 december op de boot naar Spanje.


"Jasper kon me een goed voorstel doen en heeft de BMW overgenomen, deze zal in 2013 dus ergens in Nederland rijden"


Tijdje geleden hoor dat Nederland en Spanje dezelfde landheer hadden.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Holkers » di nov 20, 2012 10:46

MartijnB schreef:
Is een E46 M3. En dus 3,2 Liter. Dus geen homologatie.Ligt een blok in van een M3 CSL. Met een sequentiele 6 bak.
Heb dat ding meerdere malen in Belgie zien rijden. Dat is niet alleen een Evo killer. Maar ook een WRC killer.

Als een goeie rijder daarmee gaat rijden word dat zeer zeker een zware tegenstander voor Wouter Ploeg.


Valt deze dan (eventueel) onder de Div. 5 reglementen?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor erikjan » di nov 20, 2012 10:47

laat maar komen dat ding !

heerlijke aanvulling van het veld, en leuker dan vele EVO-taxi's
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Performance » di nov 20, 2012 11:37

MartijnB schreef:
TWENGELTJE schreef:Maar een M3 is gewoon gehomologeerd ( geweest )


Deze M3 niet Engelbert...

Is een E46 M3. En dus 3,2 Liter. Dus geen homologatie.Ligt een blok in van een M3 CSL. Met een sequentiele 6 bak.
Heb dat ding meerdere malen in Belgie zien rijden. Dat is niet alleen een Evo killer. Maar ook een WRC killer.

Als een goeie rijder daarmee gaat rijden word dat zeer zeker een zware tegenstander voor Wouter Ploeg.


Voor alle duidelijkheid. Dat M3'ke is een echte BOM !
Enkel een Van Woensel met de 130 van bij HELI - met ook een stevige motor er in - is de enige geweest die deze auto kon evenaren de laatste wedstrijden.
Laat het wel duidelijk zijn dat je er ook een piloot moet inplaatsen die zulk beest wel de baas kan.
Onderschat het niet, het is zeker niet vergelijkbaar met een Evo of WRC kwa rijgedrag, maar goed bestuurd kan hij in goede omstandigheden die inderdaad bestrijden.
Het is enorm werken en ervaring en kunde zijn hier zeker van toepassing.
Performance
 
Berichten: 44
Geregistreerd: do jun 30, 2011 8:46
Woonplaats: Bornem

Berichtdoor TWENGELTJE » di nov 20, 2012 11:52

Ik zeg dan jasper zelf maar ( 0 auto )
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor sebas » di nov 20, 2012 12:13

Performance schreef:
MartijnB schreef:
TWENGELTJE schreef:Maar een M3 is gewoon gehomologeerd ( geweest )


Deze M3 niet Engelbert...

Is een E46 M3. En dus 3,2 Liter. Dus geen homologatie.Ligt een blok in van een M3 CSL. Met een sequentiele 6 bak.
Heb dat ding meerdere malen in Belgie zien rijden. Dat is niet alleen een Evo killer. Maar ook een WRC killer.

Als een goeie rijder daarmee gaat rijden word dat zeer zeker een zware tegenstander voor Wouter Ploeg.


Voor alle duidelijkheid. Dat M3'ke is een echte BOM !
Enkel een Van Woensel met de 130 van bij HELI - met ook een stevige motor er in - is de enige geweest die deze auto kon evenaren de laatste wedstrijden.
Laat het wel duidelijk zijn dat je er ook een piloot moet inplaatsen die zulk beest wel de baas kan.
Onderschat het niet, het is zeker niet vergelijkbaar met een Evo of WRC kwa rijgedrag, maar goed bestuurd kan hij in goede omstandigheden die inderdaad bestrijden.
Het is enorm werken en ervaring en kunde zijn hier zeker van toepassing.


Erik dat lijkt me een goede taak voor jou om dat beest te temmen :wink:
sebas
 
Berichten: 1642
Geregistreerd: zo maart 17, 2002 19:16
Woonplaats: Graauw

Berichtdoor metisse » di nov 20, 2012 12:22

Holkers schreef:
metisse schreef:Het is weer SPECULAASTIJD.
Er staat niets anders dan dat v/d Heuvel de BMW heeft ingeruild.
Als hij naar Hong Kong wordt verkocht dan.........
staat ie niet 6 december op de boot naar Spanje.


"Jasper kon me een goed voorstel doen en heeft de BMW overgenomen, deze zal in 2013 dus ergens in Nederland rijden"


Tijdje geleden hoor dat Nederland en Spanje dezelfde landheer hadden.



:lol: :lol: :lol:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten