Loeb voor de 1e keer in de Peugeot 208 T16

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Loeb voor de 1e keer in de Peugeot 208 T16

Berichtdoor Whitey » zo mei 12, 2013 12:59

Wereldkampioen Sebastien Loeb kan voor de eerste keer de Peugeot 208 T16 testen, waar hij van de zomer mee wil doen bij de Pikes Peak en een nieuw record wil neerzetten. De Fransman is zwaar onder de indruk van de auto. "De auto is net een Raket."
Nadat Sebastian Loeb met zijn helikopter is geland op het circuit La Ferté-Vidame had hij nog niet in de gaten, wat er allemaal op hem afkwam. Maar na een paar ronden in de nieuwe Peugeot 208 T16 Pikes Peak veranderde dat drastisch "De auto is net een raket, deze auto heeft zoveel vermogen"
Loeb is diep onder de indruk. "Tijdens de eerste ronden bij iedere keer dat ik schakelde werd ik verdooft. De schakelverhoudingen zijn zo brutaal, en je hebt weinig tijd om aan die klappen in je rug te wennen". In de loop der tijd wen je eraan, maar in het begin was het echt verwarrend.
Ook het acceleren van de "Zwarte Raket" heeft een blijvende diepe indruk achter gelaten bij Loeb.
Van 0 tot 100 in 1,8 sec. heeft de 208 T16 nodig en ligt met deze waarden boven Formule 1 niveau. "Ik heb nog nooit met iets gereden dat zo snel optrekt", zegt Loeb."In de lagere versnellingen, geeft een Formule 1 auto niet de volle kracht af". In de Peugeot gaat het dankzij de 4 wielaandrijving en turbo uit stilstand Bang, Bang,Bang fenominaal. in niks zit je in de 6e versnellingop 240 km/h".
Ook de verdere ingrediënten zijn precies naar de smaak van de wereldkampioen een perfecte Aerodynamiek die voor genoeg downforce zorgt, brede banden en een differentieel precies zoals in een WRC."De 208 is een combinatie van het beste van verschillende motorsporten",oordeelt Loeb.Ik heb in mijn carriere in veel auto,s gereden, maar dit hier is helemaal wat anders. Acceleren en remmen bijna hetzelfde als een formule1. De handling is fantastisch en de 4 wielaandrijving maakt de auto zeer stabiel, en bezit een enorm potentie.
Tot aan de PikesPeak 30 juni wil Peugeot nog een intensief testprogamma op circuit,s, straten en bergen afwerken. "We hebben de indruk dat we nu weten waar we staan en wat wat voor potentie de wagen heeft'.'Nu bestaat de uitdaging daaruit om 1 te worden met de auto. Maar daar zit nog wel een beetje werk in.
Hier alvast een voorproefje,
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... DcGROY51ZA
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

Berichtdoor miep666 » zo mei 12, 2013 13:20

brute bak heb em al gereden op gran tourismo 5
miep666
 
Berichten: 135
Geregistreerd: ma jun 07, 2010 17:51
Woonplaats: geldrop


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten